پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 9204
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱ |
طی اطلاعیه محیط زیست کرمانشاه:

لاشه "پلنگ ایرانی" مربوط به شاهو کردستان است

اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه توضیحاتی در مورد تصویر لاشه یک قلاده پلنگ در فضای مجازی با عنوان تلف شدن یک قلادە "پلنگ ایرانی" ارائه کرد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص انتشار تصویر لاشه یک قلاده پلنگ که در فضای مجازی و درج خبر با عنوان تلف شدن یک قلادە “پلنگ ایرانی” در روستای زوم شهرستان پاوه دست به دست می‌شود، توضیحاتی را ارائه کرده است.
براساس این گزارش در اطلاعیه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه آمده است: به اطلاع کلیه اصحاب محترم رسانه و همشهریان گرامی می رساند: لاشه پلنگ فوق مربوط به منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان و روستای زوم از توابع شهرستان سروآباد در استان کردستان است.
این اطلاعیه می افزاید: لاشه این پلنگ ایرانی توسط محیط بانان اداره محیط زیست سروآباد برای کالبدشناسی به سنندج انتقال داده شد.
طبق اطلاعیه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه موضوع فوق از طریق اداره حفاظت محیط زیست استان کردستان در دست بررسی قرار گرفته است.
گفتنی است، شاهو نام کوهستانی در شمال غرب استان کرمانشاه و جنوب استان کردستان بلندترین قله این کوهستان به زبان کردی حەوێ خانی نام دارد که در شمال شرقی دهستان شمشیر به ارتفاع۳۳۹۰متر واقع شده است، لذا بلندترین قله استان کرمانشاه و همچنین بلندترین در سه استان کرمانشاه کردستان و ایلام است. این منطقه از نزدیک روانسر شروع می‌شود و تا مریوان امتداد دارد. رشته کوه شاهو بخشی از رشته کوه‌های زاگرس بوده و در مرز دو استان کردستان و استان کرمانشاه و نزدیک به رودخانه سیروان قرار دارد.
انتهای پیام/ ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.