پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 7206
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ |
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی کرمانشاه مطرح کرد

شتاب گیری دامپروری کرمانشاه در مسیر توسعه

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بخش دامپروری استان با شتاب در مسیر پیشرفت، توسعه و ایجاد اشتغال قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، بهرام خانی، اظهار داشت: بخش دامپروری استان در سال های اخیر با شتاب در مسیر پیشرفت، توسعه و ایجاد اشتغال قرار دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: دامپروری استان از سال ۹۶ به بعد با توجه به پتانسیل های موجود در توسعه دامپروری و جذب سرمایه گذاری در این بخش با ایجاد واحدهای دامپروری صنعتی، ایجاد واحدهای کوچک روستایی و استفاده از تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه و اشتغال پایدار روستایی و عشایری شاهد رونق و تولید پایدار است.
خانی با بیان اینکه بیشترین متقاضیان اخذ مجوز مربوط به احداث واحدهای دامپروری و جذب تسهیلات و سرمایه گذاری در بخش دامپروری استان گزارش شده است، تصریح کرد: به گونه ای که در سال ۹۷ با تولیدات دامی بیش از ۴۵۲هزار تن در کشور، از استانهای فعال و مطرح در بخش دامپروری کشور بوده ایم.
این مسؤول با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ارائه شده سه ساله بخش دامپروری، ایجاد اشتغال بیش از ۱۶هزار نفر تدوین شده، افزود: با اجرای برنامه سه ساله دامپروری در استان، تولیدات این بخش در انتهای برنامه یعنی سال ۱۴۰۰، به بیش از ۶۷۱ هزار تن خواهد رسید.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای اجرای برنامه سه ساله بخش دامپروری، شرایط مناسب اخذ مجوز، استفاده از تسهیلات بانکی، مشاوره فنی و هدایت سرمایه گذاران و فارغ التحصلان در بخش فراهم شده است.
وی به تعدادی از مهمترین واحدهای دامپروری اجرا شده اشاره کرد و گفت: از جمله می توان به ایجاد واحد پرورش گاوه شیری بزرگ سه هزار راسی شرکت شیرولبنیات بنیاد ماهیدشت، تجهیز کشتارگاه زنجیره تولید گوشت مرغ طیور بهاران به ۲ خط در راستای توسعه صادرات، احداث واحد گاوداری شیری ۵۰۰ راسی فرخی در اراضی روانسر، ایجاد واحد پرورش گوسفند داشتی سه هزار راسی در اسلام آبادغرب اشاره داشت.
این مسؤول از تشکیل پرونده تسهیلاتی طرح های بخش دام و طیور و تصویب در میز مشترک از محل کمک های فنی و اعتباری به مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال که به طور سرمایه ای و سرمایه در گردش بوده، خبر داد.
خانی به طرح های دامپروری شاخص در دست اقدام اشاره و بیان کرد: طرح ها شامل شروع عملیات اجرایی مجتمع پرورش گوسفند و بز نژادهای پر تولید (سانن و رومن) به ظرفیت ۱۵ هزار راس در صحنه و در بخش دینور و بهره برداری از فاز اول، شروع عملیات اجرایی واحد پرورش دام سبک از نژادهای پربازده در ماهیدشت کرمانشاه به ظرفیت ۵ هزار راس، افزایش ظرفیت گاوداری شیری شرکت شیر و دام بنیاد در کنگاور به میزان ۳۰۰ راس و شروع عملیات اجرایی واحد مرغ تخمگذاری ۱۲۰ هزار قطعه ای در اسلام آبادغرب است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از ایجاد و بهره برداری از دو مجتمع دامپروری ویژه فارغ التحصیلان در هرسین و روانسر خبر داد.
وی به موضوع طرح های راکد در حوزه دامپروری پرداخت و گفت: با توجه به زمینه مناسب برای فعالیت در بخش دامپروری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با برنامه ریزی و برگزاری جلسات منظم با حضور مجریان طرح ها در حال بررسی و رفع مشکلات واحدهایی که به هر دلیل راکد، غیرفعال و یا زیر ظرفیت هستند و بازگشت آن ها به چرخه تولید به‌صورت مستمر است، در دستورکار قرار دارد.
این مسؤول بیان کرد: در توسعه بخش دامپروری آماده پذیرش پیشنهادات، راهکارها و نظرات سازنده تمامی متخصصین و دست اندکاران این حوزه به‌ویژه دانشجویان و اساتید فرهیخته هستیم.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.