پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 7202
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ |
استاندار کرمانشاه:

اورامانات نیاز به امکان و مجتمع‌های بین‌راهی دارد

استاندار کرمانشاه گفت: اورامانات همانند جاده چالوس، باید از امکان لازم و مجتمع‌های بین‌راهی بهره‌مند بشود.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، هوشنگ بازوند، عصر امروز در نشست شورای اداری بخش نوسود که با حضور معاون عمرانی استاندار، نماینده پاوه و اورامانات در مجلس، مسؤول پیگیری های ویژه استاندار، مدیرکل گمرک استان، مدیرکل مسکن و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی، فرماندار پاوه و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد؛ اظهار داشت: هیأت دولت با گذراندن یک مصوبه، مرزهای شوشمی، شیخ صله و سومار را رسمی کرد که دو تا از این مرزها در منطقه اورامانات قرار دارد.
استاندار کرمانشاه گفت: با تاکید رئیس جمهور پروژه ثبت منظر جهانی اورامانات به شکل ویژه توسط مجموعه دولت دنبال می شود که اینکار در طول عمر چهل ساله انقلاب بی سابقه است.
این مسؤول افزود: رسمی شدن مرز شوشمی یک فرصت ویژه در اختیار مدیران برای توسعه و عمران منطقه گذاشته است، که باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.
استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال ها است شاهد تجارت کالا از مرز شوشمی بوده ایم و امسال نیز امکان تردد مسافری برای مرز فراهم شده است.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تبدیل شوشمی به مرز گردشگری می تواند درآمدهای پایداری را نصیب مردم عادی منطقه کند، تاکید کرد: در مقایسه با تبادل کالا، توسعه پایدارتری را شکل دهد.
بازوند با اشاره به اینکه هفته آینده با استاندار حلبچه دیداری با محوریت رفع مشکلات تردد مسافری از مرز شوشمی خواهیم داشت، گفت: بی گمان برقراری تردد مسافری بر اقتصاد اقلیم کردستان و منطقه اورامانات تاثیر مثبت دارد.
وی با تصریح بر اینکه قوانین حریم راه یک مانع جدی برای سرمایه گذاری در طرح های گردشگری به وجود آورده است، افزود: برای حل این مشکل رایزنی های خوبی با معاونت راهداری وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است.
این مسؤول ادامه داد: مقرر شده لیستی از پروژه های سرمایه گذاری خدماتی و بین راهی استان کرمانشاه تهیه کنیم و با رعایت یک حریم راه منطقی به وزارتخانه برای تصویب ارائه شود.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: معتقدیم همانگونه که در جاده چالوس امکانات و مجتمع های خدماتی کنار جاده ای داده شده، در اورامانات نیز این امکان مشابه فراهم شده است.
بازوند با بیان اینکه تاکنون ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت های مرز شوشمی تخصیص یافته است، اظهار داشت: علاوه بر این مبلغ، یک و نیم میلیارد دیگر تخصیص داده ایم تا زیرساخت های مورد نیاز این مرز مهم فراهم بشود.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.