پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 10747
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, گزارش, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ |
شهر روشن گزارش می‌دهد/فدک10

زمین پناهی ۴۰۰ متر بود/ از اختلاف اوقاف و شهرداری کرمانشاه تا تصرف اراضی!

تحقیقات بیانگر مالکیت پناهی با 400 متر اراضی در شهرک فدک کرمانشاه بوده، که شهرداری آن را دوبرابر اعلام کرده و اکنون اختلاف با اوقاف سبب تصرف اراضی شده است.

به گزارش شهرروشن از کرمانشاه، مورخ ۳۰ اردیبهشت سال جاری همزمان با ماه مبارک رمضان و ایام مهمانی خدا، اما به گفته اهالی منطقه شبیخون و اقدام اجرائیات شهرداری کرمانشاه به بیش از هفت خانوار کپرنشین که آلونک های ۲۴ الی ۴۰ متری ساخته بودند و مجوز آن را سال‌ها پیش از اداره اوقاف و انشعابات را از شهرداری داشتند، این ماه پر فیض و برکت را قبل از فرا رسیدن عید فطر بر آنان ناگوار و دلخراش کرد.
براساس این گزارش، خبرنگار شهر روشن به اهالی شهرک فدک و برای دلجویی از خانواده آنان به ویژه زنده یاد “آسیه پناهی” (که براثر حملات و هجوم اجراییات و با وجود بیماری آسم، جانش را از دست داده بود)، سری زد و پای سخنان آنان نشست که خانوارها سخنان قابل توجه و تاملی را بیان کردند که پرده های دیگری از این ماجرای هولناک و فاجعه عظیم برداشت و به مرحله جدیدی از این پرونده حیرت آور رسید.
طبق مقررات هرگونه ساخت و ساز غیرمجازی بایست تخریب و با عوامل آن برخورد جدی شود، اما نه بدون مهلت حداقل با فاصله ۴۸ ساعته و حفظ امنیت جان شهروندان، یک شبه و در قالب تهاجمی عجیب با شیوه جدید و بی رحمانه، که طی آن یک نفر جان خود را بر اثر این خشونت‌ها از دست دهد و یا حتی با استفاده از افراد عجیر شده و متهاجر از اردوگاه چشمه سفید و… طبق اظهارات اهالی شهرک فدک که این مسئله نیازمند ورود جدی مقام معظم رهبری، امام جمعه کرمانشاه، دستگاه های قضایی کشور به ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی مسؤول قوه قضائیه است تا به صورت ویژه بر این وقایع دلخراش رسیدگی کنند.
آنچه در این گزارش به همراه مستندات و با فایل صوتی و تصاویر اصلی و موثق از سوی این رسانه و با مراجعه به محله فدک کرمانشاه و گفت‌وگو با شهروندان میخوانید گوشه‌ای از ماجرای زمین خواری و نوع مقابله مسؤولان مربوطه و مدیران اجرایی با متصرفان است که بیانگر برخی مباحث مهم و پشت پرده از چنین ساختار غیرقانونی و برخوردهای تامل برانگیز متولیانی است که به جد می‌توان گفت محکوم اصلی ماجرا آنان هستند، اما قضاوت را به مخاطبان می‌سپاریم و منتظر پاسخگویی موثر و رفع مشکلات این منطقه از سوی مسؤولان اجرایی هستیم.


