پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 7220
  پرینتخانه » اخبار جدید تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰:۴۵ |
به همت سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه:

«شهریاران پزشکی» کرمانشاه تجلیل ‌شدند

مراسم «شهریاران پزشکی» با هدف تکریم از مفاخر حوزه پزشکی به ویژه اساتید برجسته پزشکی استان در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، شامگاه چهارشنبه مراسم تجلیل از مفاخر حوزه پزشکی با عنوان “شهریاران پزشکی” برگزار و از دکتر محسن امامی آل آقا، دکتر فتاح فرخی و دکتر معصومعلی معصومی به عنوان مفاخر پزشکی کرمانشاه تجلیل شد.
محمودرضا مرادی در این مراسم اظهار داست: عوامل متعددی همچون، فرهنگ، هنر، موقعیت جعرافیایی، اقتصاد و … در توسعه یک کشور موثر هستند، اما نیروی انسانی مهمترین عاملی است، که سبب پیشرفت و توسعه یک جامعه می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه اگر نیرو‌های انسانی مورد آموزش‌های لازم قرار بگیرند به سرمایه‌های انسانی تبدیل می‌شوند، افزود: این عامل رشد وتوسعه کشور ایران را رقم خواهد زد.
این مسؤول رتبه سطح پزشکی ایران را با سایر کشور‌ها قابل قبول دانست، گفت: امروزه پزشکان ما در کشور‌های دیگر نیز کرسی‌های پزشکی را فتح کرده‌اند و هنگامی که به کشور باز می‌گردند، بیماران کشور‌های خارج برای درمان خود به آن‌ها در ایران مراجعه می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه به لحاظ تحقیقاتی دانشگاه‌های کشور ما رتبه ۱۶ را در دنیا به خود اختصاص داده‌ایم، گفت: درصد بیشتری از این رتبه افتخارآمیز مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده است.
این مسؤول ادامه داد: تجلیل معصومعلی معصومی و محسن امامی آل آقا و فتاح فخری به عنوان مفاخر و شهریاران پزشکی کرمانشاه به دلیل سال‌ها خدمات شایسته‌ای است که به اقشار جامعه داشته اند و ما باید قدر دان آن‌ها باشیم، چرا که زندگی و جان دوباره‌ای را به افراد بسیاری هدیه کرده‌اند.
قدردانی از مفاخر کرمانشاه سبب برند‌سازی می‌شود
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در این مراسم با بیان اینکه وجود اساتید برجسته علمی برای مردم استان کرمانشاه افتخارآفرین است، گفت: ادامه آئین های تحلیل از مفاخر استان‌ سبب دلگرمی و برندسازی خواهد شد.
محمدابراهیم الهی‌تبار با بیان اینکه کرمانشاه زیبایی‌های فراوانی دارد، تصریح کرد: خوشحالیم که شهرداری کرمانشاه و علوم پزشکی با مشارکت دیگر نهادها این نکوداشت را برای اساتید برجسته پزشکی برپا کرده‌اند.
این مسؤول وجود مفاخر علمی، ادبی و فرهنگی را از زیبایی‌های استان کرمانشاه دانست و تاکید کرد: تجلیل از آن‌ها در وهله اول حال مردم را خوب می‌کند.
الهی تبار بیان با تاکید بر اینکه آیین‌های نکوداشت از مفاخر استان‌ها برند‌سازی ایجاد می‌کند، افزود:همه ما به وجود این اساتید افتخار می‌کنیم که در همه رویدادها و موارد مورد نیاز یار و یاور مردم بوده‌اند.
عدم معرفی مطلوب فرهیختگان کرمانشاه
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در این جلسه، اظهار داشت: آینه‌گردانی آیین نکوداشت شهریاران پزشکی کرمانشاه بزرگ از افتخارات ما است.
علیرضا شهرستانی از عدم معرفی مطلوب فرهیختگان استان انتقاد کرد و متذکر شد: این آئین باشکوه، لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری است که پیرامون ضرورت تجلیل از فرهیختگان و اندیشمندان فرمودند: می‌خواهیم این به صورت یک سنت در کشور ما، در جامعه ما، در بین مردم ما رایج شود. از طرفی اذعان داریم.
این مسؤول از جمله برکات این مجلس پاسداشت را آشنایی نسل جوان با فرهیختگان فرهمند استان دانست و ادامه داد: استان کرمانشاه از وجود نخبگان و دانشمندان همواره بهرمند بوده و نگاه همه ما را به سوی خود معطوف ساخته است.
وی با بیان اینکه مایه مباهات و خرسندی است که با افتخار از شخصیت‌های مفاخر کرمانشاه تجلیل تقدیر می‌شود، گفت: هر یک، هویت و پیشینه ما هستند، دانشمندان کم‌نظیر علم شریف پزشکی که خدمات ارزشمندشان بر حافظه زمان می‌درخشد.
به گزارش شهر روشن، ویژه برنامه نکوداشت شهریاران پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی در تالار برق ۲۲ بهمن کرمانشاه برگزار شد.
گفتنی است، تجلیل از مشاهیر و مفاخر حوزه‌های گوناگون علمی، فرهنگی و هنری کرمانشاه مدتی است از سوی معاونت فرهنگی شهرداری کرمانشاه در دستور برنامه‌های تکریم داشته‌های انسانی استان قرار داده شده که پس از تجلیل از استاد سلطانی مورخ کرمانشاهی و دکتر میرجلال الدین کزازی در گام بعدی، در راستای تکریم از مفاخر حوزه پزشکی، از اساتید برجسته پزشکی استان با عنوان «شهریاران پزشکی» تقدیر شد.

| منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.