پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 4320
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, یادداشت تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ |
یادداشت:

عوامل اشاعه بی اخلاقی در جامعه

شناخت وظيفه و چگونگی مقابله با فساد در جامعه ملتزم شناسایی عوامل و موجبات فساد و سپس یافتن به راه های مقابله با آن است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، عوامل ایجاد فساد در جامعه و تاثیرات مخرب آنها را می توان در موارد زیر جستجو کرد:
۱. مشروبات الکلی: نوشیدن آن آدمی را سست اراده، پست و بی شخصیت می سازد و موجبات سلب توفیقات و دوری از خداوند می شود.
۲. قماربازی: انسان را لاابالی می کند، روابط خانوادگی را از هم می پاشد، عامل دشمنی و کینه توزی می شود و زمینه خشم و انتقام را فراهم می سازد.
۳. مواد مخدر: اعتیاد به آن نابود کننده استعدادهای روحی و جسمی انسان است و باعث می شود آدمی، شرافت، ناموس، حیثیت و دین خود را بر باد دهد.
۴٫ روابط نامشروع: نکته مهم این است که روابط نا مشروع به صورت تدریجی محقق می‌شود. یعنی از نگاه شهوت انگیز شروع می‌شود و با یک لبخند یا گفتگویی ادامه یافته و زمینه برای ارتباط های بعد فراهم می‌شود، جوانانی هستند که به خاطر این روابط به گرفتاری‌های فراوان روحی، اجتماعی و جسمی دچار شده‌اند و عاقبت رسوا شده و شخصیت اجتماعی و معنوی خویش را از دست داده‌اند.
۵. مجالس خوش‌گذرانی: افرادی که روح تقلید از فرهنگ غرب، آنان را به طور مخفیانه به تشکیل چنین مجالسی وادار می‌کند.
۶. فیلم های مبتذل: باعث شهوت پرستی، خوش گذرانی، بی عفتی، بی حیایی، روابط نامشروع و بسیاری انحرافات می شود.
۷. موسیقی های طرب: یعنی از آن دسته موسیقی‌هایی که حالت ابتذال داشته، مناسب لهو و لعب باشد. موسیقی مبتذل علاوه بر ضررهای معنوی و اخلاقی مانند مردن دل ها، محروم شدن از لذت انس با خدا، پاره شدن پرده های عصمت و سبک شدن عقل و … برای جسم و اعصاب هم آثار سویی دارد که امروزه از نظر علمی ثابت شده است.
۸. دوستان ناباب: باعث فساد و سقوط انسان در منجلاب گناهان و آلودگی های متعدد می‌شود. نشانه‌های دوستان ناباب عبارتند از : بی تقیدی به دستورات الهی، تملق و چاپلوسی، ارتباط با ناپاکان، سوسه گری و …
علاوه بر عواملی که موجب فساد در جامعه می شود، یک سری زمینه های فساد نیز وجود دارند که جوانان باید مواظب این زمینه ها بوده و به گونه ای برخورد کنند که مبادا این امور ، آن ها را به انحطاط و فساد بکشانند.
۱. اوقات فراغت غیر مفید: منظور ساعاتی است که جوانان مشغول کاری اعم از سرگرمی، تفریحی، هنری، تولیدی و خدماتی سودمند نباشند.
۲- فقر و تنگدستی: بسیاری از جوانان که به فساد کشیده شده اند علت آن، فقر و تنگ دستی آنان بوده است. جوانان اگر کار و تلاش کرده و به خدا توکل کنند و راه تقوا پیشه کنند، هرگز ضعف مالی عامل به انحراف کشیده شدن آنان نخواهد بود.
۳. تجرد : اگر طولانی باشد ممکن است جز عوامل فساد و تباهی باشد.
۴. ثروت و رفاه زیاد: می تواند زمینه ساز فساد باشد البته برای افرادی که از ایمانی ضعیف برخوردار باشند. این نکته لازم به ذکر است که اشاعه فساد و فحشا و ترویج بی بند و باری و منکرات از نمونه های تهاجم فرهنگی است.
دشمنان انقلاب و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی این ملت این راه را بهترین راه برای تضعیف و نابودی فرهنگ اسلام و جایگزین کردن فرهنگ غرب می دانند و به دنبال اهداف زیر هستند:
۱. سرگرم کردن جوانان در فساد و در نتیجه غافل ماندن از مسائل اجتماعی و سیاسی و اقتصادی.
۲. سلب روحیه انقلابی از جوانان.
۳. گرایش به فرهنگ بی پایه و مبتذل غرب.
برای رسیدن به راهکار، گام نخست یافتن ریشه و علل و عوامل بی اخلاقی در سطح جامعه است.
تنظیم: سردار علیرضا مرزبانی جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.