پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 10392
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴ |
شهردار کرمانشاه:

کرمانشاه با همدلی آباد و گلستان می‌شود

شهردار کرمانشاه گفت: امکانات و منابع غنی داریم که اگر موانع و اختلافات نظرها جای خود را به همدلی و تعامل دهد، این شهر را آباد و تبدیل به گلستان می‌کنیم.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، سعید طلوعی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: قریب ۱۵ ماه است از انتصابم به عنوان شهردار کرمانشاه می‌گذرد و برای ارزیابی در مورد مدیریت شهری در این مدت باید اینگونه قضاوت کرد که چه چیز را تحویل گرفتم، چه کارهایی کردم و چه برنامه‌هایی برای آینده خواهم داشت.
شهردار کرمانشاه با بیان اینکه ابتدا به دلایلی تمایلی به شهردار کرمانشاه شدن نداشتم، اما با اصرار زیادی از طرف برخی دوستان این سمت را پذیرفتم، عنوان کرد: معتقدم وظیفه ای بر دوش بنده نهاده شده و خواست خداوند هست که خدمتگزار مردم این استان باشم.
وی با اشاره به اینکه زیرساختهای شهرداری قبلاً به صورت سنتی اداره می‌شد و در ابتدای کارم متوجه شدم که حجم کار در این شهر بالا است و نیاز به خدمت دارد، افزود: طی این بازه زمانی ضمن اجرای برنامه‌ها برای آباد کردن شهر، زیرساخت‌های داخلی مجموعه شهرداری را هم اصلاح کردیم، لذا آرشیو الکترونیکی شهرداری، سیستمی کردن ماده ۱۰۰ و املاک و… از جمله این اقدامات اصلاحی در این زمینه و قابل اشاره است.
طلوعی به وجود منابع ثروت و امکانات در شهر کرمانشاه اشاره و بیان کرد: اگر اختلاف و موانع وجود نداشته باشد می‌توانیم شهر را به گلستان تبدیل کنیم همچنین در این راستا باید منافع شهر را به منافع شخصی ترجیح داد.
این مسؤول به برنامه‌های فرهنگی بسیار متنوع هم سال ۹۸ و سال جاری برای نوروز با هدف معرفی پتانسیل استان اشاره و تاکید کرد: همانطور که شاهد بودیم به دلیل وقوع سیل و کرونا در این استان دو سال همه برنامه‌ریزی‌ها شکل دیگری به خود گرفت.
وی با بیان اینکه اختلافات شورای شهر با شهردار در همه شهرها وجود دارد و طبیعی است، گفت: در شورای شهر کرمانشاه هشت نفر از اعضای شورا با شهردار همراه هستند و سه نفر دیگر برخی مواقع کم‌لطفی دارند در حالی که این افراد در زمان انتصاب طلوعی بسیار موافق و همسو بودند.
وی با یادآوری اینکه کسانی که به شهرداری لبیک گفتند که به عنوان سرباز در خدمت مجموعه هستند بعد از مدتی کمتر از ۶ ماه که طبق میلشان عمل نکردیم نظراتشان عوض شد، گفت: ما عدالت و منافع مردم را بر هر چیزی ترجیح می‌دهیم و فقط برای رضای خداوند کار می‌کنیم.
طلوعی در خصوص انتقادات و نظرات مختلفی از جمله شهردار پروازی که در مورد این مسؤول عنوان می‌کنند، خاطرنشان کرد: شهردارهای قبلی هفته‌ای دو روز تهران بودند و من دو هفته یکبار آن هم زمان تعطیلات می‌روم؛ تا کنون یک ریال از شهرداری کرمانشاه بابت حقوق، و پاداش و اضافه کار دریافت نکرده‌ام و آن را می‌توانم اثبات کنم.
شهردار کرمانشاه در مورد حقوق پرسنل شهرداری و مسائل مطروحه مطالبات و درخواست آنان گفت: در ابتدای مسؤولیتم حقوق پرسنل ۱۹ میلیارد تومان بود و بعد از افزایش حقوق به ۲۵ میلیارد تومان رسید، ولی مشکلی در پرداخت حقوق نداریم و هم حقوق‌ها و هم هزینه‌ها را می‌پردازیم.
وی با اشاره به اینکه شهرداری کرمانشاه در حال حاضر درآمد پایداری ندارد، لذا باید شهر را ممیزی کنیم و بخشی از کارهای شهرداری را برون‌سپاری کنیم، افزود: سالانه بابت خدمات جمع‌آوری پسماندها چهار میلیارد تومان درآمد دارد، اما ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه برای شهرداری دارد، چراکه درآمدها اندک است.
این مسؤول در مورد بدهی‌های شهرداری کرمانشاه بیان کرد: بدهی شهرداری را تا حدود زیادی به صورت تدریجی پرداخت کردیم، بدهی نشانه عملکرد و کار کردن است و پروژه ها به ثمر خواهد نشست.
وضعیت فعلی پروژه‌های عمرانی شهر کرمانشاه
طلوعی در مورد کارهای عمرانی انجام گرفته در شهر کرمانشاه و عملکردها، گفت: کارهای عمرانی این کلانشهر از حالت سنتی به علمی و فنی تغییر یافته و در این زمینه کارهای باکیفیت و علمی به شهروندان عرضه خواهیم کرد.
شهردار کرمانشاه به اقدامات عمرانی برخی مناطق قدیمی اشاره و بیان کرد: خیابان‌های خیام و شهدای اشک تلخ که حتی از سال ها پیش سنگفرش آنها مجدد بازسازی نشده بود صورت گرفت و طی یکسال کار بسیار نیز اکنون کار بازسازی و ۲۰۰ کیلومتر سنگفرش و جدول‌گذاری در بلوار طاقبستان انجام پذیرفته است.
