پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 5326
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, سیاسی, شهدا و دفاع مقدس تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۵۴ |
بیانیه سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه به مناسبت 12 تیر:

حقوق ضدبشری آمریکا از حمله به پرواز ۶۵۵ تا پهباد جاسوسی!

سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با تشریح و افشای حقوق ضدبشری آمریکا از حمله به هواپیمایی مسافربری ایرباس ۶۵۵ تا پهباد گلوبال هاک آمریکایی در محکومیت این جنایات غربی بیانیه صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه با صدور بیانیه ای به مناسبت گرامیداشت شهدای ۱۲ تیر و جنایت های پی در پی آمریکای که از آن با عنوان حقوق بشر آمریکایی و توجیه اعمال سخیف آنان در جوامع بین المللی یاد می شود عاملان این جنایات و دست نشاندگان استکبار را محکوم کرده است.
براساس این گزارش متن بیانیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قریب سه دهه از شهادت ۲۹۰ مسافر مظلوم هواپیمای ایرباس به شماره پرواز ۶۵۵ توسط ناو جنگی و جنایتکار آمریکا مستقر در خلیج فارس در سال ۶۷ می گذرد ولی سایه ننگ بر پیکره آمریکای خونخوار با افشاری جنایات آنان در تاریخ همچنان سنگینی می کند.
همه چیز درساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۲ تیرماه ۶۷ ازفرودگاه بین المللی به خوبی پیش رفته بود و هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی مسافران را سوار کرده و به قصد دبی درحال اوج گرفتن بود که توسط ۲ فروند موشک از ناو وینسنس آمریکا در خلیج فارس مورد اصابت قرار گرفت و همه مسافران و خدمه به شهادت رسیدند، تا این فاجعه سخت و سنگینی برای جامعه بین الملل رقم خورده و برگ دیگری از سرافکندگی آمریکا که خود را مدعی حقوق بشری می خواند، ورق بخورد.
۱۲ تیر  روز ملی کنار زدن پرده ها و نشان دادن چهره منحوس و واقعی غرب و در راس آن آمریکای جنایتکار و آشوب گر در پشت شعارهای حقوق بشری است که عنوان می کند.
بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، ضمن گرامیداشت یاد و نام و خاطره شهدای ۱۲ تیر هواپیمای ایرباس به شماره پرواز ۶۵۵ به مقصد دبی، اعلام می کند که هنرمندان بسیجی و همیشه در صحنه با انزجار خود، اعمال ضدحقوق بشری آمریکای جنایتکار را سرکوب و محکوم می کنند.
یکشنبه ۱۲ تیرماه سال ۶۷ پرواز شماره ۶۵۵ به مقصد دوبی با ۱۵ دقیقه تأخیر به راه افتاد، اما هفت دقیقه پس از پرواز از سوی ناو وینسنس متعلق به نیروی دریایی ارتش امریکا هدف موشک قرار گرفت و در ارتفاع ۱۲ هزار پایی منهدم شد و همه ۲۹۰ مسافر آن ۲۰ دقیقه قبل از رسیدن به مقصد به درجه رفیع شهادت رسیدند.
لحظاتی پس از اعلام آمادگی صعود به ارتفاع ۱۴ هزار پایی از سوی کاپیتان محسن رضائیان به برج مراقبت به یکباره هواپیما از صفحه رادار محو شد، در تماس با برج مراقبت دوبی آن‌ها نیز از سرنوشت هواپیما اظهار بی‌اطلاعی کردند. بلافاصله ستاد تأمین استان تشکیل شده و وضعیت اضطراری اعلام می شود. چند بالگرد برای پی بردن به علت موضوع به منطقه اعزام می‌شوند، دقایقی بعد امریکایی ها اعلام می‌کنند یک فروند هواپیمای F14 جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده‌اند.
پس از شناسایی نوع هواپیما و مسافری بودن آن دولت آمریکایی ادعا کردند که مرتکب اشتباه شده‌اند و برای توجیه جنایت خود گفتند هواپیما از مسیر خود خارج شده بود و رزمناو امریکایی نیز هفت بار اخطار رادیویی برای هواپیمای ایرانی مخابره کرده، اما جوابی دریافت نکرده است و این در حالی بود که براساس معاهده شیکاگو که هر دو کشور ایران و آمریکا به آن ملحق شده‌اند به ارتباط واحدهای نظامی با مسئولان خدمات ترافیک هوایی تصریح و تأکید شده است برای اینکه از بروز حوادث ناگوار هوایی جلوگیری شود، چراکه اخطارهای نظامی روی طول موج‌های هواپیماهای نظامی قابل دریافت است و هواپیماهای تجاری فاقد این امکان هستند. سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) ۱۰ ‌روز بعد این حادثه جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل داد و به گروهی مأموریت داد تا حقیقت ماجرا را به‌دست آورند.
