پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 5139
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, سایر اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۲۸ |
کارشناس مسؤول مرکز بهداشت کرمانشاه مطرح کرد:

انجام ۱۶ هزار بازرسی از مراکز توزیع مواد غذایی کرمانشاه

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه از انجام ۱۶ هزار بازرسی از مراکز توزیع مواد غذایی استان خبر داد و گفت: ۱۱۷ واحد اخطار تعطیلی دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، بهمن خدادادیان اظهار داشت: در طول سه ماه امسال ۱۶ هزار و ۳۹۴ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اعم از قنادی ها، کبابی ها، اغذیه فروشی ها، رستوران ها، مغازه ها و سوپرمارکت و فروشگاه های بزرگ به عمل آمده است.
کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: هچنین طی این مدت چهار هزار و ۵۴ مورد بازدید از اماکن عمومی و ۱۰ هزار و ۳۰۰ مورد سنجش توسط تجهیزات قابل حمل برای انجام سنجش شوری، تست روغن و … انجام شده است.
وی از انجام ۲۵۴ مورد نمونه برداری مواد غذایی به ویژه در ماه رمضان خبر داد و عنوان کرد: یک هزار و ۱۴۹ مورد نمونه برداری آب و ۱۷ هزار کلرسنجی انجام گرفته است و از صدور ۱۱۷ اخطار تعطیل برای مراکز مورد بازدید خبر داد.
خدادادیان افزود: ۶۰ درصد این موارد منتج به پلمب و مابقی با اخذ تعهد محضری در حال حاضر مشغول فعالیت هستند، همچنین در این میان پرونده ۱۸۵ متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: در سه ماه اول امسال بالغ بر ۱۲ تن مواد غذایی غیرمجاز، تقلبی، تاریخ مصرف گذشته و اجناس خارجی بدون مجوز معدوم سازی شده که چهار تن آن مربوط به ماه رمضان بوده است.
وی از صدور ۴ هزار و ۷۰۰ کارت تندرستی برای متصدیان مراکز تهیه توزیع و اماکن عمومی خبر داد و افزود: در فصل تابستان بیشتر درصدد نظارت بر مراکز حساس نظیر رستوران ها، آب میوه و بستنی فروشی ها و مراکز ارائه دهنده خدمات نظیر هتل و استخر هستیم.
خدادادیان بیان کرد: در حال حاضر عرضه قلیان که در سطح پارک ها و حتی خانواده ها رخنه کرده یکی از دغدغه های حوزه سلامت است و دود ناشی از آن خطرناک تر از سیگار است به گونه ای که هر ۲۰ دقیقه کشیدن قلیان معادل ۸۰ تا ۱۰۰ نخ سیگار است.
کارشناس مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت کرمانشاه اظهار داشت: همچنین مبارزه با عرضه مرغ زنده و ذبح غیرمجاز دام با همکاری دامپزشکی، شهرداری، تعزیرات حکومتی، محیط زیست، مرکز بهداشت با محوریت فرمانداری در دستور کار است و با واحدهای غیرمجاز در محله دولت آباد برخورد می شود و در این میان نیز پرونده هایی برای ارجاع به مراجع قضایی تشکیل شده است.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : مهر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.