پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 7238
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۰۷ |
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

قواعد اجتماعی و عفاف عاشورایی در پوشش مد نظر باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: قواعد اجتماعی و عفاف و دین مداری باید در فرهنگ عاشورایی و پوشش اسلامی مد نظر قرار بگیرد.

بهرام فاضلی زاد امروز در گفت و گو با خبرنگار شهر روشن در کرمانشاه با اشاره به برگزاری نمایشگاه مد و لباس عاشورایی و تجلیل از طراحان برتر استان، اظهار داشت: در بحث تفکر عاشورایی فرهنگ بصیرتی آن در نوع نگرش شیعی شکل می‌گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه فرهنگ عاشورایی متعلق به همه بشریت و جهان شمول است، افزود: همه تعالی های انسانی و ماورایی در نهضت حسینی جمع شده اند.
وی با اشاره به اینکه در فرهنگ های یونان باستان و حتی آیین مسیحیت نهضت های عدالت خواهانه وجود داشته و همه سنین را در بر گرفته است، گفت: اخلاق انسانی مدار در این فرهنگ ها وجود دارد.
این مسؤول با یادآوری اینکه در واقعه کربلا امام حسین علیه‌السلام و همه خانواده و دارایی شان پا به عرصه مبارزه و ترویج فرهنگ اسلامی می گذراند، خاطرنشان کرد: ابا عبدالله الحسین علیه السلام وقتی از دشمن پرسید چرا با من مبارزه میکنید در پاسخ گفتند به خاطر بغض و کینه‌ای که از جدت علی ابن ابی طالب داریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه متذکر شد: روش ما در سال های بعد در ترویج فرهنگ عاشورا ممکن است متفاوت باشد، اما محتوای و ماهیت آن ثابت خواهد بود لذا وظیفه ما این است که در ابلاغ پیام عاشورای حسینی موثر و انقلابی عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه شهید مطهری کتابی با عنوان حماسه حسینی دارند، افزود: سوگوار اباعبدالله الحسین علیه السلام فقط متعلق به مسلمانان نیست و طرفدار نهضت حسینی تلاش دارد بهترین شور و شعور اجتماعی و فرهنگی را از خود نشان دهد.
فاضلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ها فوق که با توجه به تغییرات ساختاری فرهنگی در جای خود زیبا و جذاب است، تاکید کرد: پوشش و لباس با توجه به سلایق بشری در حال تحول اساسی است و در این راستا بایست قواعد اجتماعی و عفاف و دین مداری مد نظر قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه تفکر هوشمندی که قرار است ایدئولوژی را گسترش دهد باید غنی باشد، گفت: امام خمینی در اجتهاد جواهری و فقه پویا گفتند شرط زمان و مکان مطرح است و بایست در بسترسازی روشن و قانونی قرار داشته باشد.
این مسؤول عنوان کرد: همچنان که برای پوشش عاشورایی برنامه های فرهنگی داریم برای پوشش لباس مجالس سرور و سیدشهدا علیه‌السلام نیز باید اصولی و با برنامه ریزی پیش برویم.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.