در گزارش نهایی هیأت حقیقت‌یاب به سرپرستی دریادار ویلیام فوگاری تصریح شده است که هواپیمای ایرباس ایران در مسیر پیش‌بینی شده در حال پرواز بوده که مورد هدف قرار می‌گیرد و در لحظه اصابت موشک در حال صعود به ارتفاع ۱۴ هزارپایی بوده و هیچ رفتار مشکوکی نداشته است. در آخر با لحنی ملایم و توجیه‌گر اعلام شده است علت وقوع حادثه ناشی از فشار روانی فرمانده به دلیل قرار گرفتن در وضعیت جنگی بوده است.
دولت آمریکا هیچ‌گاه مسئولیت این حوادث را بر عهده نگرفت و رسانه‌های هوچی آمریکایی همسو با دولت این کشور با انتخاب عکس‌های خنثی و القای وجود صرفاً یک مشکل فنی ابعاد فاجعه را نادیده گرفتند، این در حالی بود که در حادثه مشابهی که هواپیمای کره‌ای‌ها توسط شوروی سابق ساقط شد با جنجالی تبلیغاتی از آن با عنوان عملی شنیع یاد کردند.
دیوید کارلسون ناخدای ناو سایدر که در زمان حادثه در کنار ناو وینسنس بوده است، می‌گوید: ایرباس ایران با سرعتی کم در حال اوج گرفتن بود، حتی اگر در چنین شرایطی ایرباس ایران با یک جت F14 اشتباه گرفته شده باشد، از چنین ارتفاعی نمی‌توانست تهدیدی را متوجه ناو وینسنس یا سایدر یا هر شناور دیگر کند، چراکه جنگنده‌های ایران مجهز به سلاح‌های هوا به زمین نبودند و F14های موجود در پایگاه‌های ششم و نهم شکاری بوشهر و بندر فقط برای دفاع از نفتکش‌های ایرانی و مقابله با حملات هوایی علیه ارائه کرد.
اپراتورهای رادار ناو هواپیمابر فورستال نیز هواپیمای ایران را به عنوان یک هواپیمای بازرگانی شناسایی کردند. جت‌های این ناو می‌توانستند در صورتی که کاپیتان راجرز درخواست می‌کرد با شناسایی چشمی هواپیمای ایرانی را از فاصله نزدیک شناسایی کنند و از غیرنظامی‌بودن آن اطمینان حاصل شود.
ژنرال کارلسون ادامه می‌دهد: وقتی راجرز اعلام کرد که می‌خواهد هواپیمای ایرانی را سرنگون کند به مونیتورهای ناو سایدر مراجعه کردم و خطاب به خدمه گفتم: هواپیما در حال اوج گرفتن است آن هم در ارتفاع ۱۲ هزار پایی هیچ معلوم است راجرز چه غلطی می‌کند؟
دریادار بازنشسته بوچین لاروک نیز می‌گوید: ناو وینسنس اصولاً نباید برای عملیات به خلیج‌فارس می‌آمد، زیرا ما با ایران در حال جنگ نبودیم.
واینبرگر وزیردفاع وقت آمریکا هم درجهت توجیه این جنایت بزرگ می‌گوید: کمبود وقت از لحظه‌ای که هواپیما به عنوان هدفی تهدیدکننده شناسایی شد تا زمانی که خدمه باید تصمیم به شلیک یا عدم شلیک بگیرند موجب شتابزدگی در اخذ تصمیم شد. در هر حال هیچ یک از خدمه ناو جنگی وینسنس تحت پیگرد قرار نگرفتند، حتی فرمانده ناو نیز در پایان خدمت خود مدال گرفت و به کلیه پرسنل آن مدال خدمات داده شد.
جمهوری اسلامی ایران دو روز پس از این فاجعه طی نامه‌ای به رئیس شورای امنیت خواستار جلسه فوری برای رسیدگی به موضوع شد، دو هفته بعد شورا تشکیل جلسه داد. در آن جلسه جورج بوش معاون وقت رئیس‌جمهوری آمریکا با طرح مسأله‌ای فرعی و این که ایران قطعنامه‌های شورای امنیت برای پایان جنگ را نادیده گرفته است، سعی کرد رسیدگی به جنایات ضدبشری آمریکا را به حاشیه بکشانند.
سرانجام شورای امنیت با صدور قطعنامه‌ای ضعیف تنها به ابراز تأسف و همدردی با خانواده‌های قربانیان بسنده کرده و در عوض از ایران خواست تا قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت را اجرایی کند و از این موقعیت که به درخواست ایران به وجود آمده بود به عنوان عامل فشار بر جمهوری اسلامی ایران استفاده شد.
