پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 6758
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ |
وزیر کشور مطرح کرد

آحاد جامعه در بازگشایی مرز خسروی نقش‌آفرینی کردند/ رشد ۲۰۰ درصدی زائر در عتبات عالیات

وزیر کشور با اشاره به اینکه آحاد جامعه در بازگشایی مرز خسروی نقش‌آفرینی کردند از رشد 200 درصدی زائر در عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز با هدف بازگشایی مرز خسروی در قصرشیرین و بازدید از نقاط مرزی استان وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شد و اظهار داشت: پیگیری‌های مسؤولان کشوری و استانی در مطالبه جدی مردم استان کرمانشاه و بازگشایی مرز خسروی تحقق یافت.
وزیر کشور با بیان اینکه در راستای بازگشایی مرز خسروی مردم، خبرنگاران و مسؤولان نقش‌آفرینی کردند، تاکید کرد: امر بازگشایی مرزخسروی در قصرشیرین فرصتی خوبی برای ارائه خدمات مناسب به زائران عتبات عالیات است.
وی به لغو روادید و پشتیبانی کنسولی اشاره و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود زائران اربعین حسینی بیش از سال‌های گذشته باشند.
این مسؤول از رشد ۲۰۰ درصدی زائران عتبات عالیات خبر داد و گفت: از ابتدای محرم تا پنجم محرم ۵۱ هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل درصد چشمگیر داشته است.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه امروز که همزمان با همایش جهانی شیرخوارگان حسینی مراسم بازگشایی مرز خسروی صورت پذیرفت، روز ماندگاری در تاریخ کرمانشاه، است، تصریح کرد: امید و شور حسینی در میان مردم استان به ویژه در شهرهای قصرشیرین و سرپل‌ذهاب ایجاد شده است.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: بازگشایی مرز خسروی از امن ترین و قدیمی‌ترین مرز رسمی کشور با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات به روی زوار و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) سبب رونق و برکت در استان کرمانشاه خواهد شد.
مرز خسروی با فاصله ۳۰۰ کیلومتر با کربلا از سال ۹۲ تاکنون برای تردد کاروانی و گروهی زائران عتبات عالیات بسته بود، سه سال گذشته مسؤولان کشوری و استانی برای بازگشایی این مرز با طرف عراقی مذاکره کردند، همچنین هر ساله تمامی زیرساخت‌ها از سوی ایران آماده شد، اما طرف عراقی برای بازگشایی آن تعلل می‌کرد، نهایتا سال جاری طبق توافقی که بین وزرای کشور ایران و عراق صورت گرفته، بازگشایی مرز انجام خواهد شد.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.