پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 3579
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, اقتصادی, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ |
با حضور جمعی از مسؤولان استانی صورت گرفت

مصوبات مهم ستاد تسهیل پیرامون پروژه‌های شستا در کرمانشاه

هفتاد و دومين نشست ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان كرمانشاه با حضور جمعی از مسؤولان استان در ساختمان شهيدان مهری وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی سازمان صمت استان نشست ستاد تسهیل با حضور جمعی از مسؤولان استانی از جمله میثم زالی دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، محسن دارابی رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه، نمایندگان استان در مجلس شورای و نمایندگانی از وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و امور دارایی، اطلاعات و نیز نمایندگانی از خانه صنعت و معدن، بانک مرکزی، بانک کشاورزی، بانک سپه، هلدینگ تأمین اجتماعی و شستا در کرمانشاه برگزار شد.
این نشست منجر به اخذ تصمیمات مهمی در زمینه رفع مشکلات تولید برخی کارخانه و شرکت‌های مهم استان شد که به شرح ذیل، به تائید اعضای حاضر در نشست رسید:
مقرر شد طی یک هفته؛ دبیرخانه ستاد تسهیل، موضوع کارخانه کاغذ غرب را با حضور نماینده شستا، بانک سپه، وزارت کار و وزارت صمت، جهت بررسی مجدد، نهایی و در صورت‌جلسه ابلاغ کنند.
مقرر شد جلسه‌ای با حضور استاندار کرمانشاه، طلب کاران و اداره تسویه، جهت تعیین تکلیف و نحوه پرداخت مطالبات کارخانه اسی سیتریک برگزار شود.
مقرر شد بدهی بستانکاران و طلب کاران اسید سیتریک پس از احصاء توسط شستا پرداخت شود.
مقرر شد شستا کلیه اقدامات حقوقی خود را در خصوص تجدید نظرخواهی و روند ورود مدیرتسویه و پیگیری موضوع مربوط به ورشکستگی را متوقف کنند.
مقرر شد شستا نسبت به تأمین سرمایه در گردش موردنیاز برای راه‌اندازی کارخانه اسیدسیتریک را با ظرفیت حداقل هشتاد درصد تولید به میزان حداقل ۴۰۰ میلیارد ریال، اقدام کنند.
مقرر شد رفع سوء اثر چک‌های برگشتی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی با جایگزینی چک‌ها به بانک کشاورزی صورت پذیرد.
مقرر شد بانک کشاورزی با اعطاء ۲۴ ماه تنفس برای اقساط اجاره به‌شرط تملیک شستا مربوط به کارخانه اسیدسیتریک، موافقت کنند.
آقای عمی؛ به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار توسط شستا در خصوص پروژه اسیدسیتریک به استاندار معرفی شد.
مقرر شد شستا حداکثر ظرف مدت یک هفته، برنامه عملیاتی و زمان‌بندی خود را برای راه‌اندازی کارخانه اسید سیتریک ارائه و حداکثر تا آخر مردادماه پروژه راه اندازی شود.
مقرر شد وزارت صمت، مشروط به تأمین نیاز داخل، اقدام به ممنوعیت واردات اسیدسیتریک کند، ضمناً سیاست تعرفه ۲۶ درصدی برای سه سال استمرار داشته باشد.
شرکت بیستون تامین متعهد می‌شود نسبت احراز مابقی زمین محل اجرای طرح (۲۰ هکتار) اقدام و به بانک ارایه کند.
شستا موافقت خود را مبنی بر تکمیل و راه‌اندازی طرح، اعلام و مقرر شد ظرف مدت ۱۰ روز، طرح توجیه فنی، اقتصادی و مالی را به بانک صنعت و معدن، ارائه و پس از به‌روزرسانی، حداکثر ظرف یک ماه نسبت به اجرای طرح با مشارکت بانک به نسبت مساوی اقدام کنند (نیاز مالی پروژه ۱۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است)
شستا متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح و بنا به درخواست بانک عامل، نسبت به آورده سهم خود، ظرف مدت ۹ ماه اقدام کند.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.