پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 8465
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, گزارش, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ |
شهر روشن گزارش می‌دهد

ساکنان شهرک جوادیه مقابل استانداری کرمانشاه تجمع کردند/ بی‌مهری راه وشهرسازی و تخلیه بدون مهلت!

تجمع اعتراضی تعدادی از ساکنان شهرک جوادیه مقابل درب استانداری کرمانشاه به چهارمین روز خود رسید با بی مهری راه و شهرسازی و تخلیه بدون مهلت مواجه شد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، چندی پیش خبری مبنی بر تجمع تعدادی از ساکنان شهرک جوادیه در مقابل درب استانداری در فضای مجازی دست به دست شد، در حالی که اصل ماجرا را باید از زبان خود مردم این منطقه جویا بشویم.
براساس این گزارش، در این خبر کوتاه اما پرماجرا تنها عنوان شده بوده که “حدود ۱۵ خانوار از اهالی شهرک محروم جوادیه صبح امروز چهارشنبه با حضور در مقابل استانداری کرمانشاه، از مدیرکل راه و شهرسازی و استاندار کرمانشاه خواستند به دلیل مشکلات عدیده مالی و زمان تحصیل فرزندان، برای تخلیه واحدهای سازمانی تا پایان خرداد ۹۹ به آنها فرصت داده شود.”
این موضوع مهم در حالی است که، با یک اطلاع رسانی جزیی نمی توان دردی از مردم این منطقه دوا کند و یا مطالبه آنان را به گوش مسؤولان کشوری رساند، مبنی بر اینکه در کرمانشاه چه خبر است، چه می‌گذرد و دستگاه دادستان و قضا چرا جای حمایت از مردم چوب تادیب خود را بر سر مردم محروم منطقه و فشار برای تخلیه این مناطق می‌کوبند، در حالی که اهالی دیگر مناطق به ویژه در شهرک کرناچی که غیرمجاز ساخت و ساز انجام می‌دهند و در معرض خطر سیل قرار دارند، با این ضرب العجلی تخلیه نمی‌کنند؟!
خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه که امروز در جلسه نشست خبری استاندار با اصحاب رسانه استان به مناسبت دومین سالگرد زلزله اخیر بود و سؤالاتی را در مورد شهرک کرناچی و مجتمع فیروزه مطرح کرد، پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرد و بعد از جلسه به اتاق معاون عمرانی استانداری برای تحقیقات بیشتر مراجعه کرد و پاسخ هایی گرفت، اما اصل ماجرا اینجا است که پس از این دیدار در راه برگشت متوجه تجمع مجدد عده‌ای از شهروندان شهرک جوادیه شد، که اخبار آن نیز در فضای مجازی پیچیده بود.
خبرنگار شهر روشن بر حسب وظیفه و رسالتی که بر عهده دارد جریان اصلی را از مردم شهرک جوادیه جویا شد و مصاحبه های مکتوب و تصویری تهیه کرده است که به تربیت در اختیار هموطنان و برخی مسؤولان دلسوز قرار می‌گیرد.
یکی از شهروندان شهرک جوادیه کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، اظهار داشت: ۱۰ سال است در میدان نیایش و در خانه های سازمانی شهرک جوادیه ساکن هستیم.
وی عنوان کرد: این در حالی است، که دستور از بالا آمد تا واحدها را واگذار کنند، خانه ها را به ساکنان واجد الشرایط که فرم جیم آنان سبز و تاکنون وام مسکن نگرفته اند، بدهند، در حالی که به یک عده واگذاری واحدها را انجام دادند و به عده ای از جمله ما واگذار نشده در حالی که قریب ۶۵ خانوار هستیم.
این شهروند کرمانشاهی خاطرنشان کرد: از سال ۶۵ قانون فروش خانه های سازمانی را داریم و در دولت فعلی نیز ادامه داشته و از سال ۷۸ نیز در جریان است، اما این قانون فروش خانه های فرسوده سازمانی برای خواص اجرا می‌شود و متاسفانه مجلس ما مردمی نیست.
