پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 5908
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شهدا و دفاع مقدس, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ |
فرمانده قرارگاه منطقه غرب ارتش:

شجاعت و شهادت طلبی شهید "حسین ادبیان" الگوی خوبی برای همگان است

فرمانده قرارگاه منطقه غرب ارتش گفت: روحیه شجاعت و رویکرد شهادت طلب شهید "حسین ادبیان" الگوی خوبی برای همگان به ویژه نظامیان است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، امیرفرهاد آریان‌فر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع شهید شاخص ملی «شهید‌حسین ادبیان» در سالن جلسات فرماندهی قرارگاه غرب برگزار شد، اظهار داشت: شهید حسین ادبیان با رویکرد و تفکر شهادت طلبانه در هر عملیات دفاعی حاضر می شد و در ارتفاعات بازی دراز نقش کلیدی ایفا کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه غرب ارتش با بیان اینکه شهید ادبیان شجاعت مثال زدنی داشته و هر عملیاتی را با آغوش باز می پذیرفته است، ادامه داد: شهید ادبیان در زمان کوتاه فرمانداری در دوران دفاع مقدس، اما با صلابت و عزت نفس سرمشق و الگویی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ارتش بوده است.
این مسؤول یادآور شد: شهید ادبیان از افتخارات استان کرمانشاه محسوب می شوند و رشادت و پایمردی این شهید والامقام مشخص شده است، لذا باید اطلاع رسانی خوبی صورت بگیرد که بتوانیم چهره قهرمان این دلاور را بیشتر به جامعه بشناسانیم.
این مقام ارشد نظامی آجا در غرب کشور با تاکید بر اینکه همه ما مدعون خون شهدا هستیم، اظهار داشت: شهید حسین ادبیان با تاثرپذیری از فرهنگ عاشورایی توانستند عزت و افتخار فعلی را رقم بزنند.
وی عنوان کرد: شهید حسین ادبیان یکی از شهدای نام آور و غیور خطه شهیدپرور استان کرمانشاه است، که بعد از ۳۸ سال توسط گروه تفحص شناسایی شد و به کرمانشاه برگشت.
فرمانده قرارگاه منطقه غرب ارتش به نقش آفرینی شهید‌حسین ادبیان در پیش از انقلاب و عملیات‌های دفاع مقدس در استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: این شهید والامقام در سال ۱۳۵۱ با نمره بالا به دانشکده افسری راه پیدا کرد، در سال ۱۳۵۴ فارق‌التحصیل شد و در اوج پیروزی انقلاب به بند طاغوت درآمد، اما در اوائل انقلاب وارد صحنه دفاع از کشور شد و در همه عملیات‌ها نقش کلیدی و موثری را ایفا کرد.
وی با بیان اینکه شهید ادبیان یکی از افسران رشید اسلام بود که به فرمان امام خمینی‌(ره) لبیک گفت، افزود: اگر ورود این شهید و هوانیروز در صحنه نبود در آن زمان مشکلات دفاع از کشور بیشتر بود، پادگان سنقر که به تصرف ضدانقلاب  در آمد این شهید وارد میدان مبارزه شد و به راننده تانک دستور رفع موانع را می داد که در این عملیات راننده تانک مورد اصابت قرار می‌گیرد و شهید ادبیان با تانک دیگری ادامه مبارزه را در دستور کار خود دارد.
آریان‌فر با اشاره به رشادت‌های شهید ادبیان در سرپل ذهاب و خدمات بسیار ایشان برای سپاه و ارتش، یادآور شد: هنگامی که ارتفاعات بازی‌دراز به دست دشمن تصرف شد تصمیم به طرح‌ریزی عملیات می‌گیرد و نیروها را فراخوان داده؛ عملیات هلی‌برن را طرح‌ریزی و با به‌کارگیری شجاع‌ترین افسران شکاف عظیمی را در جبهه حق علیه باطل ایجاد می کند.

این مسؤول به وصیت‌نامه پربار و بامعنای شهید ادبیان اشاره و بیان کرد: این شهید دلاور ۴۸ ساعت قبل از عملیات وصیت‌نامه معنوی، پرمحتوی حامل پیام‌های مهم را تنظیم می کند، با چهار فروند بالگرد بر روی بلند‌ترین قلعه فرود می‌آید با همرزمانش تا آخرین فشنگ صحنه‌هایی به نمایش می‌گذارد و در نهایت به درجه رفیع شهادت می رسد.
ارشد نظامی آجا در غرب کشور در بخش دیگری از سخنانش به منویات گهربار مقام معظم رهبری در اردیبهشت‌ماه سال ۶۰ در خطبه‌های نماز جمعه اشاره کرد که می‌فرمایند: «شهید شیرودی و شهید ادبیان این دو نظامی مسلمان برای ما خیلی حرف‌ها دارند، وجود اینگونه عناصر در ارتش جمهوری اسلامی خیلی معنا دارد. این دو قهرمان در راه خدا جنگیدند و شهید شدند».
وی با بیان اینکه نهم مردادماه در حسینیه گلزار شهدا مراسم گرامیداشت این شهید ملی کرمانشاه برگزار می‌شود، افزود: فردا راس ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تشییع پیکر مطهر این شهید از درب مسجد جامع تا میدان آزادی بر روی دستان مردم شهیدپرور استان انجام و سپس به گزار شهدای کرمانشاه منتقل خواهد شد.
آریانفر با بیان اینکه مجلس یادبود این شهید پنجشنبه، ۱۰ مردادماه از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه الی ۱۹ در مسجد جامع کرمانشاه با حضور مسؤولان لشکری و کشوری، مدیران ارشد استان و آحاد مختلف مردم برگزار می‌شود، گفت: شهید حسین ادبیان علاوه بر استان کرمانشاه به کشور و نظام و حتی به جهان اسلام تعلق دارد و ما آرامش امروز را مدیون شهدا هستیم که با رشادت‌های خود افتخارات بسیاری برای ما به ارمغان آوردند.

