پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 6267
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ |
معاون اشتغال کمیته امداد کرمانشاه خبر داد

ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کرمانشاهی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از ایجاد 15 هزار فرصت شغلی برای مددجویان استان طی پنج سال گذشته خبر داد و گفت: پنج هزار فرصت شغلی در سال جاری ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، رشید جلیلیان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان و محوریت اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، اظهار داشت: رسانه ها کمک بسیاری به کمیته امداد کرده اند و باید به عنوان یاوران قشر نیازمند شناخته شوند و کتابچه آن به چاپ رسانده شود و معتقدیم این قشر یاوران امداد در جامعه هستند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۳۶۰ روستا معادل ۸۵ درصد جمعیت روستاییان تحت پوشش خدمات کمیته امداد در استان قرار دارند، گفت: حدود ۱۸ میلیارد تومان مستمری پرداخت می کنیم که این مبلغ به جز هزینه های کمک جهزیه، بهداشت، درمان و… است.
وی با تاکید براینکه باید توانمندی کارآفرینی مددجویان بیشتر پیگیری شود و به عزت نفس خودشان متکی باشند، بیان کرد: ریشه حل ناهنجاری و آسیب های اجتماعی در واقع ایجاد اشتغال است.
جلیلیان با اشاره به رتبه برتر اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در سال گذشته، افزود: بالغ بر ۲۲ دفتر کارآفرینی در استان داریم که با حضور کارشناسان و مشاوران در سطح شهرستان ها فعالیت دارند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از ایجاد پنج هزار و ۳۰ فرصت شغلی طی سال ۹۷ در استان با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد این فرصت های شغلی به صورت پایدار فعال شد و نظارت ویژه بر آن اعمال شد، همچنین شرایط اشتغالزایی و تعامل یک هزار نفر با کارآفرینان را فراهم کردیم در مبحث بازاریابی و فروش همپای مددجویان هستیم.
جلیلیان با اشاره به افتتاح ۵۱ پروژه نیروگاه خورشیدی به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه که نمونه آن طی سال قبل در یک منزل روستایی و ایجاد نیروگاه پنج کیلوواتی با درآمد ماهیانه یک میلیون تومان و فروش به شرکت توزیع نیروی برق بوده است، تصریح کرد: سال جاری نیز این پروژه ها اجرایی خواهد شد.
وی به مدل های اشتغالزایی شامل مشاغل خانگی، خوداشتغالی، کارآفرینی، کاریابی، راهبران شغلی و… اشاره و بیان کرد: قریب ۱۱۰ میلیارد تومان از بودجه ۲۲۰ میلیارد تومان سال جاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در عرصه کارآفرینی تخصیص داده شده و سعی داریم بر خوشه های تولیدی( که تاکنون ۳۰ مورد آن شناسایی شده) سرمایه گذاری کنیم.
این مسوول با بیان اینکه سال جاری از راهبردهای شغلی و ظرفیت های اشتغالزایی استفاده می کنیم، گفت: از کارآفرینان دعوت می کنیم که به این طرح از سوی کمیته امداد استان ملحق شوند.
جلیلیان به کارآفرینی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه طی سه سال گذشته در شهرستان های روانسر و سنقروکلیایی، اشاره کرد و گفت: گروه هایی را قرار خواهیم داد که بسته بندی و برندسازی این محصولات را تا زمان فرا رسیدن احداث کارخانجات بسته بندی به عهده بگیرند.
این مسوول با اشاره به اینکه ۲۲۰ میلیارد تومان بودجه برای اشتعالزایی در سال جاری داریم که یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی آن اجرایی شده است، افزود: بیش از پنج هزار فرصت شغلی را پیش بینی کردیم و ۵۰ درصد منابع در زمینه طرح راهبران شغلی هزینه خواهد شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه عنوان کرد: هدف گذاری ما در سال جاری ارائه آموزش های فنی و حرفه ای رایگان برای چهار هزار و ۵۰۰ نفر مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) است.
وی با اشاره به اینکه طرح های ویژه زلزله زدگان استان و ارائه کمک های بلاعوض به مددجویان را داریم، خاطرنشان کرد: بسته ویژه ای در برنامه کمیته امداد در این راستا تعریف شده، به نحوی که سال گذشته پنج هزار منزل مسکونی ساخته شد، همچنین احداث ۶۰۰ واحد دامی تخریبی نیز در دستور کار قرار گرفت.
جلیلیان با تاکید بر کار ویژه در عرصه فرهنگسازی اشتغالزایی در استان، ادامه داد: با موسسات و مراکز خیریه قرارداد بسته ایم و ستاد تسهیل گیری تشکیل شده تا هزار مددجو فرصت آموزش کارآفرینی و ایجاد انگیزه اشتغال را به دست بیاورند.
وی با بیان اینکه کانون های خیرین کارآفرین در استان راه اندازی شده و نذورات آموزش فنی و حرفه ای به مددجویان را داریم، تصریح کرد: بسته های کارآفرینی برای مددجوها در نظر گرفته شده و دو سال حق بیمه کارفرماها را کمیته امداد پرداخت می کند، همچنین به ازای هر بیمه شده مددجو ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه به کارآفرما می دهیم.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه ۸۰۰ نفر مددجو از طریق طرح فوق جذب کارخانجات و واحدهای تولیدی شدند، اظهار داشت: هدف ما خودکفایی است، طی سال های اخیر ۱۵ هزار نفر به خودکفایی رسیده اند، با بانک های عامل برای عامل بیشتر نیز همکاری خوبی داریم.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.