پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 10491
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ |
مسؤول قراردادهای سازمان شهری کرمانشاه:

فاز اول قطار شهری کرمانشاه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

مسؤول امور پیمان و قراردادهای سازمان شهری کرمانشاه گفت: فاز اول قطار شهری کرمانشاه سال 1400 به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، احسان مهرابی پیش از ظهر امروز در مراسم بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شهرداری کرمانشاه که با حضور جمعی از مسؤولان اجرایی استان برگزار شد، اظهار داشت: فاز اول قطار شهری کرمانشاه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.
مسؤول امور پیمان و قراردادهای سازمان شهری کرمانشاه گفت: قطار سبک شهری که استارت کار آن از سال ۹۰ زده شده و ۱۳ کیلومتر طول مسیر است که از سه راه مسکن (میدان معلم) آغاز می‌شود و به میدان فردوسی خواهد رسید در این مسیر نیز ۱۳ ایستگاه که در طرح اولیه به صورت منوریل بوده در چند سال قبل (۹۳) با تغییر سیستم به ال آر تی و مترو سبک کاربری داده شده و در کل کشور جز کلانشهر تهران(که مترو سنگین دارد) در حال اجرا است.
مسؤول امور پیمان و قراردادهای سازمان شهری کرمانشاه بیش از هشت شهر دیگر نیز مترو سبک را دارند، افزود: تفاوت ما با دیگر استان ها روگذر و زیرگذر بودن طرح قطار شهری در شهر کرمانشاه است که مشابه آن در تبریز و مشهد نیز وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه از ایستگاه m1 میدان معلم تا ایستگاه m8 (میدان آزادی) فاز اول پروژه است و از میدان آزادی تا میدان فردوسی نیز فاز دوم پروژه است، و بخش بندی آن به دلیل حجم سرمایه و به ثمر رسیدن این طرح در کرمانشاه است.
مهرابی بیان کرد: فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه اکنون ۲۴ الی ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بحث اجرایی ۲ بحث سازه روگذر با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی (فقط چند ستون باقی مانده) و در مبحث تونل نیز شامل سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی بیش از یک و نیم تونل انجام شده بستر ریل گذاری در حال آماده سازی است، همچنین در تونل نیز ۹۵ درصد پیشرفت در تجهیزات داشته است.
این مسؤول ادامه داد: بخشی از یک پروژه عمرانی و برخی تجهیزات آن است و براساس طرح تعریف شده درصدی برای پیشرفت در نظر گرفته می‌شود، لذا پنج ایستگاه روگذر در چندماه آینده شروع به احداث و راه‌اندازی خواهد شد، در حال انتخاب پیمانکار برای اجرا هستیم.
مهرابی به قسمت عمرانی کار این پروژه و تکمیل نهایی فاز اول قطار شهری کرمانشاه اشاره و تاکید کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان بودجه خوبی برای این طرح اختصاص داده شده که در واقع اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان برای اتمام فاز اول تعیین شد که در حال پیگیری هستیم و پیشرفت رضایتمندی داشته و همکاری استاندار و شهردار کرمانشاه بسیار موثر بوده است.
این مسؤول با یادآوری اینکه سعید طلوعی شهردار کرمانشاه نسبت به پروژه قطار شهری جدیت خاصی دارد، خاطرنشان کرد: در روال کار اداری انتقال اعتبارات بانکی، سازمان برنامه و بودجه بسیار موفق عمل کردند و با استفاده از رایزنی ها تونستم بودجه خوبی بگیریم که عدد آن در آینده اعلام خواهد شد و برای اولین بار حجم زیادی از اعتبار وارد شهر می‌شود.
وی به پیشرفت فاز اول طرح قطار شهری و جزو مصوبه سفر رئیس جمهور که ۱۴۰۰ است، اشاره و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ افتتاح فاز اول خواهد بود و بعد از آن ایستگاه مسجد جامع در دست اقدام خواهد بود و فاز دوم نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.
مسؤول امور پیمان و قراردادهای سازمان شهری کرمانشاه اظهار داشت: ایستگاه زیرگذر و m7 در فاز اول در چهارراه بسیج شهر کرمانشاه قرار دارد و ایستگاه بعد یعنی m8 نیز که مهمترین آن به دلیل مرکزیت آن در میدان آزادی است به شیوه جدید و طرح روباز برای اجتماعات و کسب و کار مشاغل در نظر گرفته شده است که دسترسی آن از چهار سمت میدان هم به راحتی وجود دارد.
فیلم مصاحبه| فاز اول قطار شهری کرمانشاه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد
انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه‌زهرا تکلف‌پور | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.