پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 8875
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۸:۴۱ |
مدیرکل راهداری کرمانشاه خبر داد

نصب ۷۲ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از جابجایی بیش از پنج میلیون تن کالا در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: کار نصب ۷۲ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی کرمانشاه انجام شد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، فریبرز کرمی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون تناژ جابه‌جایی کالا در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه پنج میلیون و ۱۸۳ هزار تن بوده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین کالاهای جابه‌جا شده در این مدت شامل کلینگر، مازوت، سیمان، گندم انسانی، پلی اتیلن، گازوئیل و چغندر قند بوده است، گفت: بیشترین کالای جابه‌جا شده در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه محموله سیمان بود.
کرمی خاطرنشان کرد: بیشترین سهم جابه‌جایی کالا و بارنامه مصرفی متعلق به شهرستان کرمانشاه است.
فعالیت ۴۸ راهدارخانه و اکیپ زمستانی در کرمانشاه
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۴۸ راهدارخانه و اکیپ زمستانی در استان کرمانشاه فعال است.
کرمی اظهار داشت: ۴۸ راهدارخانه و اکیپ در استان فعال است که ۴۳۰ راهدار در آن‌ها مشغول به کار هستند.
وی با بیان اینکه ۲۸۵ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در استان فعال است عنوان کرد: ۳۷ دستگاه کامیون نمک‌پاش و برف‌روب، ۶۵ دستگاه برف‌روب، ۴۱ دستگاه نمک‌پاش، چهار دستگاه برف‌خور، ۴۶ دستگاه گریدر، ۲۶ دستگاه بلدوزر و دو دستگاه تراکتور برف‌روب در استان وجود دارد.
کرمی گفت: میزان نمک و شن مصرفی سالانه در طرح راهداری زمستانی در استان ۳۹ هزار و ۹۵۰ تن است که بیشترین آن با ۶۲۰۰ تن مربوط به شهرستان کرمانشاه است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه مطرح کرد: نصب ۲۵ سامانه جدید ثبت تخلفات عبور و مرور در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه انجام گرفت.
کرمی، اظهار داشت: ۳۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور تا سال ۹۷ در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه نصب شده و فعال است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر تعداد ۲۵ سامانه جدید در دست نصب است که تا سال آینده راه اندازی خواهد شد.
کرمی گفت: در این سامانه با هدف کاهش سرعت در سطح محورهای مواصلاتی و با اندازه گیری سرعت لحظه ای، تخلف به صورت اتوماتیک به مالک وسیله نقلیه با ارسال پیامک اطلاع رسانی می‌شود.
وی تصریح کرد: برای کاهش سرعت بین ۲ دوربین نصب شده در محورهای مواصلاتی با اندازه گیری سرعت متوسط خودروها تخلف بیشتر از سرعت میانگین نیز ثبت می‌شود.
این مسؤول بیان کرد: پنج سامانه هوشمند توزین در حال حرکت WIM نیز در سطح جاده های استان نصب شده است، که در جهت ثبت تخلفات اضافه تناژ و عدم اخذ بارنامه در محورهای اسلام آبادغرب- کرمانشاه، صحنه-کنگاور، بیستون-کرمانشاه، کامیاران-کرمانشاه، اسلام آبادغرب-پل دختر نصب شده‌اند.
ممنوعیت وجود مسافربر‌های بین راهی در کرمانشاه
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: وجود مسافربرهای بین راهی ممنوع بوده و پلیس راه باید با آن ها برخورد کند زیرا هیچ گونه نظارتی بر آن ها امکان پذیر نیست.
کرمی بیان کرد: به طور کلی ساماندهی و نظارت بر مسافربری در پایانه ها، برعهده اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای بوده و خارج از آن درحیطه وظایف این اداره کل نیست.
این مسؤول با اشاره به نصب ۴ کیلومتر نیوجرسی در مسیر بزرگراه کربلا و نیز اقدامات اربعین حسینی (ع)، گفت: نیوجرسی در پرتگاه، گردنه، دهانه پل و رودخانه ها و نیز مسیرهای خطرناکی، که نیازمند جداکننده بود نصب شده است.
کرمی تصریح کرد: حدود ۷۰ کیلومتر از راه های استان با هدف ایمن سازی، زیباسازی جاده و نیز بازسازی نیازمند نصب نیوجرسی به ارزش ۱۶ میلیارد تومان است؛ طبق تفاهم نامه پیش نهادی و درصورت نوشتن آن، ۴۰ درصد از اعتبارات استانی و ۶۰ درصد باقی مانده از اعتبارات ملی و زارتخانه تامین خواهد شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: باتوجه به اهمیت راه ها و شروع سفرهای زمستانه، اقدامات پیشگیرانه آغاز شده است، به نحوی که بیش از ۵۰ اکیپ راهداری مستقر و توزیع شن و ماسه برای برف روبی انجام شده است.
این مسؤول با بیان اینکه ۷۰ کیلومتر راه روستایی در پروژه ملی راه های روستایی کشور کلنگ زنی شده است، اظهار داشت: پنج کیلومتر از راه های روستایی ۱۴ شهرستان کلنگ زنی شده که به‌طور میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در تهیه زیرساخت دارند.
نصب ۷۲ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
کرمی عنوان کرد: ۷۲ دستگاه ترددشمار در سطح تمامی محورهای اصلی و شریانی استان مجهز نصب شده، که محاسبه تردد آنلاین و قابل تفکیک برحسب پنج کلاس وسیله نقلیه، نرخ جریان تردد، سرعت متوسط تردد، تردد روزانه ماهانه و سالانه، ساعات اوج و تردد سنگین از قابلیت های سامانه ترددشماری (سانت) است.
