پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 8344
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲ |
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه خبر داد

برخورد دستگاه قضایی با متجاوزان به حقوق موقوفات در کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از برخورد دستگاه قضایی با متجاوزان به حقوق موقوفات در استان خبر داد.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، جلسه تعامل قضایی با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و معاونان در پنجمین روز از دهه وقف در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه برگزار شد.
براساس این گزارش، طی این جلسه حجت الاسلام محمد صالحی ضمن قدردانی از همکاری دادسرای کرمانشاه با اداره اوقاف، خواستار ادامه تعامل در راستای جلوگیری از موقوفه خواری و احقاق حق موقوفات شد.
محمدحسین صادقی در این جلسه ضمن گرامیداشت دهه وقف به کلیه دست اندکاران این عرصه، این دهه را فرصتی دانست تا آثار و برکات و در عین حال چالش های پیش روی این سنت الهی مورد توجه بزرگان و نخبگان و خیرین جامعه قرار گیرد تا زمینه های لازم اداری اجرایی مطمئن در قالب برنامه های جامع برای رشد و گسترش و حمایت از مجموعه ای که به تعبیر مقام معظم رهبری یک نهاد ممتاز دینی است فراهم آید.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه یکی از وظایف دستگاه قضا صیانت از حقوق عمومی است، از برخورد دستگاه قضایی با متجاوزان به حقوق موقوفات خبر داد.
وی با اشاره کارکردهای وقف تاکید کرد بسیاری از معضلاتی که در زمینه‌های مختلف گریبانگیر مردم جامعه است تنها به وسیله دولت و دستگاه‌های اجرایی قابل حل نبوده و مشارکت و مساعدت خود مردم است که معضلات را از سر راه رشد و توسعه آن جامعه بر خواهد داشت.
این مسؤول تصریح کرد: وقف نهادی است که از طریق آن می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و اموال و دارایی های افراد نیکوکار را داوطلبانه در جهت رفع آنها به کار بست.
وی گفت: بهره مندی از ظرفیت نهاد وقف در زمینه کنترل آسیب های اجتماعی، توانمندسازی خانواده های زندانیان، همکاری با مرکز مراقبت های پس از خروج زندان، فراهم سازی زمینه اشتغال برای زندانیان آزاد شده، حمایت از بزه دیدگان، آموزش زوجین و افزایش مهارت های زندگی از جمله این موارد است.
صادقی ادامه داد: تلاش برای ترویج این مهم نباید تنها منحصر به دهه وقف باشد و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی ضمن آگاهی رسانی و فرهنگ سازی در این راستا؛ نیاز‌های واقعی و روز جامعه را در مسیر نیات خیرخواهانه واقفان نیکوکار و مردم خیراندیش قرار دهند.
گفتنی است، طی جلسه مذکور پرونده های قضایی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
انتهای پیام/ح

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.