پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 5007
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, دو کلمه حرف حساب, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی, گزارش تاریخ انتشار : ۰۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ |
شهر روشن گزارش می دهد؛

گرفتاری دولتمردان در دام تهاجم فرهنگی/ وقتی با فیلترینگ بازی از توئیتر نرفته بر می گردند!

رفتار دوگانه دولتمردان و سیاست های ناکارآمد اعمال محدودیت جامعه با تبعات بازی های فیلترینگ سلب اعتماد مردم را سبب شده و زمینه آشفتگی در کنترل تهاجم فرهنگی را رقم زده است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، وقتی مسوولان نظام اسلامی در دام تهاجم فرهنگی گرفتار شوند و مسئله نفوذی که مقام معظم رهبری مورد توجه قرار می دهند، مغفول بماند، نتیجه اش می شود، ناکارآمدی دولتمردان، آشفتگی در فضای مجازی و رفتارهای تامل برانگیزی که گاها چندین بار در روز مشاهده می کنیم.
فلاحت پیشه از توئیتر نرفته برگشت!
فلاحت پیشه که چندی پیش توئیتر را کنار گذاشته بود و ادعای وطن پرستی را سر می داد، اکنون که تاب دوری از آن را نداشته به این فضا برگشته و توجیهی برای این نوع اعمال مقهرانه خویش عنوان کرده است که جای تامل دارد، این در حالی است که فضای مجازی فیلترینگ های متعدد را در راستای امنیت اعمال می کند، اما برخی مسوولان به ضن خود تحریم ها را دور زده اند و از ابزار های استکباری استفاده می کنند!
براساس این گزارش، رئیس پیشین کمیته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حدود یک ماه قبل در توییترش نوشته بود: “در ایامی که برای کشاندن وطنم به جنگ طراحی شده بود، تمام تلاشم پرهیز از این دام بود.
وی افزود: از ۷ تا ۹ سالگی زیر بمب و موشک باران با خون عزیزانم جنگ را تجربه کردم و از کشتار و ترور نترسیدم، اما دیگر بیش از این تحمل ترور شخصیت را ندارم. با پوزش از همه حضور توییتری خود را معلق می‌کنم.

به گزارش شهر روشن، این در حالی است، که حسن روحانی رئیس جمهور وقت که خود نیز در استفاده از انواع ابزارهای استکباری برای رد و تبادل وقایع و مراسمات خویش مستثنی نیست، با اعمال فشارهای بی تدبیرانه، جامعه  و آذری جهرمی وزیر ارتباط را بر فیلترینگ کردن وسائل ارتباط جمعی دعوت می کند، اما آحاد جامعه که اطلاعات قبلی و شخصی در این فضا دارند با وجود طرح های متعدد، دیگر استقبالی از پیام رسان های داخلی نداشته، با نصب انواع فیلترشکن ها که تبعات ناگواری دارد امور خود را به دشورای انجام می دهند، از طرفی سردرگمی نهادهای دولتی باوجود ابزاری که امنیت آن تایید نمی شود نیز مسکوت و قابل تامل مانده و اکثریت آنان با اصطلاحا دورزدن تحریم ها به این فضا برگشتند و عملا صرف هزینه های بسیار و عدم انسجام عمومی دردسرساز شده است.
نمونه این نوع آشفتگی ها را می توان در بازگشت کانال های رسانه های اصول گرا وداصلاح طلب و خودداری آنان در استفاده از پیام رسان های داخلی دید، همچنان که اکثر استانداری استان ها نیز که پیشتر ادامه فعالیت شان را در وسایل ارتباط جمعی ترک گفته بودند، اکنون در همان فضا اطلاع رسانی می کند، اما هماهنگی جلسات را برای آگاهی اصحاب رسانه در پیام رسان های داخلی و با تاخیر و بی نظمی انجام می دهند، که سبب اعتراض اکثر این قشر شده است و این مسئله معضلاتی را برای اکثریت افراد و اقشار به وجود آورده است.
جالب تر اینکه نهادهای دولتی با رفتارهای مقهرانه و دور از انتظار رفتارهای عجیب و غریبی را در فضاهای مجازی از خود بروز می دهند که این مهم با آنچه در کلام و شعارهای آنان رویت می کنیم در تناقض شدید و کامل است!
بمباران و تخریب احزاب و توییتر زدن های این مسوولان در انواع و اقسام مسائل اجتماعی به ویژه که نمونه بارز آن در مورد محمدعلی نجفی شهردار اسبق پایتخت که با به قتل رساندن میترا استاد همسر سابقش در محکومیت و بازداشت است، نیز جای تامل دارد!

به گزارش شهر روشن، اکنون هر دم از این باغ بری می رسد و تازه تر از تازه تری افکار عمومی را از واقعیت دور می کند و در خفا انواع و اقسام اختلاس ها، واگذاری بخش های دولتی به خصوصی، فرار افرادی چون معاون امور مالی وزیر نفت از کشور و… را رقم می زند که این مسیله علاوه بر اینکه سبب عدم اعتماد عموم جامعه به عملکرد مسوولان شده، از سویی صدای مقامات ارشد را درآورده به ویژه توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با انواع و اقسام فسادهای اجتماعی را هم سبب شده است.
امروز علاوه بر چالش های اجتماعی رفتارهای مسوولان نیز که الگوی برخی جوانان محسوب می شوند، اسف بار بوده و جای تجدید نظر دارد، جالب تر اینکه رسانه های داخلی با آب و تاب نیز این تحولات را در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون توجه به تبعات آموزشی در اسرع وقت اطلاع رسانی می کنند و بر آن می بالند، نمونه آن رفتارهای مقهرانه برخی شخصیت های اصطلاحا سیاسی کشور بوده که نفعی برای جامعه ندارند.

“توییت جدید فلاحت پیشه پس از تعلیق چند هفته ای توییتر خود”
پرچالش‌ترین سال زندگیم را وقف مقابله با حاکمیت کاسبان جنگ و تحریم بر سرنوشت کشورم کردم. اکنون فقط به عنوان یک میهن‌پرست و فارغ از تهدید و تحدید نوچگان قدرت، به حوزه عمومی باز می‌گردم.
براساس این گزارش، طی هفته های پیش، بروجردی با کسب ۱۵ رای، رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس شد و مطالبی با عنوان پایان ریاست کوتاه و یکساله فلاحت پیشه که گویا حاکی از عدم رضایت مردم استان دارد، در فضای مجازی می چرخید و اعلام شد، که دوره ریاست فلاحت پیشه بر کمیسیون امنیت ملی هیچ دستاورد و امتیاز مفیدی برای شهرستان اسلام آباد غرب و دالاهو نداشت.

گفتنی است، در حالی که انواع پهبادهای جاسوسی آمریکایی از سوی سپاه پاسداران مورد هدف و انهدام قرار می گیرد، دیگر اینگونه اعمال متناقض توسط مسوولانی که حتی امنیت ملی را در دست داشته اند و با زحمت دادن خویش جای خدمت به جامعه، همچون رسانه ها، فقط در فضای مجازی گشت و گذار دارند و توپ را به میدان یکدیگر می اندازند و شانه از مسوولیت خالی می کنند، نشانگر افتادن آنان در دام تهاجم فرهنگی است.
ف. ز: فعال رسانه ای
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.