پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 4690
  پرینتخانه » اخبار جدید تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ |
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه خبر داد

تمسک به کرامات رضوی در حفظ شعائر دینی جهان اسلام

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: تمسک به مقدسات و کرامات رضوی در حفظ شعائر دینی جهان اسلام اثرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، آیت الله شیخ مصطفی علما صبح امروز در جلسه دیدار علمای اهل تسنن با آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه و هم اندیشی برنامه جشن های دهه کرامت که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم همگی بتوانیم در خدمت ائمه اطهار باشیم و در این مسیر حرکت کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با یادآوری محبت اهل بیت(ع) که از سوی پیامبر معظم اسلام در جهان ابلاغ شده است، افزود: روایات زیادی از سوی مفسران وجود دارد که مبنی بر مودت مسلمانان بوده و بر اتحاد آنان تاکید می کند.
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به کرامت پرچم متبرک حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) که از سوی همه مسلمانان قابل احترام و اقتدا است، افزود: این پرچم متبرک رضوی قرابت با رسول خدا و ائمه اطهار دارد و به خاطر منصوب بودن آن به اولیای الهی به این حضرت معصوم تمسک می جوییم.
این مسؤول با بیان این مثال که لباس شهدا برای همه ما عزت بخش و مقدس است، ادامه داد: این مقدسات سبب هدایت، اسلامی بودن و بقای جامعه اسلامی ما می شود.
علما بر لزوم اجرای یادواره های شهدا و گرامیداشت و تکریم خانواده های آنان اشاره و بیان کرد: این نوع مقدسات دینی در فرهنگ ما نهادینه شده، چراکه امروزه به درجه معنویت و احترام خاص آن پی برده ایم.
وی با اشاره به اینکه همه مسؤولان باید برای برگزاری هرچه بهتر دهه کرامت توجیه شوند، ادامه داد: اسلام سوژه و مناسبت های مذهبی بسیاری دارد و با شعائر آن زنده است، چراکه خداوند هم فرمودند مکه را برای شعائر دین به وجود آوردم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه باید در طول سال برنامه ریزی ایام دهه کرامت صورت بگیرد، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم از آثار و برکات آن به خوبی استفاده کنیم.
انتهای پیام/ت
 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.