وی تصریح کرد: در منطقه ۲۲ بهمن کرمانشاه، منازل بدون استثنا وقفی و جزو اموال اوقاف است، اما با فریبکاری به مردم می‌گویند قیمت های خرید بالا است در حالی که این املاک وقف مردمی بوده و اعیانی آن برای مسؤولان باقی مانده است.
وی متذکر شد: در شهرک جوادیه کسی حتی برای زندگی مراجعه نمی‌کرد، اما اکنون می‌خواهند سرنوشت منازل وقفی ۲۲ بهمن را برای این مناطق اعمال کنند، مسکن مهر جوادیه با وجود نصفه کاره بودن را با قیمت های بالایی برای فروش گذاشته‌اند.
این شهروند ساکن شهرک جوادیه ادامه داد: چند روز است مقابل استانداری تجمع داریم، اما مسؤولان استانداری با راه و شهرسازی رفته بودند برای افتتاح طرح وزیر بهداشت و درمان و ما در شرایط بلاتکلیف و در فصل سرد زمستانی بدون سرپناه خواهیم ماند، لذا مراجعه کردیم که اعلام کنیم ما مردم این شهر و شهرک محروم جوادیه هستیم و باید تا بازگشایی مدارس به ما مهلت دهند.

یکی دیگر از تجمع کنندگان شهرک جوادیه در مقابل استانداری کرمانشاه به خبرنگار شهر روشن، گفت: منازل سازمانی را ما قانونی ساخته‌ایم و یا به ما تحویل داده‌اند، خانه های سازمانی از سوی اداره راه و شهرسازی است و ما همه شرایط واگذاری را داریم.
وی تصریح کرد: اکنون راه و شهرسازی با اعمال فشار به مردم شهرک جوادیه می‌خواهند به زور تخلیه کرده به صورت غیرقانونی تخلیه کنیم در حالی که در این فصل سرد و سرمای سال منزلی را نمی توانیم برای زندگی پیدا کنم، درخواست کردیم که حداقل به ما تا بهار و قبل از مهرماه سال آینده مهلت دهند و فصل مدارس نیز تمام شود، همچنین حکم دیوان عالی عدالت را هم داریم.
یکی دیگر از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه افزود: قرار شد این خانه‌ها را به ساکنان داخلی و واجد الشرایط واگذار کنند و گفتند چند مدارک نیاز است، اول اینکه جزو مصوبه جیم سبز باشند و قرار داد داشته باشند املاک یا چیزی به اسم آنان نباشد، اکنون همه این ساکنان از کارمندان بازنشسته دولت یا نظام هستند و عده‌ای جزو جیم سبز واجدااشرایط هستیم و همه مدارک را داریم.
این شهروند شهرک جوادیه کرمانشاه تاکید کرد: اکنون همه این مردم که مقابل استانداری تجمع کرده‌اند جزو واجدان شرایط سکونت هستند و مسؤولان با آن ها همکاری نمی‌کنند و می‌گویند یا باید واحدها به مزایده گذاشته شود یا تخلیه در حالی که هیچ کارمندی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را ندارد که بدهد و آنان را مجبور به تخلیه می‌کنند، لذا مردم تقاضا برای مهلت تخلیه را دارند و انتظار داریم به عنوان افرادی که به جامعه خدمت کردند و حقی که به گردن دولت دارند به آنان کمک بشود.
یکی دیگر از شهروندان شهرک محروم جوادیه در کرمانشاه، خاطرنشان کرد: بنده ۱۵۰ میلیون یک جا به حساب دولت ریخته ایم اکنون به جز این مبلغ ۳۷۵ میلیون تومان روی خانه های ما گذاشته اند و قیمت آن را بالا برده‌اند تا یا مجبور به خرید و یا تخلیه بشویم، لذا می‌گویند قیمت ها با کارشناسی جدید است و اگر نمی توانید پرداخت کنید بایست تخلیه کنید و قیمت گذاری برای واحدها انجام می‌دهند.
وی گفت: از سوی دیگر راه و شهرسازی پای دادستانی را هم به وسط کشیده است که با نیروی انتظامی و ابزار آلات و تهدید مردم شهرک جوادیه را مجبور به تخلیه اجباری کنند و اسباب اثاثیه ها را به بیرون بریزند، این در حالی است که اکنون ۳۵ الی ۴۰ خانواده در این منطقه زندگی می‌کنند و بر اثر تخلیه تعدادی از واحدها به مخروبه و محل تجمع معتادان متهاجر تبدیل شده است.
