پیامبر اسلام صَلَّی اللهُ عَلیهِ وَ آلِهِ فرمودند:
۞ هر که در گفتارش صلوات بر من و علی بن أبی طالب علیهما السلام باشد وارد بهشت می‌شود. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 3136
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جدید, اخبار ویژه, پیشنهاد سردبیر, سایر اخبار, شعر و ادبیات, فرهنگی و ادبی, گفتگوها تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ |
به همت دبستان 15 خرداد در کرمانشاه:

معلمان و دانش آموزان کرمانشاهی از استادمحمدجواد محبت تجلیل کردند

معلمان و دانش آموزان دبستان 15 خرداد کرمانشاه از استادمحمدجواد محبت شاعر و فرهیخته کرمانشاهی به مناسبت گرامیداشت روز معلم تجلیل کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهر روشن از کرمانشاه، مراسم تجلیل از استاد محمدجواد محبت و شاعر شعر کاجستان “دوکاج” امروز به مناسبت سالروز گرامیداشت هفته معلم (۱۲ اردیبهشت) در کرمانشاه برگزار شد.
براساس این گزارش، مراسم تجلیل از استادمحمدجواد محبت به همت دبستان ۱۵ خرداد واقع در شهرک کیهانشهر، مسکن مهر رازی با حضور معلمان، مدیران، هنرمندان، شاعران و دانش آموزان استان در این مرکز آموزشی برگزار شد.
فرحناز جعفری در این مراسم و در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شهر روشن، بیان کرد: این مراسم با هدف آشنایی دانش آموزان نسل جدید استان با فرهیختگان کرمانشاهی به ویژه استاد محبت و قدردانی از این چهره برجسته استانی و کشوری است.
معاون آموزشی دبستان ۱۵ خرداد شهر کرمانشاه تصریح کرد: بیش از ۴۵۰ دانش آموز مقاع ابتدایی از کلاس چهارم تا کلاس ششم در این مدرسه تحصیل می کنند، همچنین در کتابشان شاعران زیادی است که آشنایی چندانی با آنان ندارند.
این معلم و معاون آموزشی در استان کرمانشاه یادآور شد: بزرگترین هدف ما آشنایی دانش آموزان با چهره ادبی شاعر دوکاج “کاجستان” استاد محمدجواد محبت است، چرا که برخی از دانش آموزان تصور می کنند که این هنرمند در شهر و استان دیگری زندگی می کند و اکثر آنان خواستار دیدار با این شاعرهنرمند هستند.
این مسوول با اشاره به اینکه سال ۸۶ و در پایه چهارم در مدرسه شاهد تدریس نیز تحصیل کرده با بیان خاطراتی از آن دوران، گفت: هنگامی که به شعر دو کاج رسیدم و از دانش آموزان پرسیدم که کدام یک از آنان استادمحمدجواد محبت را می شناسند، تعداد معدودی بودند، بنابراین همواره معرفی این چهره برتر و فرهیخته که معلم نیز هستند را در نظر داشتم.
جعفری به ایجاد انگیزه در دانش آموزان و آشنایی با چهره های ادبی استان اشاره و عنوان کرد: استاد محبت در شهرستان قصرشیرین تدریس کردند و این اساتید برای استان سرمایه های ملی و حائز اهمیتی هستند که باید در مدارس ترویج و آشنایی با آنان برای محصلان صورت بپذیرد.
گفتنی است در این مراسم معنوی و فرهنگی دانش آموزان که از حضور استاد محبت جواد محبت به وجد آمده بودند با اجرای مراسمات متنوع به ویژه خوانش شعر کاجستان “دوکاج” از حضور این فرهیخته ارجمند قدردانی به عمل آوردند، همچنین مسئولان این مرکز آموزشی با ارائه هدایایی از استاد محبت جواد محبت به پاسداشت روز معلم و فعالیت های اثرگذار این هنرمند تجلیل کردند.
انتهای پیام/ت

| منبع خبر : اختصاصی شهر روشن؛
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه خبری شهر روشن منتشر خواهد شد.