تفکر شهادت‌طلبانه شهید حسین ادبیان در همه صحنه‌های دفاع مقدس
شهید حسین ادبیان در ۲۰ مرداد سال ۱۳۳۲ در روستای مراد حاصل از توابع شهر کرمانشاه دیده به جهان گشود، دوران تحصیلی ابتدایی و متوسطه این دلاور با غیرت در کرمانشاه سپری شد و در سال ۵۱ با انگیزه دفاع و حس میهن پرستی در کنکور ورودی دانشکده افسری شرکت کرد و به استخدام ارتش در آمد.
این شهید در سال ۵۴ جهت طی دوره مقدماتی رسته پیاده راهی شیراز و پس از فراغت از تحصیل به منظور حراست از مرز و بوم کشور به منطقه غرب اعزام شد. در سه سال پایانی حکومت رژیم پهلوی مبارزات و روشنگری های این شهید بزرگوار که الهام گرفته از تربیت اسلامی دربطن خانواده مذهبی بود سبب شد که توسط ساواک و اداره اطلاعات در بند رژیم طاغوت گرفتار شود.
همزمان با پیروزی انقلاب شهید بزرگوار نیز از زندان طاغوت آزاد و با عنایت به روحیه مجاهدانه و رشادت بسیار که در این افسر رشید اسلام بود بلافاصله به منظور سامان دادن به اوضاع کردستان در اوایل سال ۵۸ به منطقه ناآرام و پرآشوب شهر سقز اعزام شد.
این شهید معزز در حفاظت از پادگان سقز در مقابل هجوم ناجوانمردانه عناصر نفاق و کمونیست‌ها به انجام وظیفه پرداخت و از سقوط پادگان جلوگیری به عمل آورد.
شهید ادبیان همچنین در اغتشاش شهر پاوه و محاصره آن شهر توسط عناصر گمراه جدایی‌طلب در کنار شهیدان والامقام چمران و صیاد شیرازی در شکست حصر پاوه نقش بی نظیری را ایفا کرد و در آزادسازی ارتفاعات قراویز، آهنگران و تنگ حاجیان حماسه‌های ماندگاری را به جای گذاشت.
شهید ادبیان با رویکرد و تفکر شهادت طلبانه و ایثارگری در همه صحنه‌ها منشا پیروزی بود و در نهایت هنگامی که ارتفاعات بازی دراز به دست دشمن تصرف شد این شهید شاخص ملی با طرح ریزی عملیات هلی برن و با به‌کارگیری زبده ترین، ماهر ترین و شجاع ترین افسران به قلب بعثیون کافر یورش برده و شکاف عظیمی را در جبهه خصم پدید آورد.
سرانجام این دلاورمرد ارتش توحید به همراه همرزمان مظلوم و شجاعتش پس از انهدام تجهیزات و به هلاکت رساندن تعداد بی شماری از قوای متجاوز دشمن به فیض شهادت نائل شد.
پیکر مطهر شهید ادبیان در تیرماه سال‌جاری بعد از ۳۸ سال در ارتفاعات صعب العبور با تلاش و همکاری کمیته تفحص و جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به طرز معجزه آسایی شناسایی شد.

بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شهادت شهید ادبیان و شهید شیرودی نشان از دلاوری این شهید معرز دارد تا جایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند: شهید شیرودی و شهید ادبیان این دو نظامی مسلمان برای ما خیلی حرف‌ها دارند، وجود این گونه عناصر در ارتش جمهوری اسلامی خیلی معنا دارد، این دو قهرمان در راه خدا جنگیدند و شهید شدند.
شجاعت و دلاوری این شهید در صحنه کارزار زبانزد عام و خاص بود و در هر عملیاتی داوطلبان شرکت می‌کرد و میدان دار آن عملیات می‌شد.
به گزارش شهر روشن، در فرازهایی از وصیت نامه این شهید بزرگوار بعد از درود و سپاس، شهادتین را نوشته و وحدانیت خدا را عنوان کرده است.
شهید ادبیان در وصف حضرت امام(ره) در وصیت نامه خود نوشته است: تحیات خدا بر نائب امام زمان(عج) حضرت امام خمینی که خداوند طول عمرش دهد و انقلابش را به انقلاب حضرت مهدی متصل کند، که این جمله نشان از ضعف نگری و آینده‌نگری آن شهید دارد و برای ما پیام های بسیاری در آن نهفته است.
در وصیت نامه این شهید والامقام همچنین به والدین خود پیام می‌دهد و می‌گوید انتظار دارم که یقین کنید انسان فناپذیر است، همچنین آخرین جمله این شهید که جمله ای با بار معنوی و پیام معنوی بسیار است آنجا است که می نویسد: الهی به رحمان و رحیمیت خودت سوگند شهادت مرا بپذیر.
گفتنی است، فردا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید معزز استان به همراه مراسم نظامی برگزار می شود و سپس به گلزار شهدا منتقل و در کنار یاران شهید خود آرام خواهد گرفت.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.