پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 3379
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, فرهنگی و ادبی تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ |
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه

بهره برداری از فاز اول توسعه صحن امام حسین(ع) تا اربعین امسال/ ۱۲۰ موکب کرمانشاهی در کربلای معلی خدمت رسانی می کنند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از بهره برداری از فاز نخست توسعه صحن امام حسین(ع) تا اربعین سال جاری خبر داد و گفت: بیش از 120 موکب کرمانشاهی در کربلای معلی خدمت رسانی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، بهمن صحرایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: تبلیغ و ترویج اهداف و سفارشات اهل بیت عصمت و طهارت باید در دستور کار جامعه به ویژه اصحاب رسانه قرار بگیرد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه تاکید کرد: پیش از انقلاب در کشور و استان امکانات زیارتی چندانی وجود نداشت و خیران بسیاری تقاضای کمک رسانی به زوار را داشتند، لذا طرح توسعه ای و ایجاد ستادعتبات و عالیات شکل گرفت.
این مسؤول با بیان اینکه کرمانشاه از استان های برتر بوده که در همان سال های انقلاب ستاد اربعین شکل داده است، افزود: نیروهای متخصص در بخش خدماتی داوطلبانه در حال آماده باش برای اعزام و خدمات رسانی بوده اند و از آنجا که کار ما تبلیغ و اطلاع رسانی در این امکان مقدس قرار داد، اقدامات فراوانی طی این سال ها صورت گرفته است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان کرمانشاه به پروژه بازسازی صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف اشاره و بیان کرد: این مکان به عنوان مظلوم ترین صحن بود و اکنون به عنوان بزرگترین پروژه مذهبی جهان است و هر زائری وارد آن می شود هنر ایرانی و اسلامی را تحسین می کند، در حال حاضر نیز در حال تکمیل و بهره برداری است.
صحرایی با اشاره به اینکه صحن امامین عسکرین به عنوان صحن برتر در حال خدمات و اسکان زوار است، ادامه داد: کار گشایش و توسعه صحن مطهر کاظمین را داشتیم که در این راستا کارهای شایسته ای انجام گرفته و هر سال به عنوان امر تکلیفی بر خود لازم می بینیم که خدمات رسانی کنیم و همه هزینه و اعتبارات بازسازی نیز تز طریق کمک های مردمی دریافت و نیات واقف اجرایی می شود.

وی با یادآوری اینکه مجموعه ستاد بازسازی عتبات و عالیات مردم نهاد است و پرسنل آن از بازنشستگان دستگاه های مختلف در کنار هم قرار گرفته اند، بیان کرد: این نهاد در حقیقت فرهنگسازی جمع آوری نذورات را انجام می دهند و این خدمات در عراق هم صورت می گیرد و از داوطلبان برای کمک در بازسازی عتبات و عالیات دعوت به عمل می آید.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه خدمات رسانی به اهل بیت(علیه السلام) برای ما افتخار است، گفت: سال قبل پروژه نیم ضریح حضرت زینب(س) به اتمام رسید و نیم ضریح به همت کمک های نقدی و معنوی مردم خیر و نیک اندیش استان کرمانشاه در کربلای معلی نصب شد.
این مسؤول به طرح ملی ستاد عتبات و عالیات استان کرمانشاه و توسعه صحن امام حسین(ع) در کربلای معلی اشاره و بیان کرد: این پروژه کاملا به عتبات ایران واگذاری شده و در حال تکمیل است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه به طرح بزرگ ساخت و بازسازی خیمه گاه تا تل زینبیه در مساحتی بیش از ۱۴۰ هزار متر مربع در کربلای معلی با استفاده از تکنولوژی و امکانات روز جهان اشاره و بیان کرد: این بنا در عمق بیش از ۱۲ متر و در دو طبقه به نام عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) ساخته خواهد شد و در اربعین سال ۹۸ فاز اول آن به بهره برداری خواهد رسید و مجموعه ای بی نظیر در جهان اسلام خواهد بود.