این شهروند ساکن شهرک جوادیه کرمانشاه متذکر شد: مقابل راه و شهرسازی تجمع کردیم تا پاسخگو باشند، اما هیچ پاسخی به ما ندادند و مارا به دادستانی ارجاع می‌دهند و برای اعتراض به وضع موجود حتی با وزیر کشور هم صحبت کردیم و مجبور به تحسن مقابل استانداری شدیم.

یکی دیگر از شهروندان شهرک جوادیه در گفت‌وگو اختصاصی با شهر روشن، یادآورد شد: فرزند دانشجو دارم پولی ندارم که حتی رهن و کرایه ام را بپردازم، آیا ما نبایست حق حیات داشته باشیم و بعد از ۳۰ سال خدمت چرا باید چنین برخوردی با ما بشود.
یکی دیگر از شهروندان کرمانشاهی و ساکن شهرک جوادیه، ادامه داد: ما حدود ۱۲۰ خانوار در شهرک جوادیه هستیم که رای تجدید نظر بر واحدهای سازمانی ابلاغ شد، ما در شعب اجرای احکام بودیم و مشاهده کردیم که با اعمال نفوذ و لابی گری همه احکام را منتهی به ماده ۷۹ در دیوان عدالت اداری کرده اند در صورتی که طبق مدارک در این واحدها حق تملک و زندگی داریم.
خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، بعد از دریافت مطالبات مردم شهرک جوادیه مجدد به استانداری مراجعه کرد و از مشاور استاندار و معاون عمرانی خواستار پاسخگویی به این موضوع شد، اما از سوی مشاور استاندار عدم اطلاع از جریان اصلی را شنید و تنها به این جمله بسنده شد، که مردم شهرک جوادیه به استاندار مراجعه کرده اند و با معاون عمرانی دیدار و جلسه داشته‌اند، این در حالی است که با مراجعه مجدد به دفتر معاون عمرانی استاندار که در حال تشکیل جلسه با شهردار و تعدادی از مسؤولان بود با عدم پاسخگویی به این ماجرا از سوی این مسؤول مواجه شد و حتی موضوع را به اداره کل راه و شهرسازی استان ارجاع داد و با لحنی نامناسب از پاسخگویی امتناع و درب اتاق خویش را نیز به روی پرسشگر بست!
خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه چندین بار برای پیگیری این مشکلات با مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تماس تلفنی حاصل کرد تا ماجرا را از زبان این مسؤول نیز جویا شود، اما با عدم پاسخگویی این مسؤول مواجه شد و پیامی مبنی بر اینکه “در جلسه اداری هستم” را دریافت کرد.
خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه برای گرفتن پاسخ متقاعد کننده با روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تماس گرفت، اما با این پاسخ مواجه شد که، ” از مشکلات و جریان تجمع مردم شهرک جوادیه اطلاعاتی ندارم و موضوع تجمع را از شما شنیدم مردم می‌توانند جای تجمع مقابل استانداری از مناطق خود نماینده بفرستند تا مطالبه آنان را انجام بدهد”.
یکی از شهروندان شهرک جوادیه که در این تجمع حضور داشته است عصر امروز، از انجام رای گیری برخی از مسؤولان پشت درب های بسته جلسات در استانداری با حضور برخی مدیران و برای تعیین تکلیف واحدهای شهرک خبر داد و گفت: تنها مخالف تمدید مهلت برای تخلیه شهروندان دادستانی استان بوده است و این مسئله جای تامل دارد که مرجع قضایی آیا باید حامی مردم محروم باشد یا…
گفتنی است، مصاحبه ویدئویی با تعدادی از شهروندان شهرک جوادیه انجام گرفته است، که طی روزهای آتی و به زودی از طریق این رسانه که تریبون مردمی است، اطلاع رسانی خواهد شد، همچنین پیگیری لازم از مسؤولان برای رفع مشکلات ساکنان این مناطق و شفاف سازی را در دستور کار دارد.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.