پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 8915
  پرینتخانه » اخبار جدید تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ |
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه:

پروژه گرمسیری در کرمانشاه یک طرح ملی است

پروژه گرمسیری را یکی از بزرگترین پروژه های ملی کشور دانست و گفت: این پروژه هدیه نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم غرب کشور است.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، جلسه بررسی طرح‌های مشترک آبی پروژه گرمسیری با حضور فرماندار سرپل ذهاب، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، معاونان مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی شهرستان و مدیران و کارشناسان پروژه طرح گرمسیری ( آب نیرو ) برگزار شد.

درویشی در این جلسه به وضعیت منابع آبی استان کرمانشاه پرداخت و با اشاره به پروژه عظیم گرمسیری افزود: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های ملی است و به جرات می‌توان گفت، یک پروژه بزرگ بین المللی است، که توسط جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین هدیه نظام به مردم غرب کشور اهداء شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاهادامه داد: پروژه گرمسیری با انتقال آب حوضه به حوضه دو استان غرب کشور (کرمانشاه و ایلام) را در بر می‌گیرد، که منابع آب آن پس از تنظیم سد داریان وارد تونل نوسود و سامانه انتقال آب طرح گرمسیری خواهد شد.
این مسؤول خاطرنشان کرد: طرح فوق به چهار قطعه تقسیم می‌شود و قطعه اول و دوم در استان کرمانشاه و قطعه سوم و چهارم در استان ایلام خواهد بود،.
درویشی میزان اراضی تحت تاثیر ناشی از اجرای این طرح را در محدوده شهرستان سرپل ذهاب ( دشت جگیران ) حدود سه هزار و ۷۰۰ هکتار برشمرد و افزود: حدود ۲ هزار هکتار آن کاملاً آماده بهره‌برداری است و برای انجام کاشت پاییزه سال ۹۹ الی ۹۸ آب از سامانه انتقال به تعاونی های آب بران مربوطه انجام خواهد شد و مابقی دشت‌های این شهرستان به تناسب در حال رفع نقص است، که امیدواریم سطوح زیادی از اراضی فوق جهت کشت های بهاره آماده بهره‌برداری شود.
وی با تاکید بر روند تکمیل اجرای آن توسط همه عوامل اجرائی عنوان کرد: شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاورزی آماده هر گونه همکاری و تعامل با شرکت آب نیرو است، تا با هم‌افزایی و همراهی بتوانیم شاهد تسریع، تسهیل و رفع موانع مشکلات پیش رو باشیم و این پروژه عظیم ملی را هرچه زودتر کامل و به بهره‌برداری برسانیم تا مردم عزیز منطقه از آن بهره مند شوند.
فرماندار سرپل‌ذهاب در این جلسه، گفت: زیرساخت‌های خوبی در این منطقه ایجاد شده است، که می‌توان با تعامل و همفکری هرچه بیشتر بین بازوان اجرایی این طرح از جمله وزارت نیرو، سازمان جهاد کشاورزی و آب نیرو تسریع وتسهیل را در کار شاهد باشیم و امیدواریم با توان مضاعفی که تمامی دست اندر کاران و دستگاه‌های اجرایی در اجرایی کردن این پروژه بزرگ دارند شاهد رشد و شکوفایی و آبادانی کشور عزیزمان باشیم.
جمال نیا تصریح کرد: سرپل ذهاب مستعد کشاورزی است، امیدوارم بتوانیم رونق تولید و اشتغال زائی را در بخش کشاورزی شاهد باشیم.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : روابط عمومی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.