پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 10484
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ |
شهردار منطقه چهار کرمانشاه:

اولین پیاده راه کرمانشاه در مدرس بهره‌برداری می‌شود

شهردار منطقه چهار کرمانشاه از بهره‌برداری از اولین پیاده راه کرمانشاه در خیابان مدرس و تا اواخر تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه بیژن مرادی، صبح امروز در مراسم بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شهرداری کرمانشاه که با حضور جمعی از مسؤولان اجرایی استان برگزار شد، اظهار داشت: اولین پیاده راه کرمانشاه در خیابان مدرس شهر کرمانشاه تابستان امسال بهره‌برداری می‌شود.
شهردار منطقه چهار کرمانشاه گفت: در این پروژه که حسب دستور شهردار کرمانشاه به عنوان اولین پروژه پیاده راه شهر کرمانشاه افتتاح شده و در فاز اول آن امور آب بارورسازی کانال را انجام داده و در بهمن سال قبل قطعه نخست به طول ۸۰ متر پوشش و تحویل شهرداری داده شد.
این مسؤول به آغاز کار ساخت پیاده راه خیابان مدرس کرمانشاه از ۱۰ اسفند سال ۹۸ اشاره و بیان کرد: تا امروز بیش از ۱۲۰ متر از این طرح اجرایی شده و مابقی آن در دستور کار قرار دارد و با اتمام کار امور آبفا در قطعه آخر این پروژه، سریعا بقیه پیشروی را انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه پروژه فوق به پیاده راه تعریف شده، خاطرنشان کرد: فقط خودروهای امدادی و آمبولانس در زمام انجام این طرح حق تردد مسیر مدرس و در صورت نیاز دارند، در غیر این صورت فقط عابران پیاده حق تردد دارند.
شهردار منطقه چهار کرمانشاه یادآور شد: در این طرح به شکل باکس های فضای سبز، استراحتگاه عابران و مراجعان مراکز پزشکی، سیروس بهداشتی، آب خوری و نمازخانه در پیاده راه مدرس خیابان کرمانشاه لحاظ شده، همچنین در ضلع شرقی طرح نیز ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی و نمازخانه به همت و کمک یکی از خیران نیک اندیش در حال تکمیل است و در ۲ ماه آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.
این مسؤول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در مبحث طرح پیاده راه و اجرای صحیح آن، کل سطح کار به جز باکس های سبز کلا با بتن کامل کف پوش شده است، افزود: روی این بتن ها سنگهایی با ضخامت حدود پنج سانتی گرانیتی که استقامت بالایی دارد کار گذاشته شده و در حواشی طرح هم گل کاری و درخت کاری توسط شهرداری منطقه اجرا شده است.
مرادی تاکید کرد: در سال ۹۸ حدود ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای این طرح تعریف کردیم و امسال ۴۰۰ میلیون تومان نیاز دارد که بهره برداری شود، مجموع کار نیز در ۲ ماه آتی در صورت همکاری امور آب به اتمام خواهد رسید.
این مسؤول در پاسخ به پرسش خبرنگار شهر روشن که آیا خیابان شهید اصفهانی نیز جزو طرح پیاده راه و کاهش بار ترافیکی خواهد بود، اظهار داشت: محدوده پارکینگ جزو کار ما است، معضل اجتماعی مراکز درمانی و بارترافیکی برطرف شده پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۴۵۰ خودرو در حال راه‌اندازی است، همچنین در صورت مصوبه شورای ترافیک خیابان اصفهانی جزو طرح پیاده راه در شهر کرمانشاه خواهد بود.
مرادی با بیان اینکه فاز دوم این پروژه تا اواخر تابستان در شهر کرمانشاه به اتمام خواهد رسید، ادامه داد: تلاش می‌کنیم بقیه مسیر از میدان آزادی را نیز تبدیل به پیاده راه کنیم.
شهردار منطقه چهار کرمانشاه اظهار داشت: خوشبختانه کار بسیار زیبایی صورت گرفته و بسیاری از شهروندان ابراز رضایت از اقدام شهرداری کرمانشاه برای این طرح در سطح شهر را داشتند.
فیلم مصاحبه| اولین پیاده راه کرمانشاه در مدرس بهره‌برداری می‌شود
انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه‌زهرا تکلف‌پور | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.