پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 8476
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰:۰۱ |
استاندار کرمانشاه مطرح کرد

بازگشایی مرز خسروی افتخار کرمانشاهیان/ در تفحص از استانداری تابع قانون هستیم

استاندار کرمانشاه بازگشایی مرز خسروی را افتخار بزرگ کرمانشاهیان دانست و گفت: از شرایط بحرانی زلزله عبور کردیم و در تفحص از استانداری تابع قانون هستیم.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، هوشنگ بازوند شامگاه جمعه در نشست خبری به مناسبت و محوریت “دو سال بعد از زلزله” با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اربعین حسینی سال جاری، اما و اگرهای بازگشایی مرز رسمی خسروی از سوی عده‌ای مطرح شد، که در پاسخ به آنان باید گفت خسروی به صورت دائمی باز است و با دست بالا گرفتن توانستیم از کشور برای زیرساخت ها مطالبه کنیم.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: برای سال آینده و پذیرایی از زوار اربعین در مرز خسروی از سه راه نصر آباد تا خسروی جاده ای ۱۵ کیلومتری باید افتتاح کنیم.
این مسؤول عنوان کرد: امسال صادرات غیر نفتی را در خسروی تعطیل نکردیم و بسیاری خوب توانستیم با همکاری لازم مسیر را برای پیاده روی زائران فراهم کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: می دانستم به دلیل مسایل داخلی کشور عراق در شرایط فعلی و تجمع ها و مطالبات مردم آنان به دولت وقت، نمی‌توانیم فشار زیادی به طرف عراقی وارد کنیم، اما این امر به منزله قصور ما نیست، چراکه خواستیم با احتیاط و موقعیت مناسب اعزام زائران را فراهم کنیم که موفق عمل کردیم.
بازوند با اشاره به اینکه دولت دوازدهم ۱۱ میلیارد تومان بار مالی داشته است، گفت سه هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان برای امهال داشتیم، اما دولت باید تا ۱۸ درصد سود را به متقاضیان اهدا کنند.
بازوند بازگشایی مرز خسروی در سال جاری را یکی از رخدادهای عظیم، فرصت بی نظیر و افتخار بزرگی در راستای خدمات رسانی مردم کرمانشاه به زوار اربعین حسینی دانست و بیان کرد: رسمی شدن سه مرز شوشمی، سومار و شیخ صله از دیگر اقدامات خوب در استان کرمانشاه بود چراکه معتقدیم مرزها برای توسعه منطقه فرصت آفرین هستند.
این مسؤول به کاهش نرخ بیکاری طی ۶ ماه نخست سال اشاره و تاکید کرد: از دیگر اقدامات خوب در سال جاری می‌توان به تدوین سندهای اشتغال، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید اشاره کنیم که در اشتغالزایی موثر واقع شده است.
استاندار کرمانشاه مدیریت ۴.۵ میلیارد متر مکعب آب در شرایط سیل سال جاری را اقدام بزرگی برشمرد و افزود: در ابتدا خسارات بسیاری به زیرساخت های استان وارد شد، اما کمترین خسارت را برای افراد حقیقی وارد در پی داشت.
بازوند تعیین تکلیف ۲ پروژه صنعتی بزرگ یعنی پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی اسلام آباد غرب را دیگر اقدامات موثر در سال جاری دانست و عنوان کرد: در رشد صنایع پایین دستی و اشتغال استان موثر واقع شد.
این مسؤول ادامه داد: مقرر شده پروژه ایجاد پتروشیمی اسلام آباد غرب با حجم سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیون دلار معادل حدود ۶ هزار میلیارد تومان (که ارتباطی به پتروشیمی قبلی متعلق به بخش خصوصی ندارد) با مساعدت وزیر نفت به مدیرعامل پتروشیمی واگذار بشود، تفاهم نامه این طرح در دست بررسی است و هفته آینده انجام خواهد شد.
استاندار کرمانشاه اعتبارات عمرانی استان طی سال ۹۷ را یک هزار و ۶۳۹ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: طی ۷ ماهه امسال یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده، که این امر با تنگناهای دولت صورت گرفت.
بازوند در پاسخ به مسئله مطروحه تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: تابع قانون هستیم و جای نگرانی نخواهیم داشت.
وی به شرایط امهال وام مستاجران زلزله‌زده استان و خدمات دولت برای کمک به آنان با اعطای تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی اشاره و بیان کرد: علاوه بر این موافقت برای دریافت ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض انجام شده، که هر یک از واجدان شرایط در بحث زلزله اگر دارای زمین هستند می‌تواند آن را بسازد، همچنین برای برخی از مستاجران داری شرایط خاص نیز زمین رایگان اعطا خواهد شد.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: ۵۱ واحد وام های زیادی به سیستم بانکی بدهکار هستند و دنبال امهال وام، که این درخواست اصولی نیست اگر کارخانه‌ای که ۲۰۰ کیلومتر با کانون زلزله فاصله داشته و خسارتی ندیده است از خدمات بهرمند شود.
وی تصریح کرد: قرار است برای یکسری از مستاجران مناطق زلزله‌زده در استان کرمانشاه، خانه بسازیم و وزیر راه و شهرسازی را متقاعد کردیم به آنان زمین اهدا کنند.
این مسؤول در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: در مورد بزرگداشت یار محمدخان کرمانشاهی نیز با وزیر بهداشت رایزنی کردیم و خبرهای خوبی برای بازسازی آرامگاه این فرهیخته هنر و ادبیات در دستور کار قرار دارد.
استاندار کرمانشاه افزود: خداوند را شاکر هستیم که استان امنی داریم و در این راستا هیچ گونه جای نگرانی ندارد و نیروهای خدوم پای کار و خدمات رسانی شبانه روزی هستند.
بازوند با اشاره به موضوع شکایت استانداری از برخی از اصحاب رسانه استان، نیز بیان داشت: برخی اشخاص بی حرمتی می‌کنند و منافع استان را در نظر نمی گیرند و به نقطه قرمز منافع استان شلیک می‌کنند، البته مبحث شکایت از آنان مسئله شخصی نبوده، اما شکایت را پس گرفته‌ایم.
این مسؤول متذکر شد: چنین اقدامات نامناسب و پیش داوری ها فقط هزینه سنگینی برای استان خواهد بود، چراکه به اندازه کافی هزینه عدم وجود سرمایه‌گذار و بخش خصوصی را داریم.
بازوند با بیان اینکه طرح توسعه شرق و غرب استان کرمانشاه در دستور کار قرار دارد، افزود: معیشت مرزنشینان حائز اهمیت است، همچنین یارانه سوخت به زودی به آنان پرداخت خواهد شد.
استاندار کرمانشاه به موضوع احتمال تصویب امهال وام ها برای واحدهای بزرگ طی سال آینده اشاره و اظهار داشت: وعده‌هایی برای امهال وام ها از سوی مدیران کشوری دریافت کرده‌ایم.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.