پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 7974
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱:۵۷ |
امسال انجام پذیرفت

پیاده روی خیل عظیم عشاق الحسین(ع) از نجف تا کربلای معلی در اربعین ۹۸

حضور و پیاده روی خیل عظیم عشاق الحسین(ع) از نجف تا کربلای معلی در اربعین هر سال بیانگر ارادت محبان خاندان عصمت و طهارت و نیز اتحاد مسلمانان جهان است.

به گزارش شهر روشن از کرمانشاه، پیاده روی خیل عظیم عشاق الحسین(ع) از نجف تا کربلای معلی در اربعین سال جاری با ارادت و خلوص دوچندان زوار حسینی نسبت به سال های قبل برگزار شد و این انسجام و همبستگی بار دیگر برگ زرینی را در صفحه تاریخ به ثبت رساند.
براساس این گزارش، زوار اربعین حسینی در این پیاده روی عظیم حضور چشمگیری داشتند و از هر رنگ و نژادی به صورت متحدالشکل با در دست داشتن پرچم متبرک به نام امام حسین علیه‌السلام مسیر عشق و دلدادگی را از نجف به کربلای معلی طی کردند تا در روز مقرر یعنی اربعین به دیدار اربابشان ابا عبدالله الحسین علیه السلام بشتابند و عرض ارادت کنند.
فعالیت و خدمت موکب های ایرانی و عراقی در این مسیر پیاده‌روی بسیار زیبا و غیرقابل وصف بود، به نحوی که هر گوشه و کنار کودک و نوجوان، پیر و جوان با آنچه در طبق اخلاص داشتند در خدمت به زائران پیشگام بودند و آنان را برای پذیرایی به منازل و موکب های خود دعوت می کردند، تا به این ترتیب خدمت گزار کریم اهل بیت علیهم السلام باشند.
ترافیک های طولانی و صفوف زوار اربعین حسینی در این مسیر فقط یک پیام را داشت و آن عشق و شور حسینی بود که در دل ها موج می‌زد و هر بیننده را سر ذوق می آورد که این چه حب و علاقه ای است که اهل بیت علیهم السلام در دل های مومنان و مسلمانان سراسر جهان شعله ور کرده‌اند، که اینگونه به زیارت حضرتش می‌شتابند.

فیلم| پیاده روی خیل عظیم عشاق الحسین(ع) از نجف تا کربلای معلی در اربعین ۹۸
گفتنی است، این فیلم چند دقیقه ای فقط گوشه ای از خیل عشاق و سیل عظیم محبان ابا عبدالله الحسین علیه السلام در مسیر  پیاده روی اربعین حسینی سال جاری است که به نمایش گذاشته می‌شود.
انتهای پیام/ت

نویسنده : فاطمه زهرا تکلف پور/ فعال رسانه ای | منبع خبر : اختصاصی شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.