پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 4281
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ |
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه:

طاق‌بستان چهارمین اثر پربازدید کشور شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: محوطه تاریخی فرهنگی طاق‌بستان با بیش از 25 هزار نفر بازدید کننده در تعطیلات اخیر چهارمین اثر پربازدید کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه و به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، امید قادری اظهار داشت: آمار بازدیدکنندگان از محوطه‌های تاریخی استان از ۱۴ تا ۱۷ خردادماه در مقایسه با کل خردادماه سال ۹۷ بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه در خردادماه سال گذشته در مجموع ۱۷ هزار و ۵۹۰ نفر از محوطه‌های بیستون، طاق‌بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون‌الملک و تکیه بیگلربیگی بازدید کرده‌اند، گفت: تنها در چهار روز تعطیلات گذشته ۴۵ هزار و ۲۹۷ نفر از این پنج محوطه بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: محوطه تاریخی فرهنگی طاق‌بستان با بیش از ۲۵ هزار نفر بازدید کننده در تعطیلات اخیر پس از باغ فین اصفهان، حافظیه و سعدیه شیراز چهارمین اثر پربازدید کشور شد.

این مسوول با تاکید بر اینکه در این ایام کل ظرفیت اسکان استان به صورت کامل پربوده است، اظهار داست: علاوه بر میزان تعطیلات عواملی هم چون مطرح شدن کرمانشاه در رسانه‌ها و فضای مجازی برای ثبت جهانی اورامانات و آمادگی استان برای میزبانی «کرمانشاه ۲۰۲۰» در کنار طبیعت زیبا و آب و هوای مناسب استان گردشگران را به سمت کرمانشاه گسیل داشته است.

انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.