پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 4687
  پرینتخانه » اخبار جدید تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ |
نماینده جشن های بین المللی زیر سایه خورشید در کرمانشاه مطرح کرد

تحقق سیاست های کلان نظام و اتحاد اقوام در دهه کرامت

دبیر جشن های بین المللی زیر سایه خورشید در استان کرمانشاه با اشاره به تحقق سیاست های کلان نظام و اتحاد اقوام در دهه کرامت، گفت: جشن های رضوی زیرسایه خورشید باید منسجم تر برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، رضا فرخشاهی در جلسه دیدار علمای اهل تسنن با آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: جشن های زیرسایه خورشید بیش از چهارده سال در کشور ایران و ۲۰ کشور جهان در بخش های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و… برگزار می شود، همچنین همه این بخش ها از برکت حضور کاروان های رضوی مستفیض می شوند.
دبیر جشن های بین المللی زیر سایه خورشید در استان کرمانشاه افزود: در سایه سار پرچم رضوی سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران تحقق یافته و وحدت شیعه و سنی را رقم زده است.

وی با بیان اینکه امروزه عربستان میلیاردها هزینه صرف ایجاد تفرقه افکنی در جوامع اسلامی می کند، متذکر شد: باید با تلاش همه نیروهای مربوطه در کشور با تدابیر منسجم و به کار گرفتن اهداف جشن های زیرسایه خورشید در استان کرمانشاه برنامه های دهه کرامت را به خوبی پیش ببریم.
این مسؤول خاطرنشان کرد: در مناطق اورامانات مردم اهل تسنن باید توطئه هایی که نظام اسلامی را تهدید می کند خنثی کرده و با اتحاد بیشتر در کنار اهل شیعه به خدمت گذاری بپردازند.
وی با اشاره به سه ضلع کاربردی که برای اجرای بهتر جشن های زیرسایه خودشید در دهه کرامت حائز اهمیت است، بیان کرد: یک ضلع آن مردم هستند و فرماندهان باید جامعه را پای کار بیاورند و روزی که کاروان ها وارد شهرستان ها می شوند باید مردم مطلع شوند و بتوانند به موقع به استقبال خادمان و پرچم رضوی بیایند.
فرخشاهی با اشاره به اینکه می توان شورای اداری برای کاروان های عظیم و معنوی جشن های زیر سایه خورشید تشکیل داد، گفت: بهره مندی و استفاده از ظرفیت سیاسی اجتماعی و…این مراسمات رضوی مشهود خواهد بود تا همه با عزمی راسخی در این همایش ها حضور داشته باشند.
این مسؤول بیان کرد: می توان شبکه هایی راه اندازی شوند که مردم پای کار بیایند و کارگروه هایی در این راستا تشکیل داد تا برنامه های دهه کرامت به خوبی و در کمال امنیت و آرامش در استان کرمانشاه اجرایی شوند.
وی به لزوم جذابیت محتوای جشن های زیرسایه خورشید تاکید و عنوان کرد: بهتر است در هنگام حضور کاروان های خادمان حضرت رضا(ع) از نخبگان و فرهیختگان قدردانی شود، همچنین مجالس قرآنی با حضور اهالی استان به ویژه منطقه اورامانات شکل بگیرد، تیم های درمانی پای کار باشند و جشن های ازدواج تشکیل شود تا قابلیت اجرای مناسب تری را داشته باشند.
فرخشاهی گفت: سال قبل جشن های چندهزارنفری در سالروز ولادت حضرت ثامن الحجج(ع) برای زوج های جوان تشکیل داده شد و در این ایام مراسمات معنوی با هدف معرفی کرامات آقا علی ابن موسی الرضا(ع) را راه اندازی کنیم.
دبیر جشن های بین المللی زیر سایه خورشید در استان کرمانشاه اظهار داشت: از ظرفیت های عظیم این کار معنوی در دهه کرامت باید استفاده کنیم و بتوانیم مقدمات حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) را ایجاد کنیم.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.