پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 9951
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ |
عضو نهاد رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه مطرح کرد

سیره‌های سیاسی و معنوی حضرت فاطمه‌زهرا(س) معرفی شود

عضو نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: معرفی و احیای سیره‌های سیاسی و معنوی حضرت فاطمه‌زهرا(س) در جامعه اسلامی ضروری است.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جلیلی صبح امروز در مراسم تجمع بزرگ سادات عظیم الشان کرمانشاهی که به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام الله علیها در مسجد میبدی کرمانشاه، برگزار شد، اظهار داشت: احیای مراسم فاطمیه و سوگواری در رسای حضرت صدیقه شهیده در حقیقت احیای عاشورای حسینی است.
عضو نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه بیان کرد: ایمان داشته باشید امداد غیبی وجود دارد و مؤمنان مورد حمایت پروردگار قرار دارند و اگر صبر، تقوا و استقامت داشته باشند به رستگاری خواهند رسید.
وی با اشاره به رشادت های شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با آمریکای استکبار و تکفیری های دوران اشاره و عنوان کرد: این شهید والامقام برای دفاع از مرزهای کشور از خودگذشتگی و جانفشانی کردند و باید راهشان را ادامه داد.
جلیلی با انتقاد از برخی مسؤولان که به تابعیت آمریکای استکباری در می آیند و به عنوان سربازان آنان ضرباتی را به کشور می‌زنند، تصریح کرد: در کشور شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر می‌دهند و با خیانت‌ها نیز خون شهدا را پایمال می‌کنند.
وی عنوان کرد: انقلابی بودن و انقلابی ماندن در راستای حمایت از ولایت فقیه است و ما بایست در تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و زیر پرچم حضرت مهدی(عج) از ارزش های اسلام پاسداری کنیم.
جلیلی بر حفظ الگوهای رفتاری و عملی حضرت فاطمه‌زهرا سلام الله علیها در جامعه معرفی می‌شودو لزوم آشنایی بیشتر مردم با اهل بیت(ع) بیان کرد: این مهم سبب می‌شود که ائمه اطهار سرمشق زندگی ما باشند.
این مسؤول بهترین الگوها را برای همه زمان‌ها و انسان‌ها حضرت فاطمه‌زهرا(س) و با اشاره به شخصیت مهم این حضرت، تصریح کرد: طبق برخی روایات معتبر حتی امام زمان (عج) می‌فرمایند حضرت فاطمه(س) برای من نمونه و الگوی حسنه هستند، لذا از این روایت باید فهمید که بهترین الگو برای همه اعصار خواهند بود.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه به اهمیت سیره‌های سیاسی حضرت فاطمه‌زهرا(س) که مورد غفلت واقع شده، اشاره و عنوان کرد: همه اقدامات حضرت سیدالنساءالعالمین(س) رنگ و بوی سیاسی داشت؛ تا جایی که اشکها و اندوه ایشان دفاع از حقوق غضب شده امیرالمؤمنین علی علیه السلام بود و می خواستند مظلومیت این خاندان را به جهان اثبات کنند.
این مسؤول به وصیت اثرگذار حضرت فاطمه‌زهرا(س) و بعد سیاسی آن اشاره و تصریح کرد: این بانوی گرامی اسلام از همسرش مولا علی(ع) خواستند که شبانه پیکر مطهرش را خاکسپاری کنند تا تاریخ بنویسد که با دخت پیامبر(ص) و خاندان حضرت در جهان اسلام ظلم روا داشتند و ایشان از آنان هم روی گردان هستند و از طرفی کرامت این مراسم را مورد تاکید داشتند.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه اظهار داشت: حضرت فاطمه‌زهرا سلام الله علیها در دفاع از انقلاب اسلامی پیامبر اکرم(ص) با اعتبار و حتی جانفشانی وجود مبارک فرزندش به ویژه حسنین برای دفاع از حریم ولایت تلاش کردند، لذا امروزه احیای فاطمیه و عاشورای حسینی زنده نگه داشتن اسلام است.
انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه‌زهرا تکلف‌پور
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.