پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 3751
  پرینتخانه » اخبار جدید تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ |
معاون وزیر نفت خبر داد

افزایش ظرفیت تولیدات پتروشیمی به ۹۲ میلیون تن در آینده/ شرکت صنعتی خلیج فارس سنقر یکساله بهره برداری می شود

معاون وزیر نفت با اشاره به افزایش ظرفیت تولیدات پتروشیمی ایران در 1400 به 92 میلیون تن در سال، گفت: شرکت صنعتی خلیج فارس سنقر یکساله بهره برداری می شود.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، بهزاد محمدی در آیین آغاز عملیات اجرایی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که با حضور جمعی از مسؤولان در شهرستان سنقروکلیایی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم ما توجه به صنایع پایین دستی است، که برای مقام معظم رهبری نیز حائز اهمیت است.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه طرح بالادستی صنایع پتروشیمی خلیج فارس خوراک خود را از منابع نفت و گاز تامین می کنند، افزود: طرح های پایین دستی در رونق اشتغالزایی ظرفیت بالایی دارند.
این مسؤول ادامه داد: با کلنگ زنی پروژه شرکت صنعتی پتروشیمی خلیج فارس در سنقر مجموعه هلدینگ خلیج فارس در ظرفت مدت ۱۴ ماه آماده می شود و شاهد بهره برداری آن خواهیم بود، همچنین قدرت این را داریم در صنعت پتروشیمی توسعه بیشتری را دارد.
وی افزود: در حوزه مخازن گاز رتبه اول کشور و در بخش مخازن نفت رتبه چهارم جهان را داریم، همچنین برنامه ریزی ما در سال های آتی آن است که وضعیت بود.
محمدی بیان کرد: قریب ۵۵ مجتمع پتروشیمی در کشور داریم که ۶۵ میلیون تن ظرفیت سالانه صنعت است و بخش عمده ای در صنعت مصرف ما در سال ۳۱ تن محصولات پتروشیمی است که ۲۱ میلیون تن به کشورهای دیگر صادر می کنیم، همچنین ۹ میلیون تن را در خود کشور مصرف و به فروش می رسانیم.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی مجموع درآمد کشور از صنعت پتروشیمی را در سال ۱۷ میلیارد دلار دانست و گفت: از این میزان ۱۲ میلیارد دلار سهم صادرات است.
معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه کار بزرگی به دوش ما است و امیداریم به ظرفیت بیشتری دست پیدا کنیم، ادامه داد: قریب ۶۵ پروژه زنده و در حال فعالیت داریم، که بین ۲۰ الی ۹۹ درصد پیشرفت دارند از این طرح ها ۶ تای آن طرح تامین خوراک است که ۱۵ میلیون تن به ما تامین خوراک می دهد.
محمدی تصریح کرد: ۵۳ پروژه شرکت های صنعتی پترشیمی خلیج فارس ایران را در دستور کار است و امیداریم در سال ۱۴۰۳ ظرفیت تولید ما به حدود ۱۳۰ میلیون تن برسد که این عدد در دراز مدت بالاتر از این خواهد بود.
معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: بعد از پتروشیمی، نفت خام به شدت مورد توجه است تا بتوانیم به عنوان منبع درآمد مورد توجه ویژه قرار دهیم.
این مسؤول گفت: با رایزنی وزیر نفت ۲۰ طرح پترشیمی را به عنوان اولویت قرار دادیم که سه طرح را در سال ۹۸ خواهیم داشت و در ابتدای سال ۱۴۰۰ از ظرفیت ۶۵ میلیون تن به ۹۲ میلیون تن می رسیم و سهم صادراتی کشور افزایش خواهد داشت.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.