شهردار کرمانشاه با بیان اینکه مسیر دوچرخه‌سواری در بلوار طاقبستان در دست انجام است، ادامه داد: پارک بانوان در اسفندماه قرار بود کلنگ‌زنی شود، اما به دلیل کرونا با تأخیر روبه‌رو شده؛ این پارک به مساحت هفت هزار مترمربع در کنار بیمارستان حضرت معصومه (س) ساخت و ساز می‌شود، تا بانوان به راحتی در آن از امکانات بهره‌مند باشند.
این مسؤول با تاکید بر اینکه برای آسفالت معابر شهر کرمانشاه باز هم برنامه داریم که تداوم خواهد داشت؛ افزود: روکش و آسفالت با اولویت معابر اصلی، شریان‌های اصلی و فرعی و کوچه‌ها را در دست اقدام است و مقداری نیز سال قبل انجام گرفت.
شهردار کرمانشاه به وضعیت فعلی پروژه تله‌کابین اشاره و بیان کرد: پس از ۲۰ سال همه کارهای تله‌کابین انجام شده و برون‌سپاری صورت گرفته است؛ سرمایه‌گذار قرار است با رقم ۱۸۰ میلیارد تومان اماکن رفاهی در این منطقه ایجاد کند و برای ۲۲ بهمن‌ماه برنامه زمانبندی برای بهره‌برداری از تله‌کابین در نظر گرفته‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم اشتغال‌زایی خوبی در پی داشته باشد و در جذب گردشگر موثر واقع بشود.
طلوعی به ایجاد و ساخت اولین پیاده‌راه شهر روشن کرمانشاه در پارکینگ شهرداری اشاره و با تشریح وضعیت آن، ادامه داد: طول این پیاده‌راه ۲۵۰ متر است و در کنار آن ۱۴ چشمه سرویس بهداشتی توسط یکی از خیران نیکوکار قرار است ساخته شود.
شهردار کرمانشاه با بیان اینکه خیابان مدرس باید به پیاده‌راه تبدیل شود و برنامه آن را طرح ریزی کریم، یادآور شد: این پروژه ابتدا به صورت ایجاد وسیله نقلیه بی.آر.تی برای تردد خواهد بود و سپس آن‌را به پیاده‌راه تبدیل کنیم، برای این کار مشاور هم گرفتیم و مراحل آن در حال پیگیری است.
این مسؤول در مورد طرح تقاطع امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر مشکل جدی اقتصادی رخ ندهد، گفت: تا شهریورماه امسال آن‌را به بهره‌برداری می‌رسانیم و ترافیک کاهش خواهد یافت.
طلوعی در مورد پروژه تجاری فیروزه شهر کرمانشاه بیان کرد: قرارداد پروژه فیروزه سالیان سال است که مشکل دارد و ۲۰ میلیارد تومان وامی که ۱۰ سال پیش برای آن اخذ شد امروز به ۲۰ میلیارد تومان رسیده، اما در جلساتی که با استاندار کرمانشاه داشتیم در مرحله حل مشکلات آن هستیم و ساخت و ساز آن از سر گرفته می‌شود.
شهردار کرمانشاه به پروژه قطار شهری کرمانشاه و اینکه آن ‌را نباید متوقف کرد بلکه باید آن ‌را به اتمام برسانیم، ادامه داد: برای بهره‌برداری از فاز اول آن از میدان آزادی تا کارمندان به ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که قول‌هایی از مسؤولان در تهران گرفتیم و چند ملک شهرداری را هم برای این موضوع در نظر گرفته‌ایم که در صورت محقق شدن قول‌ها تا ۲.۵ سال آینده می‌توانیم این فاز را به بهره‌برداری کنیم.
وی در مورد حواشی آرامگاه اطراف بقعه امام‌زاده ابراهیم در طاقبستان و حصار کشی ها، گفت: طرح میراث فرهنگی اهالی منطقه را از برخی حقوق قانونی محروم کرده بود، لذا با درخواست اهالی در مورد بهسازی و جدول‌گذاری این مکان موافقت شد، اما حق دیوارکشی مجاز نبود و تخریب شد.
شهردار کرمانشاه در مورد تهیه گلدان‌های میلیونی برای شهر، بیان کرد: برای زیباسازی شهر هرساله اقداماتی داریم و امسال مناقصه حضوری برگزار کردیم؛ برای نمونه گل‌هایی که در سنوات قبل حدود ۶ تا ۷ سال گذشته با ۱۵ هزار تومان خریداری شده را با قیمت ۶ تا ۷ هزار تومان خریدیم. یک نمونه از گلدان‌ها که در تهران ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می‌توانستیم بخریم را از یک پیمانکار بومی با ۲ میلیون و ۷۰۰ میلیون تهیه کردیم که به صرفه بود.
وی به توزیع ۱۰ هزار ماسک بین نیروهای خدمات شهری و رانندگان تاکسی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در شهرداری با ظرفیت ۵۰ هزار ماسک برای مصرف کنندگان اکنون اولویت ما کارکنان بیمارستان‌ها هستند. در چند روز اخیر ۱۲۱ هزار ماسک تولید شده است.
شهردار کرمانشاه از اجرای بازدید رسانه ها در روزهای آتی برای آشنایی با خدمات شهرداری و اطلاع رسانی آن خبر داد و بیان کرد: این امر برای تنویر افکار عمومی صورت خواهد گرفت، هرچند می‌پذیریم مشکلاتی وجود دارد که قابل انکار نیستند، اما دیکته نانوشته اشتباهات هم ندارد، لذا باید عملکرد را دید و سپس داوری کنیم.
انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه‌زهرا تکلف‌پور | منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.