این مسؤول با تاکید بر اینکه افتخار می کنیم که به عنوان خادم اهل بیت(ع) و مردم سهمی بزرگی را استان کرمانشاه بر عهده دارد، ادامه داد: مردم استان نقش بسیاری خواهند داشت و با شماره حساب های ۵۰۴۱۷۲۷۰۱۰۰۷۱۹۲۴ شماره کارت بانک رسالت صحن حضرت زینب (س) و بانک ملی می توانند سهمی در بازسازی این امکان مقدس و متبرکه داشته باشند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هر متر مربع از صحن حضرت زینب(س) بالغ بر چهار میلیون تومان هزینه دارد، خاطرنشان کرد: این صحن در راستای طرح توسعه صحن امام حسین(ع) در کربلای معلی در عراق و در ۲ طبقه ساخته خواهد شد.
صحرایی با بیان اینکه استان کرمانشاه در فاز نخست ساخت ۵۰۰ متر از صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلی را پذیرفته و این مهم به عنوان سند افتخار ایرانی ها است، افزود: هر شهروند کرمانشاهی که در تمایل به مشارکت در این طرح را دارد می تواند از طریق بانک عامل و اقساط بدون ضامن در بازسازی عتبات و عالیات اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم استان کرمانشاه بتواند به تعهدات خود در راستای بازسازی عتبات و عالیات و صحن ائمه اطهار(ع) در موعد مقرر اقدام کند، تصریح کرد: این پرسش مطرح می شود که چگونه استانی که از نظر اقتصادی مشکلات بسیاری دارد، اما بالاترین میزان مشارکت را در بازسازی عتبات عالیات را داشته است، در پاسخ باید گفت که ارادت مردم به خدمت رسانی در کربلای معلی مثال زدنی و غیرقابل وصف است.
این مسؤول تاکید کرد: جمعیت میلیونی در روز اربعین وارد کربلا می شود و باید امکانات رفاهی برای زائران فراهم بشود، چراکه نام امام حسین(ع) جهانی و بین المللی است و از همه ملیت ها به کربلای معلی ورود پیدا می کنند، بنابراین باید آبرومندانه خدمت رسانی کنیم.
صحرایی ادامه داد: افتخار داریم که کرمانشاه در مسیر راه کربلا است و میزبانی زائران امام حسین(ع) را بر عهده دارد، بنابراین مواکب در سطح استان سازمان دهی شدند و ستاد عتبات و عالیات استان کرمانشاه مسؤول صدور مجوز برای فعالیت موکب های اربعین حسینی است و اگر سال جاری مرزهای قصرشیرین بازگشایی شوند برای برپایی ایستگاه صلواتی و موکب ها می توانند به این مرکز مراجعه کنند و در کوتاه ترین زمان روال صدور مجوز انجام می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه بیان کرد: بیش از ۱۲۰ موکب اربعینی در استان کرمانشاه داریم که به صورت فعال در منطقه و کربلا خدمات رسانی می کنند، باتوجه به بازگشایی مرزهای قصرشیرین (و برداشته شدن ویزا) در سال جاری پیش بینی می کنیم امسال سیل زائران را سمت کربلا داشته باشیم و با مشارکت فراوان زائران سراسر کشور، موکب های کرمانشاهی فعال تر خدمات رسانی کنند.
این مسؤول با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار غذای گرم از سوی ۱۲ موکب از استان برای خدمت رسانی به مناطق سیل زده کشور پخت و ارسال می شود، گفت: بیش از هزار خادم از سوی عتبات و عالیات استان در این امر خدمت می کنند و در ماه مبارک رمضان نیز خدمات رسانی دارند، از طرفی موکب های کشور دوست و همسایه عراق نیز در مناطق خوزستان در راستای خنثی سازی تبلیغات دشمنان استکباری، و خدمت رسانی به سیل زدگان کمک های بسیاری انجام می دهند.
انتهای پیام/ ت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.