پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 6752
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ |
باحضور خیل عاشقان امام حسین(ع):

مرز خسروی به روی زائران اربعین بازگشایی شد

مراسم بازگشایی مرز خسروی یکی از امن ترین و نزدیک‌ترین مرز کشور ایران اسلامی برای تردد زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، مراسم بازگشایی مرز خسروی یکی از امن ترین و نزدیک ترین مرزهای رسمی کشور، پیش از ظهر امروز با حضور وزیر کشورهای ایران و عراق به همراه جمعی از نمایندگان و مسؤولان استانی برای خدمت رسانی مناسبت به زائران اربعین حسینی در استان برگزار شد.
براساس این گزارش، قصرشیرین با دارا بودن مرز خسروی یکی از امن ترین و نزدیک ترین مرز رسمی و بین‌المللی غربی ایران از گذشته تا به حال به عنوان یکی از پتانسیل های خوب خدمات به زائران ابا عبدالله الحسین علیه السلام فعالیت دارد.

شهرستان قصرشیرین از توابع استان کرمانشاه با ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک ایران با عراق دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی دارد، همچنین از گذشته به عنوان مسیر راه ابریشم شناخته شده است.
بازگشایی مرزخسروی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در دستور کار دولت و مسؤولان مربوطه استان قرار گرفت و شاهد افتتاح رسمی مراسم بازگشایی آن شدیم.
مرزخسروی در ۲۰ کیلومتری شهرستان قصرشیرین و نزدیک‌ترین مرز کشور به کربلای معلی است و امروز با حضور عبدالرضا رحمانی‎فضلی وزیر کشور ایران و یاسین الیاسی وزیر عراق برای تردد زائران ابا عبدالله الحسین علیه السلام بازگشایی شده است.
تدابیر و اقدامات موثری از جمله برداشتن روادید، پشتیبانی کنسولی، ارائه خدمات و بازگشایی مرز‌ها، انجام زیرساخت ها و… سبب خواهد شد که سال جاری با استقبال گسترده ای از سوی عاشقان و زائران امام حسین(ع) در چهار مرز اصلی کشور به ویژه مرز خسروی در غرب ایران روبه‌رو باشیم، از سوی تمهیدات و تدابیر لازم (به ویژه آماده سازی جاده ها شامل فیبر نوری و جایگاه ها) برای خدمت رسانی مناسبت در دستور کار قرار گرفت، امروز با اتخاذ تدابیر لازم این مرز که نزدیکترین مسیر به کربلای معلی است، بازگشایی شد.
زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در ایام اربعین امسال از چهار مرز اصلی خسروی، مهران، شلمچه و چزابه راهی عتبات عالیات خواهد شد.
گفتنی است، سال جاری طبق پیش‌بینی مسؤولان مربوطه، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از سراسر ایران اسلامی و از طریق مرز خسروی استان کرمانشاه راهی کربلا معلی می‌شوند.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.