پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 7408
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ |
فرمانده قرارگاه نجف اشرف خبر داد:

رزمایش امنیتی محرم در غرب کشور برگزار می‌شود

فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری رزمایش امنیتی محرم در اورامانات از توابع استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، سردار محمدنظر عظیمی در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس و محوریت رزمایش امنیتی محرم که عصر امروز در سالن جلسات قرارگاه منطقه ای نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معزز جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: رویداد بزرگ دفاع مقدس از افتخارات بزرگ ملت ایران در طول تاریخ است.
فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در غرب کشور با اشاره به اینکه مستکبران جهانی علیه کشور ما در دوران دفاع مقدس برنامه‌ریزی کرده بودند، خاطرنشان کرد: در حوزه محاسبات نظامی با کمترین امکانات در مقابل هجوم ناعادلانه ایادی شرق و غرب ایستادگی کردیم.
وی با اشاره به اینکه کشور ما با دستان خالی و حداقل ها مقابل دشمنان نظام و اسلام ایستادگی کرد و آنان را در اهداف خود ناکام گذاشت، گفت: تعداد زیادی از رزمنده‌های ما حداقل تجهیزات و آموزش های نظامی را هم نداشتند و با معدود صلاح و مهمات توانستند با فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی از اهداف مقدس نظام دفاع کنند.
عظیمی با یادآوری اینکه طی هشت سال دفاع جانانه حتی یک وجب از خاک کشور ما به دست دشمنان اسلام نیفتاده است، متذکر شد: غربی ها تحت فشار بودند که قطعنامه تصویب کردند و جنگ تحمیلی خاتمه یافت، در حالی که آنان هرگز خیرخواه ما نبوده و نیستند.
این مسؤول در بخش دیگری از سخنانش به فرهنگ والای ایثار و شهادت در کشور اشاره و تصریح کرد: امنیت امروز کشور ما مرهون خون مطهر شهدا و رشادت‌های آنان است و باید قدردان این دلاوری ها باشیم.

سردار عظیمی با تاکید براینکه امسال برنامه رزمایش امنیتی محرم همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، افزود: مکان این رزمایش در منطقه اورامانات خواهد بود و کارهای مقدماتی آن در دستور کار قرار گرفته، همچنین آماده سازی تمهیدات مورد نیاز انجام گرفته و فردا چهارم مهر در روز اصلی این حماسه، رزمایش را با اقتدار در منطقه اجرا می‌کنیم.
فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در غرب کشور با بیان اینکه برای تسریع در سهولت در رزمایش و حفظ آسایش و امنیت مردم منطقه تلاش کردیم مکان های مناسبی در نظر گرفته شود، بیان کرد: دستاوردهای نظامی در این مراسم به منصه ظهور گذاشته می‌شود.
این مسؤول به اهدای یک هزار و ۵۰۰ بسته نوشتافزار از سوی دفتر مقام معظم رهبری به دانش آموزان منطقه اورامانات اشاره و عنوان کرد: در مناطق روانسر و پاوه هدایای نوشت افزار به مناطق محروم و روستایی ارائه شده است.
سردار عظیمی با بیان اینکه در شهر شاهو مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس طی روز قبل با حضور جمعی از رسانه برگزار شد، خاطرنشان کرد: به عنوان برنامه جانبی رزمی و نمایش اقتدار ملت، این اقدامات تاکنون و اوایل هفته فوق انجام پذیرفته است.
فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در غرب کشور در پاسخ به خبرنگار شهر روشن در خصوص تمهیدات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی، بیان کرد: حمایت از این حرکت بزرگ در حد توان و با امکانات لازم را در دستور کار داریم.
این مسؤول ادامه داد: سال جاری به حمدلله مرز خسروی باز شده و امیدواریم بتوانیم شاهد استفاده خوب از این مرز با صلابت که نزدیک راه تا کنون کربلای معلی است را داشته باشیم.
وی افزود: با هرچه در بضاعت است برای تامین امنیت به همت نیروهای که مسؤولیت تامین امنیت قرارگاه های اربعین حسینی (فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) را به عهده دارند، پای کار هستیم.
سردار عظیمی با یادآوری اینکه تمهیدات و مقدمات لازم از مدت ها پیش آماده شده و ان‌شاءالله بتوانیم به خوبی در مرز خسروی خدمت گذاری کنیم، عنوان کرد: زائران بسیاری این مرز را برای تردد در پیاده روی بزرگ اربعین انتخاب می‌کنند و ما به عنوان خادمان امام حسین علیه‌السلام با افتخار در صحنه خدمت رسانی هستیم.
این مسؤول تاکید کرد: پیام رزمایش گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس است و آمادگی برای مقابله با هر گونه تهدیدی که دشمنان نابخرد در نظر داشته باشند را داریم.
سردار عظیمی با یادآوری اینکه اصل رزمایش از سوی یگان های نظامی استان کرمانشاه و به همت لشکر نبی اکرم صلی الله علیه و اله به همراه تیپ انصارالرسول برگزار می‌شود، افزود: این رزمایش امنیتی با حضور نیروهایی از رزمندگان بومی منطقه برگزار می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به کمک رسانی برای بیمار صعب العلاج اورامانات در هفته دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: قریب ۱۰۶ خانوار فاقد سرپرست، ۲۷ بیمار صعب العلاج و نیز ۸۰ خانوار ایتام از مساعدت مالی در هفته دفاع مقدس برخوردار خواهند شد.
سردار عظیمی با تاکید بر اینکه منطقه اورامانات به دلیل تنوع قومی و مذهبی جزو مناطق مورد توجه دشمنان اسلام بوده که از این فرصت سو استفاده کنند، متذکر شد: به دلیل بصیرت افزایی مردم این منطقه باید بگویم عکس تصورات و انتظارات دشمنان رخ داد و مردم در مقابل تهدیدات آنان به خوبی ایستادگی کردند و تعدادی زیادی از اهالی این مناطق جزو شهدای دوران دفاع مقدس هستند.
این مسؤول با اشاره اینکه تعداد بسیاری از شهدا و پیشکسوت های نظامی ما از مناطق اهل تسنن به ویژه اورامانات هستند، گفت: شهدای ما از بازنشستگان بومی و نظامی این مناطق بودند که با دشمنان مقابله کردند.
فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در غرب کشور ادامه داد: مردم ما بیشترین سهم را در برقراری امنیت کشور دارند، در حوزه تجهیزات نیز آمادگی کامل نظامی را برای دفاع و حراست از کشور را در اختیار داریم.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.