پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 10425
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, گزارش, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ |
شهروند کرمانشاهی:

کارگاه غیرقانونی "بلوک‌زنی" در کرمانشاه را متوقف کنید

یک شهروند کرمانشاهی از احداث کارگاه غیرقانونی بلوک زنی در بیستون کرمانشاه و در حریم زمین کشاورزی و منازل مسکونی خبر داد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، الف.ش یکی از شهروندان استان در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه مطالبات خود را با طرح دو کلمه حرف حساب این پایگاه خبری در میان قرار داد که در ادامه آمده است.
این شهروند کرمانشاهی تصریح کرد: یک کارگاه بلوک زنی غیرقانوی در منطقه مسکونی زده‌اند و چند نفر از همسایگان هم شکایتشان کردند، تا مزاحمتی برای مردم منطقه ایجاد نکنند، سپس کارشناسان محیط زیست هم به محل آمدند و گفتند که باید این کارگاه تعطیل بشود، اما مراجع قضایی استان متاسفانه رای به نفعه این کارگاه غیر قانونی زدند، بنده میخواهم این مشکل همشهریان را رسانه ای کنم و به اطلاع مدیران ارشد استان و کشور برسانم.
وی با اشاره به اینکه محل این کارگاه غیرمجاز واقع در روستای سیابید سفلی است و نظریه کارشناس محیط زیست استان کرمانشاه را هم داریم که پیوست خواهد شد، گفت: یک کارگاه در منطقه مسکونی قرار دارد و اندازه یک هزار و پنصد متر هم از حریم فرودگاه کرمانشاه را تصرف کرده و دور زمین هم دیوار زده است، و ادعای مالکیت دارد، از طرفی زمین آن کشاورزی بوده و آمده پارتی بازی کرده کارگاه بلوک زنی زده و زندگی از ما و چند خانواده دیگر را حرام کرده چراکه برادرش در شورای روستا بود و کمکش می‌کند.
الف. ش با بیان اینکه طی این یک ساله به دنبال پرونده آن هستیم، متذکر شد: با این که کارشناسان و همه اذعان دارند کارگاه بلوک زنی چون سروصدا زیاد و لرزش زمین دارد نباید در منطقه مسکونی باشد و خلاف قانون است، پس چرا این قاضی به نفع وی رای داده، اکنون ما مردم این منطقه همگی اعتراض داریم و می‌خواهم اطلاع رسانی شود که به کوش آقایان روسا و مقامات بالاتر رسانده شود، شاید به داد ما رسیدند.
این شهروند کرمانشاهی خاطرنشان کرد: طبق قانون و نظریه کارشناسان یک کارگاه باید با منازل مسکونی حداقل بیش از ۳۰۰ متر فاصله داشته باشه ولی فاصله آن صفر است و با سر وصدای زیاد دستگاه‌های بلوک زنی و لرزشی که ایجاد می‌کند دیگر نمی‌شود در این مکان زندگی کنیم و زندگی ما مختل شده است.
وی با درخواست و اطلاع رسانی به مسؤولان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خواست نسبت به این کارگاه غیرقانونی که هم در زمین کشاورزی واقع شد بازرسی به عمل آورده و بتوانند از فعالیت آن جلوگیری کنند.
این شهروند کرمانشاهی گفت: به اطلاع متولیان جهاد کشاورزی برسانید بیایند ببینند، که چقدر از زمین های کشاورزی توسط این کارگاه خراب شده و اکنون در این مکان خانه مسکونی وکارگاه می‌زنند، در حالی که این کار جرم است و حجت السلام سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه ایران و نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری نیز همواره گفته که نباید زمین کشاورزی را خراب کنند، اما چون شورای روستا از خود آنها است این کار غیرقانونی را انجام داده‌اند.
الف. ش افزود: تصاویر از تابلو روستا و درب ورودی کارگاه هم گرفته‌ایم و ارسال می‌کنیم، در تصویر مذکور آن دیوار بلوکی که سیم خاردار داره متعلق به فرودگاه کرمانشاه است که تصرف کردند و چند ساله کار می‌کنند، والا از دستشان زندگی ما مختل شده چون در شورای روستا آشنا و پارتی دارند.
این شهروند کرمانشاهی عنوان کرد: آدرس کارگاه غیرقانونی بلوک زنی واقع در “کرمانشاه، جاده بیستون، نرسیده به پل پایانه، روستای سیابید سفلی، سر جاده روستا تالارهای عروسی زیادی است از همان جاده پایین تر میآیند.
وی متذکر شد: اسم صاحب بلوک زنی “ع. فتحی” است چون اقوامش در شورا روستای است، بخشداری و فرمانداری گوش به حرف ما نمی‌دهند و پارتی بازی می‌کنند، ما هم شکایت کردیم دادگاه و این یک ساله قاضی گفت نظریه کارشناس محیط زیست نظریه هم آوردیم کارشناس گفته که نمی‌شود، اما قاضی رای به نفعشان، اکنون هم اعتراض کردیم و می‌خواهیم رونوشت شکایت برای آقای رئیسی بفرستم البته می خواهم رسانه ای بشود تا بلکه زودتر به گوش مسؤولان برسانیم.
این شهروند اظهار داشت: این چند روزه که نظریه قاضی آمده، مگر نباید قاضی یا متهم رضایت شاکی را بگیرند، کجای دنیا آمده که رضایت شاکی نگیرند و برای خودشان به سود متهم رای بدهند، حتما یک کاسه‌ای زیر نیم کاسه است، لطفا رسانه ای کنید برسانید به دست مسؤول بالاتر که به داد ما مردم برسند.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.