پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 5368
  پرینتخانه » اخبار جدید, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ |
فرمانده انتظامی کرمانشاه:

فلسفه وجود نیروی انتظامی خدمت گزاری به مردم است/ دستگیری عربده کش تازه آباد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: فلسفه وجودی نیروی انتظامی تامین نظم و امنیت، خدمت به مردم و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه و به نقل از پایگاه خبری پلیس انتظامی، حسین براری امروز در جمع اصحاب رسانه استان، گفت: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر یک مورد عربده کشی در محله تازه آباد، ماموران کلانتری ۱۷ بعثت به سرعت وارد عمل شدند.
فرمانده انتظامی کرمانشاه افزود: پس از حضور ماموران در محل، مشاهده شد فردی که حالت طبیعی نداشت با عربده کشی و فحاشی برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده از این رو ماموران پلیس با اقتدار وارد عمل شدند و فرد مذکور را دستگیر کردند.
وی عنوان کرد: متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده است.
براری یادآور شد: با تمام توان با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد می کنیم تا چنین هنجار شکنانی فرصت عرض اندام و ایجاد مزاحمت برای مردم را نداشته باشند.
فلسفه وجود نیروی انتظامی خدمت گزاری به مردم است
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: فلسفه وجودی نیروی انتظامی تامین نظم و امنیت، خدمت به مردم و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی است.
سردار علی اکبر جاویدان در جلسه شورای ستادی شهرستان کرمانشاه، اظهار داشت: خدمت به مردم یک توفیق الهی است و این توفیق را نیروی انتظامی در جریان سیل و زلزله اخیر به نحو شایسته ای معنا کرد .
این مقام انتظامی با بیان اینکه مسوولیت یک فرصت و امانت است، افزود: با انتخاب افراد متعهد و دلسوز باید زمینه خدمت رسانی مناسب به مردم را فراهم کنیم تا اعتماد عمومی آسیب نبیند.
سردار جاویدان به نقش توکل به خدا در کارها اشاره کرد و گفت: توکل تضمین الهی برای کسی است که همیشه حامی و پشتیبان حق است و هر کسی که به خدا توکل کند خداوند او را کفایت می کند.
وی با بیان اینکه پلیس ایران اسلامی با پلیس سایر کشورها متفاوت است، اظهار داشت: اخلاق و قانونمندی باعث اقتدار پلیس اسلامی شده است.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران ناجا روزانه با ماموریت های سخت و دشوار مواجه می شوند، بیان کرد: ماموران ناجا بایستی در زمینه تقویت قوای جسمانی و ورزش اهتمام ویژه ای داشته باشند.
سردار جاویدان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی که از حساسیت بالایی برخورد است گفت: استفاده از ظرفیت های بسیج، معتمدین محل، ریش سفیدان و بزرگان محلی می تواند یاری گر نیروی انتظامی در این زمینه باشد.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از برخورد قاطع با شرارت ها، تیراندازی ها و توزیع کنندگان مواد مخدر در سطح شهرستان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: هرچند مجرمان حرفه ای بسیار اندک هستند، اما بایستی با قاطعیت با اینگونه مجرمان برخورد شود تا مردم احساس امنیت بیشتری داشته باشند.
این مقام انتظامی با اشاره به اهمیت ماموریت هایی که از طریق ۱۱۰ انجام می گیرد، گفت: مرکز ۱۱۰ یکی از نقاط قوت ناجا است و نباید با تاخیر و سهل انگاری این نقطه قوت به نقطه ضعف تبدیل شود.
گفتنی است، در ابتدای این جلسه سرهنگ حسین براری فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مقابله با انواع سرقت ها، برخورد با ارازل و اوباش، توزیع کنندگان موادمخدر، کالای قاچاق، کشف سلاح غیرمجاز و اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی ارائه کرد.
کشف ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال قاچاق در کنگاور
فرمانده انتظامی کنگاور از کشف یک محموله قاچاق به ارزش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان طی عملیاتی ضربتی خبر داد.
