پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 4416
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۹:۴۷ |
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد

فعالیت ۵۴ مرکز تحقیقاتی مزارع کشاورزی در کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از فعالیت 54 مرکز تحقیقاتی مزارع کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، نوربخش حاتمی صبح امروز در دومین جشنواره ملی روز مزرعه که در ایستگاه تحقیقاتی اسلام آبادغرب برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه یکی از استان های مستعد در بخش کشاورزی و دامپروری است، همچنین فستیوال های خوبی در گذشته برگزار کرده است، لذا امروز جشنی به منظور کسب موفقیت های بخش کشاورزی استان اجرا می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده بهره برداران بخش کشاورزی از تلاش مدیران ذی ربط و کشاورزان قدردانی داریم، محققان ما حضور پر رنگی را در عرصه کشاورزی به منصه ظهور رساندند.
وی با اشاره به اینکه ۵۴ مرکز خدمات ترویجی بخش کشاورزی در استان کرمانشاه فعالیت دارد، افزود: این مراکز با وجود بیش از ۸۴۰ هکتار در عرصه زراعی، دیم و باغی که اکنون ۶۴۹  هکتار پهنه برای آن تعریف شده با ۶۵ محقق معین در ۵۴ مرکز خدمات به صورت روزانه در حال فعالیت و آموزش بهره برداران هستند و اقدامات خوبی در حال انجام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر تعامل خوبی با جهاد دانشگاهی داریم و تلاش می کنیم که ارتباط و تعامل های بیشتر و موثرتری در راستای توسعه و رشد بخش تحقیقاتی و کشاورزی صورت بپذیرد.
این مسؤول با بیان اینکه انواع محصولات کشاورزی به ویژه دانه های روغنی آفتاب گردان و… در استان کرمانشاه کاشت می شود، افزود: سالانه بیش از ۲ هزار لاین در مرکز تحقیقاتی اسلام آبادغرب مورد ارزیابی قرار می گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: یکی از موفق ترین مراکز تحقیقاتی کشور در شهرستان اسلام آبادغرب است، لذا در تلاش هستیم که مراکز کشاورزی ما نیز در دیگر مناطق ارتقا پیدا کنند.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از ماموریت ها تحت شعاع محدودیت های امکانات در سازمان جهادکشاورزی استان قرار گرفته است، یادآور شد: کارشناس های بخش کشاورزی ما آموزش های خوبی را دیده اند و با اقدامات موثری که انجام شده تا امروز ۹۰ هزار تن محصول گندم برداشت کردیم که از نتیجه بی نظیری برخوردار بوده و حاصل همین تلاش ها است.
حاتمی با اشاره به اینکه در بخش کاشت اقلام گندم دیم نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است، گفت: برای مقابله با آفت زنگ زرد اگر سمپاشی نمی کردیم صدمات جبران ناپذیری به مزارع ما در استان کرمانشاه وارد می شد.
این مسؤول ضمن گرامیداشت روز ملی مزرعه و قدردانی از تلاش کشاورزان استان کرمانشاه، تصریح کرد: توصیه ای به بهره برداران و تولید کننده گان کشاورزی داریم و آن اینکه با توجه به شرایط سال جاری از جمله وقوع سیل و… بحث بیمه را جدی بگیرند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم بیش از پیش در راستای خدمت به بخش کشاورزی و شکوفایی توانمندی استان حرکت کنیم.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.