پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 865
  پرینتخانه » اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, قرآن کریم تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ |
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه مطرح کرد

اتحاد مذاهب سبب میزبانی مسابقات قرآنی در کرمانشاه/ انس با قرآن هدایتگری است

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه اتحاد مذاهب شیعه و سنی در استان سبب افزایش میزبانی مسابقات قرآنی در کرمانشاه شده است، گفت: طبق سخنان ائمه اطهار(ع) انس با قرآن هدایتگری می شود.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی امروز در جمع اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: طبق سخنانی ارزشمند امام علی (ع) می فرمایند: هرکسی با قرآن هم نشینی کند سبب می شود، که هدایتگر او باشد و هدایتگری او نیز افزایش پیدا کند.
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور اسلامی، تصریح کرد: امروزه برنامه های قرآنی در حوزه های علمیه رونق گرفت که از جمله آن می توان به برگزاری مسابقات قرآن کریم بین طلاب در رشته های مختلف اشاره داشت.
این مسوول افزود: هشتمین دوره مسابقات کشور و اولین دوره مشترک مسابقات بین طلاب شیعه و اهل سنت در حقیقت الفت بین طلاب اهل سنت و تشیع را بیشتر خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه شناخت بیشتر، مستقیم و بی واسطه طلاب دینی با اعتقادات یکدیگر و تعامل و هم نشینی با یکدیگر موجب یاس و ناامیدی دشمنان تفرقه افکن می شود، تاکید کرد: برگزاری مسابقات انگیزه مضاعفی ایجاد می کند.
ایرانی بیان کرد: مسابقات فوق سبب می شود طلاب به مباحث قرآنی توجه بیشتری داشته باشند و موجب نشاط و انگیزه طلاب در مباحث علمی و اخلاقی نیز خواهد شد.
این مسوول دلایل انتخاب کرمانشاه به عنوان میزبان این دوره از مسابقات قرآنی را شامل چند مورد اساسی عنوان کرد و گفت: استان کرمانشاه یک استان قومی است که سالیان سال شیعه و سنی مسالمت آمیز، مهربان و در اوح محبت روابط بسیار حسنه ای با یکدیگر دارند و این ویژگی شاخص کرمانشاه را به وسیله برگزاری این مسابقه معنوی و ارزشمند به گوش جهان می رسانیم.
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه حمایت و پشتیبانی مالی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با توجه به وجود موقوفات قرآنی را از دیگر دلایل انتخاب کرمانشاه به عنوان میزبان دانست.
وی با یادآوری زیرساخت های مناسبی که در حوزه های علمیه استان وجود دارد، افزود: این عوامل انگیزه مدیریت حوزه های علمیه قم را برای برگزاری این دوره از مسابقات قرآن در شهر کرمانشاه مضاعف کرده است.
گفتنی است: این دوره از مسابقات ۲۳ و ۲۴ اسفند ماه در مدرسه علمیه امام خمینی کرمانشاه برگزار خواهد شد، همچنین مراسم اختتامیه نیز روز جمعه ۲۴ اسفند در تالار بهمن دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار می شود.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.