خبرنگار شهر روشن در گفت‌وگو با شاهدان ماجرا و اهالی شهرک فدک به همراه دیگر شهروندان که در اقدام اجرائیات شهرداری مورد آسیبهای جدی و تخریب ۱۰۰ درصدی منزل و وسایل زندگی خود قرار گرفته‌اند، نشست و سخنان و مطالبات جدی خود را مطرح کرد که در ادامه این مصاحبه تفصیلی به آن می‌پردازیم.
شهر روشن: از مورخ ۳۰ اردیبهشت بگویید ماجرا از چه قرار بود و در شهرک فدک کرمانشاه چه گذشت؟
اهالی و شاهدان ماجرای شهرک فدک کرمانشاه:
از مسؤولان اوقاف که اینجا رجوع کردند پرسیدم چرا این منازل در شهرک فدک را تخریب کردند، به ما گفتند دلیل آن مشکلات بین اداره اوقاف و شهرداری کرمانشاه بوده است، شهرداری پیشنهاد ۸۰ و ۲۰ درصد (برای شهرداری و اوقاف) را داده و اوقاف نپذیرفته، در حال حاضر نیز کسی جبران خسارت ما را نداده اند و پولی برای تامین وسایل زندگی نیز نداریم.
آن روز که منزل آسیه پناهی را تخریب کردند، منازل دیگر هم تخریب شد، اما چند روز پیش اخطار شفاهی داده بودند، آن هم ما به شهرداری مراجعه کردیم و شخص خانمی به نام قادری در شهرداری وقتی به او گفتیم چرا منازل دیگر مناطق این محله با اینکه چند طبقه است،تخریب نمی‌شوند، که پاسخ داد “شما هم بروید مثل انها بسازید!”
روز بعد اجراییات با اسپری فلفل و سلاح به صورت ناگهانی به منازل شهرک فدک ریختند و شروع به تخریب واحدها کردند، پسر بنده و جوشکار ما چندین بار برای درمان چشمشان که دچار آسیب شده، به پزشک مراجعه کردند با کمک همسایه ها جلوی تخریب را گرفتند، آن روز فقط فرزندم داخل منزل بود که در فیلم هم مشخص است بالای پشت بام رفته بود تا از تخریب جلوگیری کند.
آن فیلم تخریب منازل که منتشر شده و بعد منزل پناهی است، خانه زنده یاد پناهی نبوده، بلکه منزل ما است و پسرم بالای پشت بام رفته بود فریاد می‌کرد و لودر در حال تخریب دیواره ها است، الان در توان نداریم آن را بازسازی کنیم.
منزل ما ۱۵۰ متر است، که ۸۰ متر آن را ساخته‌ایم و قولنامه آن مربوط به نهاد اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه است، که آن را از بنگاه دار گرفته‌ایم! اوراق اوقافی دارد و شخصی (محمدطه کله هویی) از منطقه مالک این اراضی و به نمایندگی از اوقاف است.
زنده یاد پناهی آن روز (با فرزند و نوه اش داخل منزل) تنها بود، زنی سالم بود و اصلا اعتیاد نداشت، اما زنان را به زور کمپ (اردگاه چشمه سفید) بردند، چراکه تا جایی که اطلاع داریم اجراییات شهرداری مامور زن برای منازل تخریب ندارند و از زنان متهاجر کمپ استفاده کرده بودند که حتی نیاز هم نبود، آقایان به زور زنان را به اردگاه بردند و خانم پناهی و نوازنده با فرزندانشان تا ساعت ۲ بعدازظهر آن روز در کمپ بودند.
خانواده خانم پناهی از اشخاص قابل احترام، متشخص و معتقد این شهر هستند و حتی اقوامشان در کسری برای سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به اهالی منطقه ۱۵۰۰ غذای نذری می‌دهند، خانم پناهی ۲۰ سال پیش این زمین در شهرک فدک را به قیمت ۱۵ میلیون تومان از (شخصی به نام کله هویی) به مساحت ۴۰۰ متر خریداری کرده بود، اما توان ساخت آن را نداشته است. (۴۰۰ متر دیگر مربوط به صاحب ملک یعنی کله هویی است، اما شهرداری در اخبار گفته بود متراژ آن ۹۰۰ متر است!).
خانه های تخریب شده را چطور با این بی پولی بازسازی کنیم، از طرفی ما قانونی ساخت و ساز کردیم، اما به خاطر ماجرای تخریب منازل فدک و ماجرای خانم پناهی، اکنون عده‌ای از این وضعیت سواستفاده می‌کنند و مشغول ساخت و سازهای غیرقانونی در شهرک فدک هستند و چشمان مسؤولان یا اجراییات شهرداری را دور دیده‌اند، در حالی که شهرداری گفته بود باید تکلیف زمینهای این منطقه روشن شود، یا همه را تخریب کنند تبدیل به فضای سبز بشود و یا مجوز ساخت به اهالی داده شود.
اگر مسؤولان شهرداری و اداره اوقاف خسارات ما را پرداخت کنند و مکانی برای انتقال ما در نظر گرفته بشود (تا منازل غیرایمن و غیرمجاز) را نسازیم، به هر مکانی در هر نقطه این شهر و به اندازه اراضی که داشتیم منتقل خواهیم شد.
گفتنی است، طبق مشاهدات صورت گرفته؛ نیروهای جهادی با اسم گروه جهادی حضرت صاحب زمان(عج) که متعلق به خود محله شهرک فدک است، برای کمک به این قشر که آسیب دیده‌اند در حال امداد رسانی است، منتقل با شکلی غیراستاندارد نیز بازسازی می‌شود، از طرفی عده‌ای نیز فرصت را مغتنم دانسته و با سواستفاده از این آشفته بازار دست به ساخت و سازهای غیرقانونی و یک شبه زده‌اند که این بیم وجود دارد علاوه از گسترش معضل زمین خواری و نیز آسیب به اهالی منطقه تبعات دیگری را نیز در پی داشته باشد، لذا امیداریم مسؤولان علاج واقعه را قبل از وقوع آن پیش بینی و تصمیم قاطع و مناسبی را اتخاذ کنند.
طلوعی شهردار کرمانشاه در اقدامی جدی و با توجه به تناقض گویی بسیاری که با کمک رسانه ها برملا شد، (پس از این جریان که حواشی بسیاری داشت) با حسب دستور استاندار کرمانشاه چهار مدیر ناکارآمد و عوامل دخیل در این ماجرا از جمله فردین درکه شهردار منطقه سه و… را عزل و برکنار کرد، اما این تنبیه طولی نکشید و با عدم رفع کامل این مشکل شهردار عزل شده را اخیرا به عنوان مدیر پسماندهای شهرداری منصوب کرد، این در حالی است که شیوع ضایعاتی و زباله گردی در این مناطق محروم بی داد می‌کند و مشکلات تصرف اراضی نیز در گوشه و کنار این کلانشهر با سوزاندن درختان و تدارک مدارک جعلی و قابل تامل مشاهده می‌شود، که امیداریم مسؤولان کشوری بر این مسیله ورود کرده و آن را بررسی و برطرف کنند.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.