این مسؤول افزود: با استفاده از وب سایت www.141.ir  تصاویر دوربین های نظارت تصویری نصب شده در سطح محورهای مواصلاتی استان به صورت
هر پنج دقیقه بروز رسانی می‌شود و اطلاعات راه ها، مسافت بین شهرها، وضعیت ترافیکی و هواشناسی به وسیله آن قابل دریافت است.
کرمی با بیان اینکه وب سایت مذکور  دارای اپلیکیشن قابل نصب بر روی تلفن همراه است، خاطرنشان کرد: تلفن گویای ۱۴۱ هر دو ساعت یکبار بروز رسانی می‌شود و از نظر شرایط جوی، ترافیکی، محدودیت‌های تردد و امکان ارتباط با اپراتور مرکز مدیریت راه های کشور، شرایط جوی، ترافیکی، پیامک های مدیریتی توسط سامانه ۱۴۱ انجام می‌شود.
کرمی گفت: ۱۰ تابلو پیام متغیر در محورهای کنگاور-صحنه، اسلام آبادغرب-ایوان و بالعکس، کرمانشاه-اسلام آبادغرب، کرمانشاه-کامیاران و بالعکس، حمیل-پل دختر و بالعکس نصب شده، که به وسیله آن نمایش پیام های ترافیکی و ایمنی و محدودیت تردد، شرایط جوی، و… به صورت آنلاین و هوشمند از مرکز انجام می‌شود.
پروانه فعالیت ۱۳ شرکت حمل و نقل در استان کرمانشاه لغو شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اظهار داشت: از یکم آبان ماه سال گذشته تاکنون ۶۹ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ تشکیل و پرونده ۲۶۲ شرکت و مؤسسه حمل و نقلی بررسی و اتخاذ تصمیم شده است.
وی عنوان کرد: در نتیجه این جلسات کمیسیون ماده ۱۲ حدود ۱۵۰ شرکت جریمه نقدی، ۴۲ شرکت تذکر، ۵۷ شرکت برائت و پروانه فعالیت ۱۳ شرکت نیز لغو شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در این مدت همچنین ۳۳ جلسه کمیسیون ماده ۱۱ تشکیل و به پرونده ۵۴۹ راننده رسیدگی و اتخاذ تصمیم شده است.
کرمی افزود: به دنبال برگزاری این جلسات ۳۳۴ راننده تذکر کتبی دریافت کردند، برگه فعالیت یا کارت هوشمند ۱۶۸ راننده لغو و برای ۴۷ راننده رأی برائت صادر شده است.​
۳۰۶ کیلومتر از راه‌های استان کرمانشاه امسال لکه گیری و آسفالت شده است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۳۰۶ کیلومتر از طول راه‌های استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون لکه گیری وآسفالت شده و یکصد و ۸۰ هزار تن آسفالت مصرف شده است.
کرمی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۰۶ کیلومتر از راه‌های استان کرمانشاه لکه گیری وآسفالت شده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا انتهایی آبان سال جاری ۳۰۶ کیلومتر از راه‌ها آسفالت شده است، عنوان کرد: در این مدت یکصد و ۷۱ هزار تن آسفالت برای لکه‌گیری، آسفالت شانه، آسفالت رگلاژی و آسفالت نهایی مصرف شده است.
کرمی گفت: ۵۸ کیلومتر از راه‌ها با مصرف ۱۸ هزار و ۴۴۳ تن آسفالت لکه‌گیری و ۲۴ کیلومتر نیز با مصرف ۱۰ هزار و ۷۸۰ تن آسفالت شانه‌سازی شده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای تا آبان ماه ۴۱ کیلومتر راه با استفاده از ۲۸ هزار و ۷۸۳ تن آسفالت رگلاژی لایه تسطیحی شده است، عنوان کرد: لایه نهایی ۶۴ کیلومتر از راه‌ها نیز با مصرف ۶۴ هزار و ۳۲ تن آسفالت شده است.
گردنه‌ای که ۷ ماه از سال برف پنج متری دارد!
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به مسدود بودن گردنه “تته” بعد از نخستین بارش برفی که در ارتفاعات استان داشتیم، گفت: این گردنه معمولا بیش از هفت ماه از سال مسدود است.
کرمی گفت: گردنه “تته” که محور پاوه را به مریوان متصل می‌کند یکی از برف‌گیرترین گردنه‌های استان است، که هم اکنون نیز بعد از بارش‌های چند روز اخیر مسدود شد و همچنان بسته است.
این مسؤول ادامه داد: این گردنه معمولا از اولین بارندگی فصل سرما تا اردیبهشت به مدت بیش از هفت ماه از سال مسدود است و امکان بازگشایی آن نیست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ایامی که برف سنگین باشد گاهی ارتفاع برف در گردنه تته به بیش از پنج متر هم می‌رسد، اظهار داشت: در این شرایط با هدف جلوگیری از بروز هرگونه حوادث یا مشکل این گردنه بازگشایی نمی‌شود.
کرمی عنوان کرد: معمولا در تمام فصل سرما این گردنه مسدود می‌ماند و مسیر جایگزینی از سمت روستای هجیج، روستای بلبر، بخش هورامان برای تردد از پاوه به مریوان در نظر گرفته می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه طول مسیر این گردنه در استان کرمانشاه را حدود ۶ کیلومتر دانست و ادامه داد: مابقی مسیر این گردنه در استان کردستان است.
وی با بیان اینکه هم اکنون به جز این گردنه در هیچ گردنه دیگری مسدودی نداریم، افزود: برای بارندگی‌های پیش رو نیز نیروهای راهداری در آماده‌باش هستند.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.