پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 3655
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, سایر اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ |
معاون سیاسی استانداری کرمانشاه:

مهم ترین وظیفه مجریان انتخابات، صیانت از رای مردم است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به لزوم برگزاری انتخابات آرام و محصول آگاهی، گفت: مهم ترین وظیفه مجریان انتخابات، صیانت و امانت داری از رای مردم است.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، محمد ابراهیم الهی تبار در نشست با معاونان سیاسی امنیتی فرمانداری های استان کرمانشاه که با موضوع انتخابات اسفندماه برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از همه ظرفیت ها سبب برگزاری انتخابات به بهترین شکل خود خواهد شد و آرامش مجریان انتخابات موجب آرام شدن فضای انتخابات می شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه به شرایط ویژه سال ۹۸ برای کشور و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: مهم ترین وظیفه مجریان انتخابات، صیانت و امانت داری از رای مردم است.
وی با تاکید براینکه مجریان انتخابات نباید خود را در معرض اتهام جانبداری در انتخابات قرار دهند، گفت: سال ۹۸ در شرایطی آغاز شد که کشور از یک سو با سیل خسارت زا روبرو شد و از سوی دیگر با خروج آمریکا از برجام فضای بین المللی و داخلی متاثر از آن شده است.
الهی تبار به سیل اخیر در کشور و آسیب رسانی به ۱۶۰ هزار واحد که بسیاری از زیرساخت ها را از بین برد و نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت به جای گذاشته است، گفت: آمریکا با فشار اقتصادی و جنگ روانی به دنبال کاهش تاب آوری اجتماعی و ایجاد نارضایتی ها به مانند اتفاقات سال ۹۶ در کشور است.
وی با ابراز اینکه تا زمانی که برجام برقرار بود کشور چالش آنچنانی نداشت، عنوان کرد: اکنون با خروج از برجام کشور دیگر ذیل فصل هفت سازمان ملل قرار ندارد و این ماهستیم که از اروپا و اعضای شورای امنیت مطالبه گر اجرای آن هستیم.
وی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال تکرار رخدادهای عراق، افغانستان و لیبی در ایران بوده به نحوی که با فشار اقتصادی و جنگ روانی اعتراضات اجتماعی را افزایش داده است، گفت: نظام ایران برآمده از اراده مردم بوده و با عراق دوران صدام یا افغانستان زمان طالبان تفاوت اساسی دارد.
این مسؤول با اشاره به اینکه مردم ایران با خون و جان خود این نظام را به پا و حفظ کرده اند، افزود: رمز ماندگاری نظام اسلامی ایران با وجود همه فشارها و تهدیدها سرمایه اجتماعی و مشارکت مردم بوده است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: افزایش سرمایه اجتماعی مستلزم تکریم ارباب رجوع و صحبت با مردم و پرداخت به حقوق شهروندی است.
وی ادامه داد: ارتباط با احزاب، سازمان های مردم نهاد و تقویت این گروه ها، تعامل با نمایندگان و بهره گیری از بزرگان و افراد صاحب نفوذ در استان به طور حتم می تواند تقویت کننده سرمایه اجتماعی باشد.
این مسؤول با اشاره به اینکه شاکله حکومت باید از احزاب باشد، گفت: احزاب می بایست فعالیت مستمر داشته و منحصر به این نباشد، که چراغ خود را تنها در شب انتخابات روشن کنند و به دنبال انتصاب بخشداران بروند.
وی با تاکید بر اینکه معاونان سیاسی فرمانداران ضروری است که با مردم گفتگو کرده و شنوای مباحث باشند، تصریح کرد: علاوه بر اجرای سیاست های کلان، حل مشکلات مردم نیز اصلی ترین وظیفه مدیران به حساب می آید.
الهی تبار با اشاره به اینکه در مسائل اجتماعی می طلبد که شاخص های اجتماعی شهرستان ها همواره مورد پایش قرار گیرد، متذکر شد: شاه بیت کار وزارت کشور مسائل سیاسی و امنیتی بوده و هدف مسائل امنیتی بالا بردن احساس امنیت در میان مردم است.
وی با یادآوری اینکه در برگزاری انتخابات باید طوری عمل کرد که متهم به جانبداری نشد، گفت: مجریان انتخابات تنها صاحب یک رای هستند و اصل کار، صیانت و امانت داری از رای مردم است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: اطمینان دارم که با اشرافیت کامل مجریان انتخابات برقوانین و حوزه های انتخابیه، انتخابات امسال بسیار مطلوب در استان اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.