پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 10437
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۸:۵۷ |
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه:

نقاط حادثه‌خیز معابر شهری کرمانشاه رفع خطر می‌شوند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از شناسایی و رفع خطر نقاط حادثه خیز معابر شهرحی در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه محسن ارجمندی در جمع اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: با توجه به تعداد بسیار بالای حوادث رانندگی در سطح شهر کرمانشاه در سال ۹۸ معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه به طور ویژه به بررسی علل وقوع این حوادث و ارائه راهکارهای کاهش ریسک آن در این نقاط پرداخت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه ادامه داد: آمار و اطلاعات تلفات حوادث رانندگی شهر کرمانشاه در سال گذشته از پلیس راهور کرمانشاه اخذ و طبق روش های استاندارد تحلیل تصادفات و بر اساس میزان تصادفات و مکان های وقوع حادثه، نقاط حادثه خیز شهر کرمانشاه شناسایی شد.
این مسؤول گفت: پس از شناسایی نقاط حادثه خیز و با استفاده از دانش و تجارب کارشناسان حوزه ترافیک این معاونت آمارها و داده های موجود بررسی و تجزیه و تحلیل شد و در جلسات متعدد کارشناسی و در جلسه شورای ترافیک شهر کرمانشاه ، راهکارهای کاهش خطر وقوع تصادفات در این نقاط مصوب شد.
ارجمندی با اشاره به اهمیت ایمنی در حمل و نقل و حفظ سلامت جامعه شهروندان، گفت: در طرح شناسایی و رفع خطر در نقاط حادثه خیز سه برنامه مهم با توجه به موقعیت حوادث و علل وقوع تصادفات در آنها ارائه شد.
وی افزود: راهکارهای ارائه شده در سه زمینه آرام سازی ترافیک، اصلاح هندسی و احداث پل عابر و نرده کِشی بودند که در هر نقطه با توجه به علت وقوع حوادث راهکارهایی ارائه شده است.
وی ادامه داد: عملیات آرام سازی این نقاط از طریق نصب تجهیزات مانند استاپر، سرعت گیر، علائم اخباری و نوشتاری، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تابلوهای راهنمای مسیر در حال انجام است.
ارجمندی گفت: در روز گذشته عملیات آرام سازی ترافیک در نقاط حادثه خیز بزرگراه شهید سلیمانی انجام شد و در ادامه در روزهای آتی سایر نقاط به صورت معبری آرام سازی و پس از پایان عملیات آرام سازی اصلاحات هندسی لازم انجام خواهد شد.
این مسؤول گفت: عدم استفاده از پل عابر پیاده در معابر شهری یکی دیگر از علل های ایجاد حادثه در شهر کرمانشاه است، که باید در خصوص اصلاح الگوی رفتار شهروندی و تشویق شهروندان برای استفاده از پل عابرپیاده و کم شدن حوادث و تصادفات به این دلیل تلاش کرد.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.