پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 6230
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸ |
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) روانسر خبر داد

جمع آوری ۲۵۶ میلیون تومان نذورات عیدقربان/ روانسر ۱۰ مددجوی کارآفرین دارد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) روانسر از جمع آوری 256 میلیون تومان نذورات عیدقربان خبر داد و گفت: این شهرستان 10 مددجوی کارآفرین دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، ناصر مرادی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: شهرستان روانسر دارای ۲ بخش مرکزی، پنج دهستان و جمعیتی بالغ بر ۴۸ هزار نفر است، همچنین ۱۳۶ روستا دارد که از این تعداد ۱۳۴ روستا از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره مند می شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) روانسر با بیان اینکه تعداد خانوارهای معیشت بگیر این شهرستان قریب یک هزار و ۵۰۰ خانوار و معادل سه هزار و ۲۰۰ نفر هستند، که ۵۰ درصد آنان شهری و ۵۰ درصد روستایی است،ادامه داد: جمعیت شهری نیز ۷۴۵ خانوار و جمعیت روستایی حدود ۷۰۰ خانوار را شامل می شوند.
وی با اشاره به اینکه روانسر دارای موقعیت کارآفرینی در عرصه کشاورزی و دامپروری است، افزود: سه هزار و ۲۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان هستند و در سال قبل با اعتبار سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به مددجویان کمک معیشت پرداخت شده است.
مرادی با بیان اینکه سال ۹۶ کمیته امداد امام خمینی(ره) روانسر حائز رتبه نخست امداد شهرستان در استان شده و در سال ۹۷ نیز رتبه دوم اشتغالزایی را کسب کرده است، گفت: در حال حاضر ۱۰ نفر کارآفرین داریم و توانستیم در زمینه کشاورزی و دامپروری شغل ایجاد کنیم، همچنین خدمات رسانی این نهاد در عرصه های عمرانی، فرهنگی، معیشت، درمان، بهداشت، اشتغالزایی و… است.
وی با بیان اینکه ۷۸ خانوار از مزایای کمک اجرا مسکن برخوردار شده اند، تصریح کرد: ۴۲ هدیه ازدواج به مددجویان پسر و ۹ کمک جهیزیه ازدواج به دختران مددجو در کمیته امداد روانسر اهدا شده و در مجموع سال قبل ۱۷۰ میلیون تومان هزینه پرداخت کردیم.
مرادی از ارائه ۱۴۷ فقره وام امدادی به میزان سه میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: طرح های وام اشتغالزایی از یک الی پنج ساله است و بر آن نظارت صورت می گیرد، همچنین کارفرما می بایست پنج نفر نیزوی مددجو را بیمه و به کارگیری کند، سقف وام ها نیز ۱۰۰ میلیون تومان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) روانسر خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۵۰ میلیون تومان هزینه درمان به مددجویان ارائه شده، که تاکنون ۹۵ درصد آن پرداخت شده است، اما در حال حاضر وزارت بهداشت طرح جدیدی را مطرح و اجرا کرده که عملا روند این کمک ها با مشکلاتی مواجه شده و به دلیل طولانی شدن چرخه این نوع خدمات رسانی ها نارضایتی مددجویان را در بر داشته است.
وی به ۱۱۳ مورد بیمه عشایری اشاره و عنوان کرد: در شهر ۱۱نفر و در روستا ۸ نفر حق نگهداری به خانوارها را دریافت کردند، سه مورد بانوان شیرده را نیز تحت پوشش قرار داده ایم، همچنین برای ۴۶ کودک مبتلا به سوءتغدیه بیش از ۹۰ هزار تومان برای رفع سوءتغذیه آنان را هزینه کردیم.
مرادی به حمایت ۹۷ کودک یتیم و ۹۶ طرح محسنین در روانسر اشاره و عنوان کرد: این تعداد تحت پوشش ۴۹۰ حامی قرار گرفته اند و در ماه ۱۳۰ هزار تومان به حساب آنان از سوحی حامیان بومی و غیربومی واریز می شود.
وی با اشاره به اینکه در زلزله اخیر روانسر ۶۲ خانوار ۶۸۰ میلیون تومان کمک هزینه بلاعوض از کمیته امداد دریافت کرده اند، گفت: حدود ۲۳۰ میلیون تومان نیز برای بازسازی های کلی و جزیی در این شهرستان هزینه شده است.
مرادی به جمع آوری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی شامل جشن نیکوکاری، صدقات، جشن عاطفه ها و… اشاره و بیان کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از محل زکات جمع آوری شده که صرف طرح های امدادی و عام المنفعه می شود.
این مسوول با اشاره به ۶ پروژه عمرانی، ۲ مرکز نیکوکاری و بررسی آسیب های اجتماعی به همراه خدمات فرهنگسازی در این روانسر، یادآور شد: ۱۶۰۰ خانوار از ۶ مددکار اجتماعی خدمات مشاوره ای دریافت می کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) روانسر اظهار داشت: سال جاری ۲۵۶ میلیون تومان نذورات عیدقربان جمع آوری شده، در ماه رمضان نیز ۱۹۰ میلیون تومان اطعام در ایام ماه مبارک رمضان انجام گرفته است.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.