پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 6724
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ |
به همت انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کرمانشاه:

بازدید از آداب سوگواری محرم "تکیه تا تکیه" در کرمانشاه برگزار شد+تصاویر

تور گردشگری و بازدید از آداب سوگواری محرم "تکیه تا تکیه" آثار تاریخی به همت انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، تور گردشگری (گشت شبانه شهری) و بازدید از آداب سوگواری ایام محرم “تکیه تا تکیه” با هدف نگاهی به تاریخچه این مراسلات در آثار تاریخی استان به همت انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کرمانشاه برگزار شد
براساس این گزارش، در این گشت و تور گردشگری از مسجد جلیلی، خانه حاج اکبری، حسینیه انتظاری، تکیه بیگلربیگی و تکیه معاون الملک بازدید به عمل آمد.
بازدید پیرامونی از اماکن شاخص محله فیض آباد از جمله تکیه نایب آقامراد، مسجد نظام العلما و مسجد معتمد الدوله از دیگر برنامه های این تور گردشگری یک روزه بود که با حضور راهنمایان گردشگر استان انجام پذیرفت.
اجرای گشت بر عهده همکار سارا ویسی و جمعی از راهنمایان گردشگری استان بود و همراهان از توضیحات نوادگان خاندان اکبری، بیگلربیگی و معینی (معاون الملک) در باب تاریخچه بناها و سنت‌های ماه محرم در کرمانشاه قدیم بهره مند شدند.
گفتنی است، این گشت مختص راهنمایان و فراگیران گردشگری بود، که ضمن پذیرایی با حلیم نذری و دیدن اماکن مذهبی و تاریخی شهر که مراسمات متعددی در ایام محرم انجام می دهد، صورت گرفت، همچنین در این گشت پیوند تاریخی سنت‌های محرم با بناهای مذکور از عهد قاجار تا به امروز تشریح و ارزیابی شد.
خبرنگار پایگاه خبری شهرروشن از کرمانشاه، در گزارشی تکمیلی به صورت کامل به این تور گردشگری و بازدید از امکان تاریخی در ایام محرم که به همت انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه برگزار شد، خواهد پرداخت.

میدان جلیلی


مسجد میدآن جلیلی

مسجد جلیلی


تکیه بازار فیض آباد


حسینیه حاج علی اصغر اکبری


حسینیه حاج علی اصغر اکبری


حسینیه اربابی(منزل حاج علی اصغر اکبری )


تکیه بیگلربیگی


حسینیه کرمانشاه



مسجد نواب عالیه صفوی


تکیه معاون الملک


تکیه معاون الملک


تکیه معاون الملک


تکیه معاون الملک در کرمانشاه 


انتهای  پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.