پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 10386
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ |
مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:

بهزیستی کرمانشاه دارای رتبه یک کشوری اعطای جهیزیه/ ۱۶۴ هزارنفر مددجو تحت پوشش داریم

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بهریستی استان دارای رتبه یک کشوری در اعطای جهیزیه است، گفت: بیش از 164 هزارنفر مددجویان تحت پوشش داریم.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، فاطمه رضوان مدنی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات بهزیستی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اداره بهزیستی نیز همچون سایر ارگان ها درگیر بیماری کرونا شد و خدماتی را در این راستا ارائه کرد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری ویروس کرونا متقابلا خدمات ما به مراکز بهزیستی شبانه روزی، شیرخوارگاه ها، توان بخشی ها و… برای حفظ سلامت مددجویان آغاز شد، گفت: بخشنامه های مربوطه در راستای مبارزه با این بیماری اپیدمی در مراکز ارائه و قدم دوم آموزش مبارزه با کرونا بود که به مدیران ابلاغیه لازم ارسال شد.
رضوان مدنی با اشاره به اینکه با شروع این بیماری در کشور چین و قبل از ورود آن به ایران، بخشنامه های متعددی از سوی سازمان بهزیستی جهت رعایت نکات بهداشتی به منظور حفظ جان و سلامت مددجویان به تمام استانها ابلاغ شد، گفت: از زمان ابلاغ این بخشنامه ها کارهای اجرایی آن در استان آغاز شد و خدمات مثبتی صورت گرفت.
این مسؤول به تعطیلی مراکز مختلف بهزیستی از جمله مهدکودک ها، مراکز حمایتی و مشکلات این صنف اشاره کرد و افزود: مراکز شبانه روزی در این ایام فعال بودند و رعایت نکات بهداشتی در این مراکز به شدت پیگیری می‌شود، مهدکودک ها برای پرداخت اجرا دچار مشکل هستند و میطلبد مالکان اجاره ماه های اخیر این بخش خصوصی را دریافت نکرده و همدلی کنند.
وی با اشاره به ممنوعیت ملاقات‌ها و مرخصی‌ها در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان کرمانشاه، یادآور شد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا مراکز به خوبی مدیریت می‌شوند که نه کسی از آنها خارج و نه کسی به آنها داخل شود، تا این بیماری را کنترل کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به تشکیل اتاق قرنطینه در هریک از مراکز شبانه روزی بهزیستی استان اشاره و عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا مددجویانی که به هر دلیل بیمار بوده و یا پس از ترخیص از بیمارستان(به دلیل بیماریهای دیگر) در این اتاق به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند تا در صورت احتمال ابتلا به کرونا، بیماری به سایر مددجویان منتقل نشود.
این مسؤول از تشدید اقدامات ضدعفونی در مراکز شبانه روزی بهزیستی در ایام شیوع کرونا و همکاری دستگاه های مختلف از جمله بسیج و سپاه د تامین مواد ضدعفونی کننده و پاکسازی مراکز بهزیستی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: اصلاح رژیم غذایی مددجویان مراکز به منظور تقویت سیستم ایمنی نیز با دقت در دستور کار است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: حتی یک مورد شناسایی کرونا در بین مددجویان بهزیستی استان را نداشتیم و موارد مشکوک سریعا به مراکز درمانی انتقال و آزمایش کرونا برای مددجو انجام پذیرفته است، چرا که اگر یک مبتلا به کرونا داشته باشیم عمده مددجویان آن مرکز درگیر خواهند شد و بحران ساز می‌شود.
وی با بیان حمایت های مالی صورت گرفته از مراکز شبانه روزی بهزیستی استان کرمانشاه در ایام شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: طی مدت شیوع بیماری جهت خرید دستکش، ماسک و گان سرانه ۳۰ هزار تومان به ازای هر مددجو به حساب مراکز شبانه روزی استان واریز شده است و این اقدام برای تهیه مواد ضدعفونی است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: برای بهبود و تقویت مددجویان به لحاظ تغذیه بهتر و نیز حمایت مالی از پرسنل مراکز، سرانه ۵۰۰ هزار تومان دیگری به ازای هر مددجو، به حساب این مراکز واریز شده است.
وی به ممنوعیت جمع آوری افراد کارتون خواب، کودکان کار، معتادان متجاهر، مستمندان و… در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و عنوان کرد: اگر این افراد در یک مکان جمع آوری می شدند و یکی از آنها مبتلا بود، می توانست تمامی افراد را درگیر کند و کنترل آن سخت بود.
وی ادامه داد: طرح جمع آوری معتادان متهاجر در ایام شیوع کرونا متوقف شده، بنابراین توزیع پک های بهداشتی و بسته های غذایی میان این افراد در دستور کار قرار دادیم، چراکه که نمی‌توانستیم بی تفاوت باشیم.
