پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 702
  پرینتخانه » اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ |
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه خبر داد

بازسازی کامل واحدهای زلزله زده تا آخر سال ۹۸/ امنیت مرزی در کرمانشاه برقرار است

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه از ساخت و بازسازی کامل همه مناطق زلزله زده استان تا آخر سال 98 خبر داد و گفت: امنیت بالای مرزی در استان برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی شهر روشن از کرمانشاه، ابراهیم الهی تبار پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری باهدف تشریح فعالیت های یک ساله معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: عملیات ساخت کامل ۲۵ هزار واحد تخریبی روستاهای زلزله زده و بازسازی ۶۵ هزار واحد مناطقی از استان انجام شده و مابقی تا اواخر سال ۹۸ صورت می گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه با یادآوری اینکه در خصوص مناطق زلزله زده قریب ۹۰۰ کیلومترمکعب پاکسازی و سم زدایی شده است، افزود: در مورد جلوگیری از شیوع بیماری سالک نیز از سال ۹۶ حدود ۵۶ مورد بیمار مراجعه کننده ثبت شد که این تعداد مورد درمان قرار گرفتند و در سال جاری به ۱۰ نفر رسید.
وی تصریح کرد: باوجود اینکه گرم ترین سال را در استان و مناطق زلزله زده تجربه کردیم و تاکنون چندین هزار پسلرزه داشتیم، اما در بحث پیشگیری از شیوع رفتارهای پرخطر و آسیب اجتماعی توانستیم با مشارکت خودجوش سازمان های مردم نهاد و مسوولان، طرح های مختلف پیشنهادی را اجرایی کنیم و کارهای مشارکتی از جمله ایجاد کمیته رسیدگی به مشکلات روحی و روانی شکل بگیرد.
الهی تبار بیان کرد: حدود ۲۰ هزارنفر از مردم در معرض رفتارهای پرخطر شناسایی و غربالگیری شدند و روی پنج الی ۶ هزار نفر آنان کار درمانی صورت گرفت تا رفتارهای پرخطرهمچون خودکشی، دیگرکشی، افسردگی که چالش های جدی در پی داشت را تا حدی کنترل کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه به کاهش ارقام حوادث جاده ای، جرائم مالی و آسیب های اجتماعی همچون طلاق در استان اشاره و عنوان کرد: کرمانشاه در زمیته فساداخلاقی در پایین ترین سطح و رتبه ۳۱ است.
وی به ایجاد و افزایش دفاتر تسهیل گری در استان به رقم ۹ مورد اشاره کرد و گفت: سال جاری نسبت به سال قبل ۱۳ درصد کاهش طلاق و یک درصد افزایش ازدواج در کرمانشاه ثبت شده است، همچنین دوره های ۶ ساعته را برای آگاهی زوج های جوان پیش بینی کردیم.
الهی تبار با اشاره به استفاده از اساتید و کارشناسان اجتماعی برای کنترل سطح مشکلات جامعه از جمله معضل اعتیاد، خاطرنشان کرد: شهرستان هرسین به عنوان منطقه خاص معرفی شد و اعتبار مناسبی برای رفع آسیب های اجتماعی آن پیش بینی شده است.
این مسوول به تشکیل کارگروه بهداشت و درمان برای تامین سلامت جامعه و جلوگیری از خطرات احتمالی اشاره و تصریح کرد: انواع بیماری ها، آلودگی های محیطی که تهدیدکننده سلامت جامعه ما است را مورد مطالعه قرار دادیم تا سعی کنیم در زمینه مسائل امنیتی حوزه بهداشت به جامعه سالمی برسیم.
وی به ارتقا رتبه امنیتی استان اشاره و عنوان کرد: آمار خودکشی سال ۹۶ به ۱۴ درصد کاهش پیدا کرده، امسال نیز تغییری نداشتیم، حوادث جاده ای داخلی از ۱۹ به ۱۱ درصد رسیده که در مورد برون شهری هم ۲ رتبه کاهش داشتیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در مورد مسائل کلان امنیتی گروه های مختلفی را شناسایی کردیم و دستگیر شدند، گفت: امنیت قابل قبولی در منطقه ایجاد شده، همچنین در بحث مفاسد اقتصادی و جرائم مالی از رتبه ۱۳ در سال ۹۶ به رتبه ۱۶ در سال جاری رسیدیم.
وی تاکید کرد: در حوزه سیاسی و بحث انتصابات در مجموع ۵۰ نفر تودیع و معارفه صورت گرفت که ۱۹ معاون فرمانداری، ۲۳ بخشدار جابه جا شدند، هشت نفر اهل تسنن و پنج نفر برون سازمانی نیز به کارگیری شده اند.
این مسوول اشاره به کلانشهر شدن مجدد کرمانشاه براساس تصمیم مرکز آمار ایران و افزایش جمعیت استان داشت و افزود: آمار جمعیتی استان کرمانشاه به بیش از یک میلیون نفر رسیده و مشمول قانون کلانشهری است.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.