پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 11112
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ |
رئیس اداره سلامت شهرداری کرمانشاه:

فرهنگسرای سلامت کرمانشاه تاسیس می‌شود/ لزوم ارتقا سلامت پرسنل شهرداری

رئیس اداره سلامت اجتماعی و شهروندی شهرداری کرمانشاه از تاسیس فرهنگسرای سلامت و ارتقا سلامت پرسنل این سازمان خبر داد.
فرهنگسرای سلامت کرمانشاه تاسیس می‌شود/ لزوم ارتقا سلامت پرسنل شهرداری

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، وحید جهانگیری امروز در مراسم افتتاح اداره سلامت شهرداری کرمانشاه که در نگارخانه شهر برگزار شد، اظهار داشت: اداره سلامت اجتماعی و شهروندی شهرداری کرمانشاه با حمایت سعید طلوعی شهردار کرمانشاه شروع به کار کرده است.
رئیس اداره سلامت اجتماعی و شهروندی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: اولیت این اداره خدمات به نیروهای تنظیف، پاکبان و نیروهای خدماتی این سازمان است، که در چهارراه مطهری کلینیکی برای این قشر ایجاد شده و پرونده سلامت برای این پرسنل تشکیل می‌شود، همچنین معاینات ماهیانه، فصلی و سالیانه نیز خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه پرسنل شهرداری از نظر سلامت کنترل می‌شوند و مورد چکاپ سالیانه قرار می‌گیرند و این خدمات برای پرسنل شهرداری از قبیل روزمزد، خدماتی شرکتی و… هم شامل می‌شود، گفت: تمهیداتی اندیشیده شده که با همکاری مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه و کارشناسان بهداشتی در راستای واکسیناسیون های کزار، هپاتیت b پاکبان و کارکنان که در معرض آسیب هستند این خدمات به صورت رایگان انجام شود و روزانه ۳۵ الی ۴۰ نفر واکسنه می‌شوند.
این مسؤول عنوان کرد: کادر اداری شهرداری هم به خانه بهداشت سطح مناطق معرفی می‌شوند و آزمایشات چربی، قندخون، اوره و… از آنها گرفته می‌شوند و این خدمات هم به صورت رایگان و سالیانه انجام خواهد شد، که سبب ارتقا سلامت شهروندی و پرسنل شهرداری می‌شود.
رئیس اداره سلامت اجتماعی و شهروندی شهرداری کرمانشاه افزود: شهرداری طبق ماده ۹۱ و ۹۲ قانون قراداد کار با پیمانکاران در خصوص تجهیزات ایمنی کارگران و نیز گذراندن دوره طب و دوره سلامت موظف است این مراحل را در دستور کار قرار دهد.
جهانگیری ادامه داد: این گام نخست و مراحل اولیه کار است، که طلوعی شهردار کرمانشاه انجام داده و تاسیس فرهنگسرا سلامت را در برنامه دارد، که علاوه بر پرسنل به شهروندان هم خدماتی ارائه شود.
این مسؤول در پاسخ به خبرنگار شهر روشن در خصوص اینکه با توجه به این مهم که مکان نگارخانه شهر برای اقدامات فرهنگی لحاظ شده و پیش از آن در دو دوره قبل شهرداری تغییرکاربری آن با واکنش شدید رسانه ها مواجه شده بود و این اقدام چه توجیهی خواهد داشت و دلیل آن چه بوده است، گفت: این ساختمان پیشتر فرهنگسرا بود و مکان باید فرهنگی باشد، نگارخانه کار خودش را انجام می‌دهد و مغایرت ایجاد نمی‌شود.
رئیس اداره سلامت اجتماعی و شهروندی شهرداری کرمانشاه گفت: تهران فرهنگسرای سلامت دارد و در کرمانشاه نیز در حال حاضر سه اتاق به عناوین اداره سلامت، مرکز طبق کار واتاق معاینه پزشک برای پرسنل شهرداری لحاظ شده و شهرداری وارد فاز بعدی خواهد شد.
مصاحبه کامل را اینجا ببینید


انتهای پیام/ت

نویسنده : Fatemehzahra Takallofpour | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.