پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 6220
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷ |
در حاشیه دوره توانمندسازی کانون ها در مشهد:

هم اندیشی مدیران بانوی کانون های سازمان بسیج هنرمندان برگزار شد

گردهمایی و هم اندیشی مدیران بانوی کانون های ادبی و هنری سازمان بسیج هنرمندان سراسر کشور در اختتامیه دوره توانمندسازی کانون ها در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، جلسه هم اندیشی مدیران بانوی کانون های ادبی و هنری سازمان بسیج هنرمندان کشور با مدیرکل روابط عمومی سازمان در حاشیه دوره توانمندسازی کانون ها در مشهد مقدس برگزار شد.
کریمی در این جلسه اظهار داشت: این هم اندیشی به منظور تبادل دیدگاه ها و تجارب مدیران کانون های سازمان بسیج هنرمندان با یکدیگر و بررسی راهکارهای موثر در راستای توانمندسازی نیروها و تعامل بهتر با هنرمندان برگزار شده است.
مدیرروابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان با بیان اینکه زنان می توانند نقش موثری در انجام امور هنری و ادبی به عهده بگیرند و نیاز به حمایت بیشتر در راستای جبهه سازی دارند، افزود: با همفکری و همکاری بیشتر می توانیم موانع موجود و در پیش روی مدیران کانون ها را بررسی کنیم و در عرصه فضای مجازی نیز حرف های بسیاری برای گفتن داریم و در حال حاضر مقدمات آن در حال شکل گیری است و به زودی دستاوردهای زیادی در خدمات رسانی الکترونیک نیز خواهیم داشت.
نجفیان در این جلسه با اشاره به دغدغه های مدیران کانون های سازمان بسیج هنرمندان شهرستان ها، عنوان کرد: توانمندسازی نیروهای جوان و انقلابی در پیشبرد اهداف سازمان و نظام اثرگذار خواهد بود.
مدیرکانون سازمان بسیج هنرمندان هرسین(از توابع استان کرمانشاه) خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبارات به منظور اجرای برنامه های فرهنگی و هنری کمتر از بسیج جامعه زنان بوده و این مسئله معضلاتی را به وجود آورده است.
وی گفت: هنگامی که شورای اداری فرمانداری برگزار می شود تنها محلات را دعوت می کنند، اما سازمان بسیج هنرمندان چه جایگاه و حضوری در این جلسات می توانند داشته باشند و از آنان سلب می شود.
سنجابی در این جلسه تصریح کرد: پیشنهاد می کنم که در هفته هنر انقلاب اختتامیه ویژه ای در شهرستان ها به همت سازمان بسیج هنرمندان برگزار شود.
مدیرکانون سازمان بسیج هنرمندان دالاهو (از توابع استان کرمانشاه) عنوان کرد: فرمانده نواحی از مدیران کانون ها توقع دارند که از هنرمندان به عنوان ابزاری برای پیشبرد برنامه های بسیج جامعه زنان استفاده کنند و این ضربه جبران ناپذیری به سازمان می زند.
وی با بیان اینکه همواره آمار جذب نیروهای سازمان بسیج هنرمندان شهرستان را با صداقت اعلام کرده است، افزود: بهتر است پرونده سازی نکنیم، چراکه وجود هزاران پرونده چه کمکی خواهد داشت، هرگز وعده وعید به دیگران نداده ام و یا اینکه با آمار بالا بخواهیم رتبه بهتری به دست بیاوریم.
این مسوول بیان کرد: می خواهم نیروهای ماندگار و با اعتقادات والا، منطبق و با انگیزه را به جامعه سازمان بسیج هنرمندان تحویل دهم، لذا قطار سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با قدرت و اراده بیشتری و بهتری به پیش برود و هنرمندان در مسیر واقعی خود قرار بگیرند.

چراغی در این جلسه گفت: پیشنهاد می کنم که سنجش ظرفیت ها در سازمان بسیج هنرمندان صورت بگیرد و طرح ها به مرحله اجرا در بیاید.
مدیرکانون سازمان بسیج هنرمندان تهران از برگزاری نمایشگاه بین المللی دستاوردهای عشایری سراسر کشور که از طریق فرمانداری ها برنامه ریزی شده، خبر داد و به تلاش های صورت گرفته برای جذب نیروهای انقلابی اشاره کرد.
وی افزود: غرفه های برای هنرمندان با کمترین هزینه ها را توانستیم در اختیار بگیریم و تعامل خوبی با دستگاه های ذی ربط برقرار کنیم، همچنین هنرمندان سازمان بسیج هنرمندان در نمایشگاه فوق توانستند هنر خود به معرض دید و استقبال علاقمندان قرار دادند.
این مسوول ادامه داد: طی جشنواره فجر با شورای شهر ارتباط خوبی گرفتیم و از ظرفیت سرای محله آنان برای ارائه آثار هنرمندان استفاده کردیم، همچنین با متولیان برگزاری برنامه های برج میلاد تهران ارتباط گرفتیم و الحمدلله توانستیم با غرفه هایی که هزینه کمتری داشت فعالیت کنیم.
مدیرکانون سازمان بسیج هنرمندان تهران به اجرای اقدامات موثری از جمله ثبت برندسازی هنر شمع سازی اشاره و بیان کرد: از طریق وبسایت ها ثبت برند انجام دادیم و به کمک و همکاری سازمان صنایع دستی و گردشگری خدمات خوبی در این راستا در دستور کار قرار دادیم، همچنین بعد از برندسازی توانستیم گام های موثری برداریم.
وی با انتقاد از اینکه جامعه هدف و جذب همخوانی زیادی ندارند و اسراف و عملکرد را دچار مشکلاتی می کند، گفت: جامعه هدف زیادی را ارائه داده اند و نمی توان آن میزان جذب انجام داد، و بیشترین امتیازها را برای مربیان محلات در نظر می گیرند.
این مسوول متذکر شد: از دیگر مشکلات وجود تبعیض ها است، چراکه در تهران اردوهای سه روزه برای بسیج محلات برگزار می کنند، اما برای قشر خدمات زیادی ارائه نمی دهند، همچنین سهیه ای برای (آموزش مربیان حلقه های صالحین)، جذب و یا استخدامی را به قشر نمی دهند و فقط محلات را می بینند، با این اقدامات به محلات بها می دهند و دیگر قشر را به رسمیت نمی شناسند و حتی گروه های برتر را به اردوی مشهد می فرستند.
وی گفت: آیا چون ما حقوقی را نمی گیریم نباید دیده بشویم، همانطور که به بسیج محلات بها می دهند و به عنوان مثال گروه موسیقی (هادیان) را برگزار می کنند به قشر بسیج هنرمندان نیز می بایست اهمیت دهند، چرا برای سازمان ما معرفی و دعوت این نوع هنرمندان شاخص در برنامه ها به ندرت رخ می دهد!؟

گفتنی است در این جلسه تخصصی مدیران کانون های استان ها به ویژه خانم ها چراغی مدیر کانون تهران، نخفیان مدیرکانون شهرستان هرسین از توابع استان کرمانشاه، سنجابی مدیر کانون شهرستان دالاهو از کرمانشاه، رشیدی مدیر کانون شهرستان ایوان از ایلام، میرزایی مدیر کانون شهرستان ایوان از ایلام و… حضور داشتند و مطالبات و درخواست های خود را مطرح کردند.
انتهای پیام/ت

برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.