پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 5428
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷ |
دبیرجشن های زیر سایه خورشید در کرمانشاه خبر داد

آغاز جشن های زیرسایه خورشید در کرمانشاه/ معرفی فرهنگ ناب رضوی و نشر معارف اهل بیت(ع) الزامی است

دبیرستاد جشن های بین المللی زیر سایه خورشید در استان کرمانشاه آغاز جشن های زیرسایه خورشید و میزبان کاروان خدام رضوی خبر داد و گفت: معرفی فرهنگ ناب رضوی و نشر معارف اهل بیت(ع) الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، رضا فرخشاهی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: امسال برای چندمین سال متوالی مردم غیور و شهیدپرور استان کرمانشاه افتخار میزبانی از خادمان و پرچم متبرک آستان قدس رضوی را دارند.
دبیرستاد جشن های بین المللی زیر سایه خورشید در استان کرمانشاه به تأکید امام جمعه و استاندار کرمانشاه به متطور بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این رویداد بزرگ معنوی که در ایران و کشورهای جهان برگزار می شود اشاره و عنوان کرد: ستادی متشکل از چهارده معاونت و ۳۱ کمیته تشکیل شده که بیش از صدها نفر در این ستاد در راستای تحقق اهداف مورد نظر و به عشق حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در حال خدمت رسانی هستند.
وی هدف از برگزاری این جشن ها را معرفی فرهنگ ناب رضوی و نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت، قرآن کریم و کسب معرفت به این امام همام دانست و افزود: خدام رضوی با ایجاد شور و نشاط معنوی در جامعه، سبب وحدت هرچه بیشتر بین اقوام و مذاهب می شوند.
فرخشاهی دیگر اهداف این همایش را انجام خدمت رسانی به محرومان جامعه دانست و بیان کرد: با ورود پرچم متبرک امام رضا (ع) زمینه برای ارتباط با حضرت ثامن الحجج(ع) و زیارت از راه دور بیشتر می شود.
این مسوول ادامه داد: سعی داریم از نخبگان و برگزیدگان علماء، روحانیان، برگزیدگان بخش های هنری، فرهنگی، هیأت های مذهبی، جامعه قرآنی، مدیران جهادی، جامعه دانشگاهی و برگزیده جامعه اهل تسنن توسط خدام رضوی در زیر سایه پرچم متبرک امام رضا(ع) تجلیل شود.
دبیرستاد جشن های بین المللی زیر سایه خورشید در استان کرمانشاه گفت: محبت به امام رضا(ع) در فرهنگ ایران و استان جایگاه ویژه ای دارد.
این مسوول تصریح کرد: آئین استقبال از پرچم متبرک و خدام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) فردا ۱۵تیرساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی آغاز می شود.
وی از همه مردم شهید پرور کرمانشاه تقاضا کرد با حضور در این برنامه ارادت به خاندان پیامبر(ص) واهل بیت(ع) را که تنها راه مستقیم جهت کمال انسانی است، بیش از پیش نشان دهند و در الگوسازی برای جوانان که در معرض تهدیدهای آخرالزمانی هستند، نقش آفرینی کنند.
فرخشاهی عنوان کرد: برلی تحقق شعار سال و توجه به رونق تولید، این کاروان با حضور در کارخانه ها و شهرک های صنعتی ضمن تقدیر از کار آفرینان برتر سبب فیوضات و عنایت رضوی در حوزه اقتصادی استان خواهد شد.
این مسوول از دیگر برنامه های این دهه و جشن های زیر سایه خورشید را طرح ازدواج رضوی با عنوان ” با اجازه امام رضا بله” که برای نخستین بار در کشور توسط کرمانشاه اجرا شده دانست و افزود: در این همایش فرهنگی چهل زوج جوان زندگی مشترک خود را زیر پرچم متبرک امام رضا(ع) آغاز می کنند و مراسم جشن خود را مهمان این امام رئوف(ع) خواهند بود.
دبیر ستاد جشن های بین المللی زیر سایه خورشید در استان کرمانشاه از همکاری صمیمانه همه نهادها، سازمان ها از جمله دفتر نماینده ولی فقیه در استان، استانداری، نمایندگی آستان قدس رضوی، فرمانداران و نمایندگاه ولی فقیه در شهرستان ها، نمایندگان شهرستانی جشن های بین المللی زیر سایه خورشید، شبکه زاگرس، نیروهای نظامی و امنیتی، شهرداری ها، اعضای شورای اداری استان، اصحاب رسانه، مجموعه یاران موعود و… قدردانی کرده و با آرزوی عنایات ویژه امام رضا(ع) فرا رسیدن دهه کرامت را گرامی داشت.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.