با توجه به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی موارد پیشنهادی برای اضافه شدن در مناسبت های تقویم به تصویب رسید که روز ۱۲ تیر (روز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران) به عنوان روز افشای حقوق بشر آمریکایی از مهمترین آن بود.
ششم تا دوازدهم تیر بر اساس سخنان و دستور مقام معظم رهبری که در سال ۹۴ در جمع خانواده شهدا ایراد فرمودند به عنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است. وجود حوادثی شامل : ترور مقام معظم رهبری در ششم تیر ماه ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر تهران، فاجعه هفتم تیر و شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ یار باوفای ایشان و انقلاب اسلامی، حمله شیمیایی دولت مزدور صدام به سردشت، ترور شهید آیت‌الله صدوقی، اسقاط هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس توسط ناو جنگی آمریکا در ۱۲ تیر ماه، ربایش و اسارت چهار دیپلمات ایرانی در روز ۱۴ تیر ماه ۱۳۶۱ از مهمترین عوامل نامگذاری این هفته به عنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی است.
طی این هفته حوادثی شامل کشته شدن ۱۶۰ هزار انسان بی گناه در حمله هسته ای آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی ژاپن، حمله به کشورهای عراق و افغانستان، حمایت آمریکا از رژیم کودک کش اسرائیل و آل سعود، تضییع حقوق بشر کلی آمریکا علیه مردم اروپا، آمریکا و آفریقا نیز مورد بررسی قرار می گیرد. تمامی این حوادث توسط نیروهای فالانژ و صهیونیست‌های مورد حمایت آمریکا اسناد گویای ضد حقوق بشری دولت آمریکا است، که هر یک از این حوادث تاریخی به تنهایی سر فصل نوینی از صف‌آرایی «جبهه سلطه و استکبار جهانی» در مقابل جبهه حق و حقیقت و مبارزه بی‌امان ملت ایران علیه ام‌الفساد جهانی، شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار است.
امواج انقلاب و بیداری اسلامی ناشی از انقلاب اسلامی ایران امروز فراتر از جهان اسلام قلب نظام سلطه در اروپا و آمریکا را نشانه رفته و با برچیدن بساط دیکتاتوری‌های حاکم بر کشورهای عربی ـ اسلامی در شمال آفریقا و غرب آسیا و شعله‌ور ساختن نهضت‌های اسلامی در نیجریه و حرکت ضدسرمایه‌داری است.
طبق فرموده مقام معظم رهبری «اگر امروز دولت‌های منطقه ما و دولت‌های دیگر جرأت کنند روزی را به عنوان روز برائت از آمریکا معرفی کنند، بزرگ‌ترین راهپیمایی تاریخ به راه خواهد افتاد». ارائه چهره‌ای درست، واقعی و قابل فهم از اسلام و ایران برای عموم وجدان‌های بیدار و اندیشه‌های آزاد جهان وظیفه‌ای خطیر و تکلیفی الهی برای همه مردم و به ویژه مسئولان است و با بهره‌گیری از قدرت نرم نظام اسلامی و رسانه‌ها و خرد جمعی به خوبی می‌توان با یادآوری این حوادث و «ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مراسم و مناسبت‌های ملی ایام‌الله انقلاب اسلامی» را در راستای معرفی درست و موفقیت‌آمیز مردم انقلابی و فرهنگ‌دوست ایران اسلامی به کار گرفت و چهره‌ای موفق و برتر از مدل حکومت مردم‌سالاری دینی ایران به جهانیان است.
پرونده جنایت آمریکا به این موارد ختم نمی شود
پرونده تروریسم در ایران با بیش از ۱۷ هزار شهید ترور به علت غفلت مجامع جهانی، پروندهای مفتوح به حساب می آید که همواره قربانیانی را از مردم بی دفاع می گیرد و این بی توجهی عاملی برای تشجیع  آن ها و حامیانشان است، آیا سازمان ملل حداقل نمی تواند در تقبیح حضور و حمایت از تروریستهایی که در غرب و آمریکا پرورش داده می شوند، موضع گیری کند؟!
در شرایط به وجود آمده برای مبارزه با تکفیری ها و گروهک تروریستی پژاک با مخفی کردن خود در این فضا و با سوء استفاده از رسانه ها خود را به عنوان یک ناجی جا زد و از این رهگذر توری برای به دام انداختن جوانان به بهانه مبارزه با تکفیری ها پهن کردند.
اقتضا می کند تا دست اندرکاران سازمان های بین المللی نظیر صلیب سرخ و کمیساریای عالی پناهندگان از ارتباط با عوامل این گروه های تروریستی اجتناب کرده و به هیچ وجه با چنین ارتباطاتی مهر تأیید بر یک جریان نامشروع نزنند.
