پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 9964
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ |
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه مطرح کرد

ثبت ۹۷۳ درخواست در پنجره واحد سرمایه‌گذاری کرمانشاه/ ۴۹۲ مورد تایید شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: ۹۷۳ درخواست سرمایه‌گذاری در پنجره واحد سرمایه گذاری استان به ثبت رسیده و ۴۹۲ آن تایید شده است.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، علی محمدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از بهبود فضای کسب و کار استان کرمانشاه در پاییز ۹۸ خبر داد و اظهار داشت: در پایش فصل پاییز استان کرمانشاه موفق شد در بهبود فضای کسب و کار از رتبه ۲۸ در تابستان ۹۸ به رتبه ۱۸ کشور در پاییز امسال برسد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه افزود: این استان با دارا بودن پتانسیل بالایی که در حوزه‌های مختلف دارد می‌تواند در آینده حتی به رتبه اول برسد که این مهم تلاش مدیران را می‌طلبد.

این مسؤول با اشاره به راه اندازی سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری به منظور تسهیل و تسریع در روند صدور مجوزهای سرمایه گذاری به ارائه قابلیت‌ها و اهمیت این سامانه پرداخت و بیان کرد: در اوایل سال ۹۷ مقدمات آن شروع و با برگزاری جلسات تخصصی نرم افزار مربوطه تهیه و آموزش‌های لازم و مستمر کارشناسی در این زمینه انجام شد و در هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت.

محمدی به برخی از مزیت‌های این سامانه الکترونیکی اشاره کرد و گفت: حذف بروکراسی اداری، کاهش زمان پاسخگویی، هماهنگی در اجرای رویه‌های قانونی، قابلیت پیگیری اقدامات توسط ارباب رجوع و پایش از طریق مسؤولان از آن جمله است.

وی از ثبت ۹۷۳ درخواست از سوی متقاضیان سرمایه‌گذاری در این سامانه خبر داد و اظهار داشت: ۴۹۲ مورد از این درخواست‌ها به نتیجه مطلوب منجر شده و ۲۱۷ درخواست نیز در حال بررسی و ۲۶۴ مورد هم رد درخواست شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: از تعداد ۹۷۳ درخواست حدود ۱۶ هزار و ۵۸۱ نفر ادعا کردند اشتغال پایدار ایجاد می‌کنند که در این صورت ۲,۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ایجاد می‌شود.

این مسؤول بیان داشت: تعداد کل استعلام‌ها در این راستا ۲۵۰۵ مورد بوده است که ۱۸۱۴ مورد تکمیل و پاسخ قطعی داده شده و ۶۹۱ مورد نیز جاری هستند.

محمدی گفت: تلاش می‌شود مجوزهای ساخت در شهرداری‌ها نیز مجهز به سامانه ثبت و پنجره واحد بشود.

وی به بررسی عملکرد دستگاه‌های متولی در سامانه پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری پرداخت و ادامه داد: تا کنون جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت به عنوان بهترین دستگاه از لحاظ عملکرد در این سامانه شایسته تقدیر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه عنوان کرد: شرکت گاز، شرکت برق منطقه‌ای غرب، مدیریت امور اراضی و بنیاد مسکن از نظر پاسخ به استعلام بسیار خوب عمل کردند.

این مسؤول با انتقاد از عملکرد میراث فرهنگی در این راستا، گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه انتظارات ما را در سامانه برآورده نکرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه احداث کارخانه کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این پروژه که توسط یک شرکت‌چینی در حال احداث است طی ۶ ماه آینده فاز اول آن به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه برای توسعه اقتصادی استان بسیار مفید است، افزود: سرمایه گذاری مستقیم در این پروژه ۱۰۰ میلیون یورو و اشتغال ۱۵۰۰ به صورت مستقیم که ۱۴۰۰ نفر از افراد بومی خواهد بود.

انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه‌زهرا تکلف‌پور | منبع خبر : مهر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.