پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 3391
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اقتصاد کرمانشاه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸ |
به همت جمعیت امام علی(ع) کرمانشاه انجام می شود

برگزاری کوچه گردان عاشق همزمان با شب های قدر در کرمانشاه

مراسم کوچه گردان عاشق همزمان با شب های قدر در کرمانشاه به همت جمعیت مستقل امداد دانشجویی و مردمی امام علی(ع) باهدف شناسایی و کمک به نیازمندان در استان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، جمعیت مستقل امداد دانشجویی و مردمی امام علی(ع) یک سازمان مردم نهاد غیر سیاسی و غیر دولتی است که با هدف کاهش آسیب های اجتماعی از سال ۱۳۷۸ به صورت رسمی فعالیت می کند.
براساس این گزارش، این جمعیت دارای شماره ثبت ۱۹۰۶۱ و مجوز فعالیت از وزارت کشور است، همچنین این سازمان مردم نهاد از سال ۲۰۱۰ دارای مقام مشورتی در شورای امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد شده است.
جامعه هدف خدمات امدادی جمعیت را کودکان و زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب که اغلب ساکن محله های حاشیه و پر معضل هستند، تشکیل می دهند.
همه اعضای جمعیت امام علی(ع) به صورت داوطلبانه و رایگان فعالیت می کنند و کلیه هزینه ها و برنامه های جمعیت از محل  کمک های مردمی تامین می شود.
خوب است بدانید که مأموریت این موسسه مردم نهاد رسیدن به جهانی استوار بر پایۀ عدالت و صلح با نگاه ویژه به افراد آسیب‌پذیر به ‌ویژه کودکان است. در همین راستا حدود ۳۵۰۰ کودک معصوم در سراسر کشور در خانه‌های ایرانی تحت پوشش خدمات جمعیت امام علی(ع) قرار گرفته اند تا فردا روزی بتوانند چهره و نام محله خود را تغییر دهند.
جمعیت امام علی (ع) در طول سال طرحها و آیین های گوناگونی همچون هفت سین برکت، کعبه کریمان، طفلان مسلم، یلدا در کوچه های فقر، صفای سعی و… را به منظور حمایت از کودکان و زنان تنها مانده و نیازمند یاری و نیز کاهش معضلات فرهنگی، اجتماعی جامعه طراحی و اجرا می کند.
کوچه گردان عاشق، نخستین و قدیمی ترین طرحی است که از سال ۱۳۷۸ تا کنون بی وقفه در سراسر کشور برگزار شده و با گذشت بیش از ۱۹ سال سعی دارد عبادتی اجتماعی را (در کنار عبادات فردی) در شب های قدر و به خصوص ایام شهادت مولا علی(ع) ترویج کند.
به گزارش شهر روشن، از مهمترین اهداف این طرح می توان به تأمین نیازهای اولیه خانواده های نیازمند، معرفی خانواده های نیازمند به خیرین و ایجاد یک پل ارتباطی بین خیرین و نیازمندان، گسترش فرهنگ نوع دوستی برای فراگیر شدن کردارهای دگرخواهانه و امور خیریه در سطح جامعه، ایجاد امید در خانواده های نیازمند برای ادامه زندگی، نزدیک شدن به خانواده ها برای شناسایی مشکلات فرهنگی و اجتماعی کودکانِ آن‏ها و ادامه فعالیت مددکاری با آنان در آینده، شناسایی مناطق و خانواده های محروم و نیازمند در سطح کشور اشاره کرد.
کیسه های مایحتاج مورد نیاز یک ماهه هزاران خانواده محروم شامل (برنج، روغن، گوشت، مرغ، عدس، لوبیا قرمز، نخود، قند، شکر، رب گوجه فرنگی، خرما، پنیر، ماکارونی، چای، تن ماهی، مایع ظرف شویی، پودر لباس شویی، شامپو، صابون و خمیردندان ) در شب های قدر و در آیین کوچه گردان توسط دانشجویان و مردم، تهیه و به درب خانه های این عزیزان برده می شود و این حرکت در واقع به تأسی از کوچه گردی های عاشقانه مولا علی(ع) و سیره عملی زندگی ایشان در یتیم نوازی و مهر به همنوع، صورت می گیرد.

برآورد می شود که در حال حاضر بیش از ۸۰۰۰ خانواده آسیب دیده و نیازمند در سراسر کشور تحت پوشش این طرح قرار بگیرند. البته تعداد کیسه های آذوقه توزیعی، بستگی به میزان کمک های مردمی در تأمین هزینه آن ها دارد. اگر بیش از مبلغ مورد نیاز برای ۸۰۰۰ کیسه کمک جمع آوری شود، جمعیت امام علی (ع) تعداد خانواده های بیشتری را تحت پوشش طرح قرار خواهد داد.
جمعیت امام علی(ع) استان کرمانشاه در این راستا از همه شما همشهریان خیر و نوع دوست دعوت می کند تا در مراسم بزم مهری هر ساله محل تالار وحدت شهر کرمانشاه واقع در میدان جلیلی برگزار می شود، شرکت کنند.
گفتنی است، خیرین ارجمند می توانند کمک های نقدی و غیرنقدی خود به شماره حساب این جمعیت ۶۱۰۴۳۳۷۹۸۱۷۶۷۰۸۸ به نام جمعیت امام علی(ع) استان کرمانشاه و درگاه پرداخت اینترنتی: donate.sosapoverty.org/kuchegardan و شماره گیری *۷۲۰*۱۱۰# واریز و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی آن مراجعه کنند.
انتهای پیام/ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.