رسانه ها نیز باید دقت داشته باشند آنچه از حضور اکراد در مصاف با تکفیری ها مطرح شد، در حقیقت پروپاگاندای تبلیغی برای مطرح کردن این گروهک است. در مرزهای شرقی کشورمان نیز گروه هایی، امنیت مردم و مرزها را تهدید می کنند، مرزداران را به گروگان می گیرند و به راهزنی مشغول اند، این جریانات که عمدتاً از جانب برخی کشورهای منطقه و آمریکای جنایتکار تغذیه و حمایت می شوند، تهدیدی برای صلح و امنیت کشورهای منطقه است.
امروزه خانواده شهدای ترور اعلام می کنند پی گیری برای رسیدگی به این پرونده را ناشی از یک حس انتقام جویانه نمی دانند، بلکه وظیفه انسانی خود دانسته تا از این مسیر برای ساختن جهانی تلاش کنند تا هیچ انسانی بی گناه و غافلگیرانه قربانی نشود.
جنایتکاری دیگر آمریکا از جنس جاسوسی و این بار هشیاری ایران
سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی امریکایی گلوبال هاوک پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه در ماه اخیر رخ داد و سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای جزئیاتی از هدف قرار گرفتن پهپاد متجاوز آمریکایی در حریم جمهوری اسلامی ایران توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه را اعلام کرد.
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای رسمی تائید کرد که پهپاد گلوبال هاوک توسط نیروهای ایران هدف قرار گرفته و سرنگون شده است و این موارد کشفیات ایران (برای چندمین بار در کشور و با انواع مختلف) است.
اکنون مرز هوایی ما خط قرمز است و به متجاوز همواره پاسخ سخت داده و خواهیم داد و ایران به دلیل تجاوز پهپاد آمریکایی به سازمان ملل شکایت کرده است، همچنین عکس‌العمل‌های قاطع، تمام کننده و قطعی در مقابل تعرض هر بیگانه‌ای خواهیم داشت.
به گفته جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) هواپیمای آمریکایی بعد از بارها اخطار مورد اصابت قرار گرفت و سرنگون شد.
سخنگوی وزارت خارجه نیز به متجاوزان به قلمرو جمهوری اسلامی ایران هشدار داد و گفت: نسبت به ورود غیر قانونی و تجاوزکارانه هر نوع شیء و پرنده متجاوز خارجی به آسمان کشور و هرگونه تجاوز به قلمرو جمهوری اسلامی ایران و نقض حریم‌های آن قاطعانه هشدار می‌دهیم و تمامی مسئولیت عواقب آن را متوجه تجاوزکاران می‌دانیم.
ایران از طریق مجاری دیپلماتیک، حقوقی و سیاسی به ویژه مکانیزم سازمان ملل، اعتراض و شکایت خود را نسبت به اقدام تحریک آمیز و تجاوزکارانه آمریکا اعلام کرده است.
طبق سخنان وزیرخارجه ایران در واکنش به تعرض پهپاد آمریکایی به مرز هوایی ایران، «ایالات متحده علیه ایران تروریسم اقتصادی به راه انداخته، علیه ما اقدامات پنهانی انجام داده و اکنون به قلمرو ما دست‌درازی کرده است. ما به دنبال جنگ نیستیم ولی غیورانه از آسمان، زمین و آب‌های خود دفاع خواهیم کرد. ما این تجاوزگری جدید را به ملل متحد خواهیم برد و نشان خواهیم داد که ایالات متحده درباره آب‌های بین‌المللی دروغ می‌گوید.»
مختصات پهپاد سرنگون‌شدۀ آمریکایی رونمایی شد: «در ساعت ۱۴: ۰۰ (۱۴ دقیقه بامداد) پهپاد آمریکایی در حالت پنهان از امارات پرواز کرد و حریم هوایی ایران را نقض کرد. این پهپاد در ساعت ۰۴:۰۵ در مختصات ۲۵°۵۹’۴۳”N ۵۷°۰۲’۲۵”E در نزدیک کوه مبارک هدف قرار گرفت. ما قطعات پهپاد نظامی آمریکا را در آب‌های قلمرو خودمان، جایی که این پهپاد ساقط شد جمع‌آوری کرده‌ایم.»
سرنگونی ⁧پهپاد⁩ ⁧آمریکایی نشانگر توان عظیم دفاعی ایران بود و کشور ما در دفاع از مرزهایش تردید نمی‌کند، چراکه شیرهای بیشه ایران اسلامی دندان‌های خود را برای لبخند به نمایش نمی‌گذارند و به وقت خود وارد عملیات می شوند.
مسوول فضای مجازی سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : شهر روشن
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.