رضوان مدنی از شناسایی ۴۰۰ کودک کار در سطح استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد و افزود: پک های بهداشتی به این کودکان در راستای مبارزه با این بیماری اپیدمی در کشور اهدا شد، همچنین حمایت های مالی اندک از خانواده آنان صورت گرفت و آموزش های بهداشتی لازم ارائه شد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: توزیع پک های بهداشتی برای معتادان متجاهر صورت گرفت و علاوه بر آن طی مدت شیوع کرونا تاکنون چهار هزار بسته غذایی توزیع شده است.
وی با تاکید بر اینکه با توجه به تشدید فشارهای اقتصادی، از توجه به خانوارهای پشت نوبتی بهزیستی استان کرمانشاه هم غافل نشدیم و به این خانوارها هم کمک کردیم، گفت: قریب ۱۵ هزار و ۴۹۰ پشت نوبتی بهزیستی داریم که با همکاری سازمان بهزیستی و بنیاد برکت مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان به استان سهمیه داده شد تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کنیم.
این مسؤول به دغدغه و خدمات بهزیستی استان کرمانشاه در زمینه کمیته حمایت های روانی و اجتماعی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی با انجمن روانشناسان و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد و برنامه های مختلفی با مصوبات اجرایی داریم.
رضوان مدنی به آغاز فعالیت سامانه “صدای مشاور” بهزیستی استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: افرادی که اضطراب و استرس ناشی از کرونا دارند می‌توانند با شماره ۱۴۸۰ صدای مشاور ارتباط گرفته و مشاوره های لازم را دریافت کنند، که با توجه به آمار ثبت شده از ابتدای اسفند تاکنون تماس‌ها با این مرکز سه برابر شده بود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد : قریب ۵۴۱۴ تماس با این مرکز در مدت شیوع کرونا ثبت شد، که از این تعداد ۲۱۲۹ مورد آن مربوط به ترس و استرس ناشی از کرونا بوده است.
وی با بیان اینکه در ایام کرونایی نیز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی استان کرمانشاه آماده باش بود، افزود: خدمات رسانی به افرادی که دچار مشکلات روانی ناشی از ترس و اضطراب کرونا هستند در راستای مبارزه با شیوع کرونا از شروع اپیدمی این ویروس تاکنون در دستور کار قرار گرفت و اورژانس اجتماعی استان بیش از ۱۰ هزار ماموریت را انجام داد.
رضوان مدنی به انتشار ۶۰ پیام آموزشی درقالب های مختلف و نیز ۵۰ کلیپ آموزشی تهیه شده در فضای مجازی برای مبارزه با کرونا در مراکز بهزیستی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: راه اندازی “سامانه خودارزیابی روانشناختی” به آدرس http://corona.behzisti.ir  است، که افراد می‌توانند از این طریق با مشاوران سراسر کشور ارتباط برقرار کرده و توصیه ها و راهنمایی های لازم جهت کاهش استرس را دریافت کنند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به ۹۰ درصد مهدکودک های استان به صورت استیجاری و از محل شهریه است که مبالغ بسیاری پرداخت می‌کنند و متضرر شدند، گفت: بسیاری از آنها هم اکنون توان پرداخت اجاره را ندارند و یا تعطیل شدند.
وی به پویش همدلی برای بخشش اجاره بهای مهدکودک های استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: برخی مالکان برای بخشش اجاره بها همراهی و بخشش را داشتند، اما برخی هم از اجاره خود نگذشتند که تلاش ها ادامه دارد تا این تعداد هم مساعدت کنند.
این مسؤول تامین نیاز نیازمندان و مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه با بودجه دولتی را عملا غیر ممکن دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم نیکوکاران و مردم خیراندیش پای کار آمده و با کمک های خود از مددجویان و مراکز بهزیستی حمایت لازم را به عمل بیاورند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با یادآوری اینکه سال گذشته اقدامات خوبی در بحث تهیه جهیزیه صورت گرفت و توانستیم تمام پشت نوبتی های خود را صفر کنیم، گفت: سال ۹۸ قریب ۱۰۳۷ مورد جهیزیه و کمک هزینه تهیه آن به مددجویان اهدا شده است.
رضوان مدنی افزود: از این تعداد ۶۹۷ مورد جهیزیه هر کدام شامل ۱۲ قلم کالای اساسی به ارزش یازده میلیون تومان به مددجویان اعطا و ۴۵۰ مورد کمک هزینه تهیه جهیزیه نیز به مبلغ هر کدام دو میلیون تومان به صورت نقدی پرداخت شده است.
این مسؤول به اهدای یک هزار و ۲۴۷ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه در سال قبل اشاره و بیان کرد: تعهد اشتغال بهزیستی استان در سال گذشته را ۲ هزار و ۲۰۰ مورد اعلام بوده که این رقم سال گذشته به اشتغالزایی ۲ هزار و ۳۵۷ مورد رسیدگی و حاصل تلاش بی وقفه این نهاد اجرایی است.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.