پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 10431
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, گزارش, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ |
شهر روشن گزارش می‌دهد

تخریب ۲۱ واحد غیرمجاز در اراضی کشاورزی کرمانشاه/ کارگاه متخلف بلوک‌زنی برجاست!

جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در اقدامی جدی 21 واحد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی شهر جز یک کارگاه متخلف بلوک‌زنی را تخریب کردند که ابهاماتی ایجاد کرده است.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، روز قبل گزارشی از مطالبات یکی از شهروندان کرمانشاه با عنوان کارگاه غیرقانونی “بلوک‌زنی” در کرمانشاه را متوقف کنید اطلاع رسانی شد، که در بازخورد آن اداره جهاد کشاورزی در اولین گام وارد اقدام شده و اراضی غیرقانوی که در حریم زمین های کشاورزی ساخت و ساز شده بود را تخریب کردند، اما مکان فوق الذکر و بلوک زنی که سروصدای آن مشکلاتی برای واحدهای مسکونی ایجاد کرده، هنوز تخریب نشده و حتی مهلت برای دریافت مجوز را از مسؤولان خوستار شدند که جای تامل دارد.
براساس این گزارش، طبق اطلاع رسانی شهروندان این روستا، مسؤولان جهادکشاورزی در اقدامی جدی وارد عمل شدند و با متخلفان که آسایش را از مردم سلب کرده بود و دست یازی به اراضی بیت المال داشتند، برخورد قاطع داشتند و در این عملیات از دادستان نیز کمک گرفتند، اما سوال شهروندان این است، که چرا واحد بلوک زنی و زمین های کشاورزی تصرف شده، به خاطر وساطت شورای روستا که از بستگان شخص متخلف است، تخریب نشده و تعجب همگان را برانگیخته است.
یکی از شهروندان کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، اظهار داشت: امروز آمدند روستای سیابید هر چه خانه کارگاه و ساخت وساز در زمین کشاورزی بود تخریب کردند دستشان درد نکند، قانون را رعایت کردند، اما چرا بلوک زنی “ع.فتحی” در زمین کشاورزی است تخریب نکردند؟ چون برادر شورا روستا است؟ خیلی جالب است دخالت نکردند، هرچند خواستند آن بلوک زنی را خراب بکنند، از مسؤولان یک هفته وقت خواسته تا مجوز بگیرد، آیا قانون برای همه یکسان نیست، چرا این بلوک زنی را تخریب نمی‌کنند، چون برادر شورا است، مگر آقای حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دستور صادر نکردند که هیچ زمین کشاورزی را تصاحب و تخریب نکنند، چرا این آقازاده از اوایل سال ۱۳۹۸ آمده و این زمین کشاورزی را خراب و مبدل به بلوک زنی کرده، چرا رئیس سازمان کشاورزی استان کرمانشاه ی کاری به این متخلف ندارد؟!
به گزارش شهر روشن و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، صبح امروز تخریب ۲۱ مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه انجام گرفت.
تخریب ۲۱ واحد غیرمجاز در اراضی کشاورزی کرمانشاه
شهرام آشتاب تصریح کرد: در راستای اجرای مواد سه و ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها تعداد ۲۱ مورد دیوار کشی، فنس کشی، آلاچیق، پی کنی و… از ساخت و سازهای غیرمجاز در مورخ هفت اردیبهشت ماه ۹۹ در دهستان درودفرامان روستای سیاه بید سفلی در اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه قلع و قمع شد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه بیان کرد: از نهادهای خدمات رسان از جمله ادارات آب، برق و گاز و… درخواست داریم تا به استناد قانون مذکور از ارائه خدمات به ساخت و سازهای فاقد مجوز در اراضی کشاورزی و باغ ها خودداری کنند.
این مسؤول هرگونه تغییر کاربری اراضی را منوط به اخذ مجوز از کمیسیون مربوط در جهاد کشاورزی این شهرستان دانست و افزود: هر شخصی خارج از مجوز این کمیسیون اقدام به تغییر کاربری کند بر حسب قانون مجرم محسوب و علاوه بر قلع و قمع به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی و باغات به قیمت روز با کاربری جدید بر اساس آراء مقام های قضایی محکوم خواهد شد.
وی خطاب به مالکان اراضی خارج از محدوده شهر کرمانشاه، گفت: قبل از هرگونه اقدام در مورد ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغی هماهنگی های لازم را با جهادکشاورزی انجام دهند، تا علاوه بر حفظ اراضی کشاورزی و صدور مجوز برای افراد متقاضی و واجد شرایط از تخلف افراد سود جو جلوگیری به عمل آید.
گفتنی است، اقدام متولیان جهاد کشاورزی استان در مقابله با متخلفان و پس گیری زمین های تصاحب شده کشاورزی بسیار ارزنده است، اما چرا واحدی که برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده و تخلف داشته، تخریب نشده، که این مسئله ابهاماتی را در اذهان عمومی ایجاد خواهد کرد، لذا از رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه توقع می‌رود که عدالت و جدیت را یکسان و برای همه اهالی منطقه اعمال کنند.
انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه‌زهرا تکلف‌پور | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.