عزیز الهیاری اظهار داشت: ماموران پلیس پس از اطلاع از ورود یک محموله قاچاق توسط یکدستگاه خودرو کامیون از جاده های فرعی منتهی به شهرستان بلافاصله جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند.
وی افزود: در این راستا ماموران موفق شدند با اجرای تور ایست و بازرسی، خودرو مورد نظر را توقیف کنند که در نتیجه پس از بازرسی از آن تعداد ۲۷ دستگاه ماشین لباسشویی و تعداد ۱۹ دستگاه کولر گازی قاچاق را کشف و ضبط کنند.
الهیاری تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده طبق نظر کارشناسان به سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال می رسد.
فرمانده انتظامی کنگاور همچنین از دستگیری یک متهم در این ارتباط و معرفی او به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم خبر داد.
کشف ۶۴حلقه لاستیک قاچاق درشهرستان دالاهو
فرمانده انتظامی دالاهو از کشف ۶۴ حلقه لاستیک قاچاق درشهرستان دالاهو خبرداد.
محسن ویسی گفت: ماموران ایست و بازرسی بالاطاق دالاهو هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون باری مشکوک شده و برای بررسی بیشتر موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: ماموران این ایستگاه بلافاصله نسبت به توقیف و بازرسی از کامیون مورد نظر اقدام کردند و در جریان این بازرسی ۶۴ حلقه لاستیک قاچاق کشف و ضبط شد.
ویسی ادامه داد : ارزش کالای قاچاق کشف شده بر اساس نظر کارشناسان حدود ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی دالاهو با اشاره به توقیف و انتقال کامیون به پارکینگ از دستگیری راننده و معرفی آن به دستگاه قضائی خبر داد.
اینکمسوول مبارزه با پدیده قاچاق را از برنامه هایی عنوان کرد که همواره در دستور کار پلیس قرار داشته است.
کشف بیش از ۲ تن شیر خشک قاچاق در قصرشیرین
فرمانده انتظامی قصرشیرین از کشف ۲ تن شیرخشک قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون دراین شهرستان خبرداد.
عنایت فلاحی اظهار داشت : ماموران پلیس اطلاعات قصرشیرین هنگام کنترل خودروهای عبوری در کمربندی پرویزخان به یک دستگاه کامیون ترانزیت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
فرمانده انتظامیفرمانده قصرشیرین افزود : نیروهای پلیس انتظامی در بازرسی از آن ۲ نفر متهم  حدود ۲۵ کیلوگرم شیرخشک قاچاق و فاقد هرگونه مجوزحمل کشف کردند.
وی با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان ارزش شیرخشک ها ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده، ادامه داد: خودرو توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
فلاحی با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه های ملی، تصریح کرد: پدیده قاچاق علاوه برضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرائم دیگری در سطح جامعه می شود و مقابله با آن یکی از اولویت های کاری پلیس است.
کشف ۹۰۰ میلیون ریال قطعه لوازم یدکی احتکار شده خودرو در کنگاور
فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از کشف ۹۰۰ میلیون ریال کالای احتکار شده با تلاش ماموران انتظامی دراین شهرستان خبرداد.
عزیز الهیاری اظهارداشت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با انجام کار اطلاعاتی در راستای مبارزه با احتکار کالا از وجود انبار احتکار قطعات خودرو در سطح شهر مطلع شدند.
این مسوول ادامه داد: مامورین پس از هماهنگی قضایی، بلافاصله جهت بررسی موضوع نسبت به بازرسی انبار مورد نظر اقدام و موفق به کشف و ضبط تعداد ۲۹۵ قلم انواع قطعات یدکی خودرو به ارزش۹۰۰ میلیون ریال شدند.
این مقام انتظامی گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر که با تشکیل پرونده قضایی تحویل مقامات قضایی داده شد.
الهیاری برخورد قاطعانه با احتکار کنندگان در استان کرمانشاه را از برنامه های اصلی پلیس عنوان کرد و گفت: این افراد مخلان نظم اقتصادی جامعه هستند که باید با قاطعیت با آن ها برخورد شود.
انتهای پیام/ت

برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.