پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 3626
  پرینتخانه » اخبار جدید تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ |
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

حضرت علی(ع) الگوی مسؤولان نظام و حکومت اسلامی باشد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسؤولان نظام و حکومت اسلامی می بایست حضرت علی(ع) را اسوه و الگوی رفتاری خود قرار داده و در خدمت به مردم تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، آیت‌الله محمود محمدی‌عراقی پیش از  ظهر امروز در جلسه درس اخلاق که با حضور مدیران و مسؤولان در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بالاترین درجه تقوا را در عبادت خالص خدا معنا می شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مسؤولان نظام و حکومت اسلامی باید امیرالمومنین حضرت علی (ع) را اسوه و الگوی خود قرار داده و در خدمت به مردم کوتاهی و قصور نکنند.
این مسؤول با بیان اینکه حضرت علی (ع) خدا را نه به خاطر ترس از دوزخ و یا طمع بهشت، بلکه به خاطر اینکه شایسته عبادت است، عبادت می‌کرد، افزود: همچون حضرت علی (ع) باید خدا را خالصانه عبادت کنیم و پروردگار را در همه امورات ناظر بر رفتار و اعمال خود ببینیم.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری به کرامات حضرت علی(ع) اشاره و تاکید کرد: خورشید حقیقت را نمی‌توان پنهان کرد و جایگاه و منزلت این حضرت افزون از همه توصیف ها است.
وی با اشاره به اینکه هر چند که دشمنان سعی بر آن داشتند فضائل امیرالمومنین(ع) را کتمان کنند، اما نتوانستند، گفت: امروزخ ه شاهد هستیم که کرامات حضرت علی(ع) به همت نویسندگان غیرمسلمان مکتوب شده است و هر روز در حال نشر سخنان این مولای متقیان هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به تفسیر حکمت‌ها و نامه‌های امام علی (ع) در نهج‌البلاغه به مالک‌اشتر پرداخت و لزوم ترویج آن را در جامعه ضروری دانست.
این مسؤول با اشاره به حاکمیت دینی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در کشور، اظهار داشت: امروز انقلاب با همه دشمنی‌های استکبار و غرب، چهل سالگی خود را با افتخار  پشت سر گذاشته و وارد گام دوم شده است، بنابراین برای اصلاح ضعف های خود در تلاش است که همانند حکومت علوی رفتار و عمل شود.
انتهای پیام/ت

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.