پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 7440
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, گفتگوها تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ |
معاون بازرگانی صمت کرمانشاه خبر داد

اختصاص سهمیه ویژه اربعین به مواکب کرمانشاه

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی صمت استان کرمانشاه از اختصاص سهميه ويژه اربعين حسینی به مواکب استان كرمانشاه خبر داد.

احسان باقرخانی امروز در گفت و گو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه، اظهار داشت: بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته از سوی استاندار کرمانشاه و رئیس سازمان صمت، با توجه به این‌که استان ما از گذشته تا به حال گذرگاه اصلی عبور و تشرف هموطنان به عتبات عالیات محسوب می‌شود، در سال جاری نیز با بازگشایی مرز خسروی به لطف خداوند انجام خواهد شد.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی صمت استان کرمانشاه تصریح کرد: شرایط ویژه استان کرمانشاه و مطابق با پیش‌بینی‌های به‌عمل‌آمده، این مسیر با ترافیک و افزایش قابل‌توجه استقبال زوار اربعین حسینی در مرز خسروی مواجه خواهد شد.
این مسؤول ادامه داد: تدابیر و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده تا اقلام ضروری و مورد نیاز موکب‌های اربعین حسینی استان کرمانشاه برای خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین علیه السلام ضمن تهیه و تأمین در اختیار آنان در مرز خسروی قرار گیرد.
باقرخانی افزود: با توجه به این ضرورت‌ها و با مساعدت معاون وزیر و دبیر کارگروه تنظیم بازار کشور، سهمیه ویژه‌ای معادل سهمیه نذورات ماه‌های محرم و صفر به استان کرمانشاه اختصاص‌یافته است، که با همکاری قرارگاه اربعین، بین موکب‌ها و هیات های مذهبی تقسیم می‌شود.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی صمت استان کرمانشاه با اشاره به لزوم تأمین حجم مورد نیاز جمعیت عاشقان و شیفتگان امام حسین علیه‌السلام در استان کرمانشاه و پذیرایی مواکب اربعین حسینی به ویژه در مرز خسروی، بیان کرد: بیش از ۷۴۷ تن برنج، ۷۴۷ تن روغن، ۳۸۳ تن شکر، ۱۲۴ تن مرغ منجمد، ۲۴۹ تن گوشت قرمز منجمد، ۲۰ تن چای، ۸ تن عدس و ۱۲ تن نخود به استان اختصاص‌یافته که در حال جذب سهمیه مذکور هستیم.
این مسؤول با یادآوری خیل عظیم دلدادگان امام حسین علیه‌السلام از خسروی مرز اصلی زائران اربعین حسینی، تاکید کرد: به حول و قوه‌ی الهی این سهمیه را به‌تناسب و به‌تدریج در ایام اربعین حسینی در اختیار موکب‌ها و هیات های مذهبی قرار خواهیم داد.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.